Going. | Dyktanda - Teatr Barakah / ArtCafe Barakah

Reżyser: Ana Nowicka

Obsada: Monika Kufel, Anna Piróg-Karaszkiewicz, Paweł Plewa, Paweł Wolsztyński.

?Dyktanda? to krótkie opowiastki, utrzymane w żartobliwym tonie, często przesycone czarnym i absurdalnym humorem. Pierwotnie pisane były przez Lema jako ortograficzne sprawdziany dla jego siostrzeńca ? pełny tytuł to ?Dyktanda, czyli... w jaki sposób wujek Staszek wówczas Michasia ? dzisiaj Michała ? uczył pisać bez błędów?. Nagromadzenie słów mogących sprawiać ortograficzne trudności w pisaniu przekłada się tutaj bezpośrednio na poziom akustyczny całego tekstu, jego brzmienie staje się kolejną jego wartością i otwiera nową, czysto sensualną, przestrzeń obcowania z nim. Dlatego właśnie teatr wydaje się idealnym medium dla ?Dyktand?.
?Dyktanda? łączą absurdalną, momentami surrealistyczną dezynwolturę Lemowskiej wyobraźni z językowym ? nie tylko ortograficznym ? rygorem. Te dwa motywy, ich współistnienie i wzajemne przenikanie się w przestrzeni sceny stanowić będą główny wyznacznik przygotowanej przez Anę Nowicką inscenizacji. Zmierzenie się z ?Dyktandami? w teatrze będzie miało wszelkie znamiona innowacyjności rozumianej nie tylko jako ?wystawienie? tekstu pierwotnie pisanego w zupełnie innym celu, ale też jako poszukiwanie nowych teatralnych znaków zdolnych zawrzeć w sobie żywioł wizyjnych obrazów i językowej precyzji Stanisława Lema. Zostanie im nadany nowy kontekst oraz podtytuł ?Dyktanda - ballady więzienne słowami braci Daltonów".

Autor: Stanisław Lem
Data premiery: 2014-06-27
Gatunek: komedia
Scenografia: Monika Kufel
Dźwięk: Maciej Jabłoński
Choreografia: Tomasz Foltyn
Kostiumy: Kajetan von Kazanovsky
Czas trwania: 60 min

Pobierz Going. i miej miejski kalendarz zawsze pod ręką.
więcej
  sprawdziany     momentami     slow     nowa     tytul     wspolistnienie     wystawienie     20140627gatunek     wydaje     jego     kajetan     wolsztynskidyktanda     zupelnie     ortograficzne     pierwotnie     krotkie     jako     staje     pelny     nagromadzenie     wizyjnych     czesto     mogacych     wartoscia     przez     podtytul     obrazow     rygorem     teatr     innowacyjnosci     precyzji     kontekst