Going. | 13th MÓZG Festival: BAGG*FISH & Ferran Fages / Alex Reviriego / Vasco Trilla & Audrey Chen / Richard Scott - MÓZG Warszawa

13th MÓZG Festival: BAGG*FISH & Ferran Fages / Alex Reviriego / Vasco Trilla & Audrey Chen / Richard Scott

20:00 | Piątek, 1 grudnia 2017
MÓZG Warszawa

Koncert

20 zł

20 zł

(english version below)

www.festiwal.mozg.pl
#comedowntoearth

Mózg Powszechny

Zamoyskiego 20, Warszawa

wstęp 20 zł

Start: 20:00

BAGG*FISH to energetyczny noise’owy duet akustyczny i improwizacyjny. Jest jednocześnie poetycki i psychodeliczny. W jego skład wchodzi badacz silnie skoncentrowany na niestabilnej teksturze sprzężenia oraz bardzo przekonującego perkusisty, który towarzyszy mu w podróży. Podczas tworzenia tej poetyckiej wirtuozerii na wysokich obrotach, BAGG*FISH nawiązują do dyskursu odwołującego się do Interstellar Space Coltrane’a, Jimi’ego Hendrixa i dzisiejszej muzyki improwizowanej i noise’u. Niedawno poszerzyli krąg swoich zainteresowań a czysto akustycznego grania do brzmienia elektro-akustycznego.

Michael Fischer – saksofon tenorowy i (bez efektów) feedback_saxophone
Marcos Baggiani – perkusja

Michael Fischer pracuje nad mówioną immanencją dźwięków saksofonu i skrzypiec, „dźwiękoobrazami” i dyrygowanymi kompozycjami instant. Dzięki stworzeniu feedbacksaxophone jest w stanie przyjrzeć się saksofonowi w szerszym kontekście noisowej rzeźby, ukształtowanej przez kilka parametrów takich jak np. mikromanipulacje padów.

Marcos Baggiani urodził się w Buenos Aires, a w 2001 roku przeprowadził się do Holandii, gdzie studiował na Akademii Sztuk w Amsterdamie oraz występował na arenie jazzowej, muzyki improwizowanej, teatralnej i performance. Jest silnie zaangażowany w interdyscyplinarne konfiguracje z tancerzami.

Start: 21:00

Phicus to trio pochodzące z Barcelony, w którego skład wchodzą Ferran Fages (gitara elektryczna), Àlex Reviriego (kontrabas) i Vasco Trilla (perkusja). Muzycy rozważają ciszą, na nowo aranżują brzmienie, odrzucają tradycję. Wszystko po to, aby przemierzać swój własny harmoniczny wszechświat wykuty z energii płonącego lasu, gdzie jedynie proste, lancetowate i odwrotnie błyszczące liście pozostają przy życiu.

Start: 22:00

Audrey Chen – głos

Richard Scott – syntezator analogowy

„Hiss and Viscera” to robiące wrażenie debiutanckie wydawnictwo dwóch bardzo charakterystycznych głosów z bogatej i zróżnicowanej berlińskiej sceny improwizacji. Na pierwszy rzut oka ludzki głos i syntezator analogowy nie mają ze sobą wiele wspólnego, jednak Chen i Scott łączy intuicyjny, fizyczny i dynamiczny świat dźwięku, z którego powstaje intensywna i długotrwała muzyczna konwersacja. Frazy i wtrącenia odbijają się i między bujnym językiem Chen złożonym z gardłowych trzasków, chrypnięć i innych dźwięków a wyczerpującym katalogiem elektronicznych szczęków i wybuchów Scotta. Powstała w rezultacie muzyczna konwersacja nie zawsze wydaje się ludzka z pochodzenia, tworząc soniczne obrazy historii, języków i światów zamieszkałych przez wiele pozaziemskich stworzeń, prawdziwych lub wyobrażonych.

Richard Scott ot kompozytor i improwizator w gatunku muzyki elektronicznej obecnie mieszkający w Berlinie. Pracował z wieloma mało znanymi technologiami cyfrowymi jak np. Buchla Lightning and Thunder czy zaprojektowany przez niego system WiGi. Ostatnimi czasy koncentruje się głównie na nieskończonych możliwościach jakie daje analogowa synteza modularna. Do grania muzyki elektronicznej został początkowo zainspirowany przez nastoletnie doświadczenia związane z Cabaret Voltaire i Stockhausenem. Improwizację pokazał mu w latach 80-ch John Stevens. Uczył się gry na saksofonie z Eltonem Deanem i Stevem Lacym i kompozycji elektroakustycznej z Davidem Berezanem i Ricardo Climentem.

