Going. | Patchlab - wystawa 2 - Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha

Patchlab - wystawa 2

12-16.10.2016
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha

Wystawa

Free

Free

Wydarzenie w ramach Patchlab Festival w Krakowie.

(for English scroll down)
Przekonaj się na własnym smartfonie, czy dane w nim zawarte mogą być odczytane przez instalację artystyczną, zobacz i posłuchaj swoich fal mózgowych i sprawdź, co tworzą artyści w wirtualnej rzeczywistości! To wszystko stanie się możliwie podczas wystaw Patchlab – przyjrzymy się współczesnej relacji człowiek-maszyna. Przeniesiemy się do wirtualnej rzeczywistości (VR) i sprawdzimy jej potencjał do wykorzystania w sztuce. Wirtualna rzeczywistość jako medium izolujące, pozwala na sterowanie uwagą widza, oferuje ogrom nowych, niezbadanych jeszcze możliwości tworzenia w nieograniczonej przestrzeni. Determinuje inny przekaz niż ten, który mamy w zastanej rzeczywistości, wymaga opracowania nowego języka, nowej formy narracji. Czy wirtualna rzeczywistość zagraża tradycyjnym formom sztuki? Impulsem do refleksji nad tymi i innymi wątkami będzie możliwość indywidualnego doświadczenia prac artystycznych stworzonych właśnie w środowisku VR podczas wystaw Patchlab 2016.

Muzeum Sztuki i Technologii Japońskiej Manggha
12-16.10.2016 | 10:00 - 20:00 | wstęp wolny
11.10.2016 wernisaż | 20:00 | 21:00 – av performance Recession | 1024architecture [FR]

// Nature Abstraction (VR) | Matteø Zamagni [IT]
// Cathedral-in-the-Clouds (VR) | Tale of Tales [BE] - specjalny pokaz tylko 13.10 od 18:00
// LIVYATANIM: Myth (VR) / Or Fleisher [IL/USA]
// Mind the Chair / Francesco Soave [IT]
// Apparenza / Luca Cataldo [IT]

Nature Abstraction
instalacja VR
Matteo Zamagni [IT]

Praca zrealizowana w środowisku wirtualnej rzeczywistości (VR) jest immersyjnym, zmysłowym doświadczeniem dotyczącym tajemniczych form fraktali, wizualnego matematycznego odwzorowania form przyrodniczych i biologicznych. Dzięki wirtualnej rzeczywistości dającej wgląd w ich właściwości, pojawiają się one jako trzy planety: Narodziny, Komunia i Eter, a każdej z nich towarzyszą dźwięki wprowadzające w stan medytacji i odprężenia. Fraktale zostały przetworzone przy użyciu oprogramowanią Google Deepdream przekształcające fraktalne krajobrazy w zmieniając je w psychodeliczne wzory, które nasze oko rozpoznaje jako bardzo znajome kształty, chociaż sposób, w jaki te obrazy są tworzone ma na celu jedynie stworzenie różnych przypadkowych wzorów.

Instalacja/Fraktale : Matteo Zamagni
Dżwięk : Daniel Ben Hur
Deepdream : David Li

Cathedral-in-the-Clouds
projekt VR
Tale of Tales [BE]
Tylko podczas specjalnej prezentacji prac VR 13.10 (środa) o godz. 18:00

