Going. | Teserówka - spotkanie wokół spuścizny Stanisława Teisseyre’a - Klubokawiarnia Meskalina

Teserówka - spotkanie wokół spuścizny Stanisława Teisseyre’a

17:00 | Piątek, 13 lipca 2018
Klubokawiarnia Meskalina

Spotkanie

Free

Free

udział biorą: Anna Borowiec, Diana Lelonek, Krzysztof Pijarski, Katarzyna Różniak, Tytus Szabelski

Ideą spotkania jest przybliżenie projektu wystawienniczego, którego punktem wyjścia jest kolekcja prof. Stanisława Teisseyre’a. Kuratorki wraz z zaproszonymi artystkami i artystami: Dianą Lelonek, Krzysztofem Pijarskim i Tytusem Szabelskim próbują pytać o uwikłanie sztuki i architektury w struktury władzy PRL i powody odrzucenia spuścizny Stanisława Teisseyre'a po 1989 roku. Istotnym celem projektu jest zainicjowanie nowego rozdziału historii „Teserówki”, która mogłaby spełniać utraconą funkcję otwartej pracowni.

„Teserówka” to zwyczajowa nazwa modernistycznego domu usytuowanego na osiedlu Za Cytadelą, który wraz z kolekcją dzieł sztuki i archiwaliów trzydzieści lat temu przekazał Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu jej wieloletni rektor Stanisław Teisseyre. Przez niemal trzy dekady, zarówno „Teserówka”, jak i przechowywane w niej zbiory, podlegały systematycznej, postępującej degradacji. Na dziełach sztuki do niedawna rozwijały się grzyby i pleśnie, a w nigdy nieremontowanym domu nadal znajdują się przedmioty osobiste należące do dawnych mieszkańców.

Projekt składający się z wystaw w Galerii Piekary i „Teserówce” realizowany będzie przez Dział Kolekcji Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu we wrześniu i październiku 2018 roku.

Pobierz Going. i miej miejski kalendarz zawsze pod ręką.
więcej
  galerii     krzysztof     stanislaw     nieremontowanym     niedawna     roku     wieloletni     moglaby     wrzesniu     zaproszonymi     wyjscia     sztuk     domu     pracowniteserowka     zwyczajowa     zbiory     biora     szabelskim     szkole     pytac     osiedlu     systematycznej     wladzy     teisseyrea     teserowce     prof     uniwersytetu     nalezace     artystycznego     trzydziesci     nigdy     struktury