Audrey Chen to chińsko-amerykańska artystka. Zaczęła grać na wiolonczeli w wieku 8 lat i śpiewać w wieku lat 11. Po latach kształcenia w konserwatorium, w 2003 roku postanowiła zacząć szukać bardziej osobistej estetyki wyrazu. Twórczość Chen to jej własna wersja nieliniowej narracji. Spory element jej muzyki stanowi improwizacja. Grając, artystką łączy i układa warstwy dźwięków z domowej roboty syntezatorów analogowych oraz wykorzystuje preparowane i tradycyjne techniki gry na wiolonczeli oraz śpiewu. Wszystkie te elementy układa w swój osobisty język. W ciągu ostatnich dziesięciu lat Chen skupiała się głównie na swojej twórczości solowej, a niedawno ponownie zaczęła używać głos jako główny instrument.

————————–————————

www.festiwal.mozg.pl
#comedowntoearth

Mózg Powszechny

Zamoyskiego 20, Warszawa

tickets 20 zł

Start: 8 pm

BAGG*FISH is an energetic noise and acoustic impro duo. It’s psychedelic and poetic at the same time. It consists of a research-worker highly focused on the instable feedback texture and an ever-convincing drummer sharing the trip. While creating poetical high speed virtuosity, BAGG*FISH refer to a discourse relating to Coltrane’s Interstellar Space, Jimi Hendrix and today’s impro and noise music. They expanded their interest from an acoustic to an electro acoustic sound.

Michael Fischer – tenor- & (no effect) feedback_saxophone
Marcos Baggiani – drums

Michael Fischer works on the speech immanence of sounds on saxophone, violin, soundscapes and conducted instant compositions. With his elaboration of the feedback_saxophone he contextualizes the saxophone within an emanating sound-noise sculpture, shaped by several parameters like micro-manipulations of the pads, voice a.o.

Marcos Baggiani, born in Buenos Aires, moved to the Netherlands in 2001 where he studied at the Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten and started performing within the fields of jazz, improvised music, theatre and performance, intensely involved in interdisciplinary settings with dancers.

Start: 9 pm

Phicus Phicus is a trio from Barcelona that consists of Ferran Fages (electric guitar), Àlex Reviriego (double bass) and Vasco Trilla (drums). They speculate with silence, pull the noise out of joint, rearrange the timbre, scrap the tradition to explore their very own harmonic universe forged of the energy of a blazing forest into flame, where solely simple, lanceolate, obverse-shining leaves remain alive.

Start: 10 pm

Audrey Chen – voice

Richard Scott – analogue synthesizer

“Hiss and Viscera” presents a striking debut recording from two highly distinctive voices in the richly varied Berlin improvising scene. On the face of it the human voice and analogue synthesizer may appear to have little in common but Chen and Scott share an intuitive, corporeal and dynamic sound world out of which an intense and sustained musical conversation develops. Phrases and interjections bounce and ricochet between Chen’s vivid lexicon of glottal pops, rasps and expulsions and Scott’s exhaustive catalogue of electronic clangs, plosives and propulsions. The resultant musical conversation may not always seem entirely human in origin, conjuring sonic images of stories, languages and environments populated by many unearthly creatures, real or imagined.

Richard Scott is a composer and improviser of electronic music residing in Berlin. He has worked with a variety of obscure digital technologies, such as the Buchla Lightning and Thunder and his self-designed WiGi system for the last years he has been mostly focused on the limitless possibilities of analogue modular synthesis. Initially inspired to play electronic music by teenage experiences of Cabaret Voltaire and Stockhausen, he was introduced to free improvisation in the 1980s by John Stevens, studied saxophone with Elton Dean and Steve Lacy, and electroacoustic composition with David Berezan and Ricardo Climent.

Audrey Chen is a Chinese-American musician. She turned to cello at age 8 and voice at 11. After years of classical and conservatory training, in 2003 she started looking for a more individually honest aesthetic. Chen’s work delves deeply into her own version of narrative and non-linear storytelling. A large component of her music is improvised and her approach to this is extremely personal and visceral. Her playing explores the combination and layering of the homemade analogue synthesizer, preparations and traditional and extended techniques in both the voice and cello. She works to join these elements into a singular ecstatic personal language. Over the past decade plus, her predominant focus has been her solo work. She has more recently begun to shift back towards the exploration of the voice as a primary instrument.

Pobierz Going. i miej miejski kalendarz zawsze pod ręką.
więcej
  hendrix     interstellar     explore     glosrichard     this     postanowila     time     warszawatickets     szukac     compositions     ostatnimi     berlin     przy     gdzie     robiace     holandii     thunder     saxophone     skoncentrowany     stanie     perkusja     join     ksztalcenia     teatralnej     zaczac     dzwieku     dzwiekoobrazami     texture     poczatkowo     mostly     poetycki     corporeal