Going. | Patchlab - spektakl interaktywny Hakanaï - Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha

Wydarzenie w ramach Patchlab Festival w Krakowie.

Widowiskowy performance interaktywny, symbioza technologii cyfrowej ze sztuką sceniczną. Autorzy połączyli fizyczny obiekt z interaktywną projekcją i tańcem, tworzące silny pomost między tym, co cyfrowe, a materialne. W języku japońskim słowo Hakanaï łączy w sobie dwa znaczenia – jedno nawiązujące do człowieka, i drugie nawiązujące do snu – określa to, co ulotne, kruche, przemijające i niematerialne. Symboliczny związek istoty bytu człowieka ze sferą marzeń sennych jest podstawą kompozycji tańca, w którym tancerz ożywia przestrzeń tworzoną na oczach widzów.
Twórcy performance’u zrealizowali pomysł cyfrowego pisania i wykonywania partytur cyfrowych, korzystając z narzędzi technologicznych dostosowanych specjalnie do ich potrzeb. W spektaklu wykorzystywane są detektory ruchu, dzięki którym ruch performera jest bezpośrednio i dynamicznie odwzorowany poprzez animację w czasie rzeczywistym.

Spektakl miał premierę w BAM’s Fishman Theatre w Nowym Jorku w 2015 r. W Polsce prezentowany będzie po raz pierwszy na Patchlab 2016.
Projekt realizowany we współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza działającym pod marką CULTURE.PL

Autorzy – Adrien Mondot oraz Claire Bardainne (Francja) zajmują się sztuką cyfrową i sztukami performatywnymi od 2004 r.. Wspólnie realizują różne formy twórcze: występy sceniczne, wystawy łączące świat realny z wirtualnym za pomocą narzędzi informatycznych dostosowanych specjalnie do ich potrzeb. W swoich projektach umieszczają ludzkie ciało w centrum ich artystycznych i technologicznych wyzwań, a wykorzystywane narzędzia i techniki modyfikują w taki sposób, aby stworzyć ponadczasową poezję poprzez język wizualny w oparciu o grę i zabawę, pobudzając wyobraźnię odbiorców.

Pobierz Going. i miej miejski kalendarz zawsze pod ręką.
więcej
  odbiorcow     zrealizowali     czlowieka     bedzie     kompozycji     interaktywny     claire     narzedzi     zwiazek     nowym     przemijajace     realny     performanceu     interaktywna     artystycznych     dzialajacym     swoich     ludzkie     bardainne     przestrzen     potrzeb     sfera     umieszczaja     slowo     laczace     sennych     wydarzenie     korzystajac     drugie     polsce     japonskim     kruche