Tale of Tales, czyli Auriea Harvey i Michaël Samyn to duet artystów tworzący niekomercyjne gry komputerowe, znany z kontrowersyjnych i innowacyjnych projektów przesuwających granice gier wideo, zaprezentują wyjątkowy artystyczny projekt wykorzystujący technologię wirtualnej rzeczywistości Cathedral-in-the-Clouds. Jak sami zapowiadają “projekt jest zgłębianiem zbieżności między romantycznymi pojęciami o cyberprzestrzeni a chrześcijańską koncepcją świętości. Obok cyfrowych rzeźb i miejsc do kontemplacji budujemy katedrę w wirtualnej rzeczywistości. Ku naszemu zaskoczeniu rzeczywistość wirtualna różni się znacznie od tej z ekranu 3D w czasie rzeczywistym, której się spodziewaliśmy. Chcemy podzielić się niektórymi z naszych nadziei i obaw dotyczących wykorzystania tego nowego medium do tworzenia sztuki. Cathedral-in-the-Clouds jest dużym projektem parasolowym, który składa się z dwóch głównych części: cyfrowych dioram dla różnorodnych platform oraz wirtualnej katedry w wirtualnej rzeczywistości. Wybraliśmy wirtualną rzeczywistość właśnie z powodu jej niedostępności: żeby zwiedzić katedrę, trzeba odbyć pielgrzymkę. Katedra nie będzie realistyczną symulacją konkretnej katedry, ale raczej zgłębianiem estetycznych, symbolicznych i matematycznych koncepcji, które leżą u podstaw budowy przestrzeni sakralnych. Katedra jest zawsze odniesieniem do niebieskiego Jeruzalem przepowiadanego w Księdze Objawienia: fikcyjne miejsce poza czasem i przestrzenią. Łączymy duchowe wyobrażenia o niematerialnym świecie, który jest poza naszym światem, z romantycznymi fantazjami na temat cyberprzestrzeni, widzialnymi w 3D w czasie rzeczywistym, gdzie przestrzeń i czas spotykają się w procesorze komputera. Cathedral-in-the-Clouds jest trwałym projektem i jego budowa może trwać dziesiątki lat, podobnie jak budowa starych katedr. Rozpoczęlśmy ten projekt dopiero w zeszłym roku, więc to, co przedstawiamy jest jedynie skromnymi pierwszymi etapami tej ambitnej podróży.”

LIVYATANIM: Myth
film eksperymentalny VR
Or Fleisher, Yannis Gravazas, Tomer Russo [IL]

Interaktywny krótki film zrealizowany w środowisku wirtualnej rzeczywistości (VR) umożliwiająca odbiorcy kontrolę perspektywy tworząc własną, surrealistyczną przygodę zanurzoną w VR. Monochromatyczne, minimalistyczne naturalne i cyfrowe formy hybrydowe oraz pulsujący krajobraz w którym muzyka napędza obraz.

Mind the Chair
instalacja interaktywna
Francesco Soave [IT]

Mind the Chair to interaktywna instalacja, która skupia się na przedstawieniu aktywności naszego mózgu w formie audiowizualnej w czasie rzeczywistym, a także prezentuje, w jaki sposób możliwa jest jego kontrola. W rzeczywistości instalacja pozwala zobrazować poziom koncentracji osoby dzięki audiowizualnej reakcji (manipulacja światłami LED i dźwiękami). Kiedy używa się zestawu słuchawkowego, łatwo jest zrozumieć jak można ‘kontrolować’ nasz mózg i tym samym wpływać na nasz poziom koncentracji, poprzez modyfikowanie intensywności światła lub filtrowanie dźwięku.

Apparenza
instalacja świetlna
Luca Cataldo [IT]

Efemeryczna instalacja świetlna, która jest metaforą wielu powiązań, konstrukcji umysłowych i interpretacji, które każdego dnia przeżywasz, nieświadomie. Klucz do granic pozorów i prezentowania się w świecie coraz bardziej zdominowanym przez powierzchowność, efemeryczność i kreację. Światło podąża za tym wątkiem, podróżuje we wszystkich kierunkach, napełniając je i opróżniając, tym samym pozwalając ci zmienić zdanie i spojrzeć w nowy sposób na to, co jest poza. Instalacja ujawnia się po zmroku.

Recession
1024architecture [FR]

Trzecia część trylogii „Euphorie-Crisis-Recession” to audiowizualny performance, podróż po tym, co zostało z naszej cywilizacji. Projekt przedstawia reperkusje kurczących się zasobów naturalnych, zanikanie gatunków oraz coraz bardziej ekspansywny wpływ materii urbanistycznej.
Artyści Fernando Favier i Francois Wunschel, podczas performance’u ożywiają cyfrowy pejzaż w czasie rzeczywistym, jak złapani na gorącym uczynku lalkarze, oczekujący, że coś pójdzie nie tak.

English
Find out by your own if your private data on your smartphone can be read by artistic installation, check out how your brain waves sound and look like, and what artists do in Virtual Reality! All these can come true during the 5th edition of the Patchlab Digital Art Festival in Krakow. Step into the realm of Virtual Reality (VR) and check out what this new medium can offer for artists. VR can isolate, fully drives your visual attention, offers uncharted possibilities for artistic creativity in this infinite space. It determines different way of communication than in the reality, demands a brand-new language of expression, original narrative forms. Does Virtual Reality impair the traditional art forms?
There will be an occasion to reflect on these and other threads while experiencing individually art works created in VR environment at the exhibition of Patchlab 2016.

// Nature Abstraction (VR) | Matteø Zamagni [IT]
// Cathedral-in-the-Clouds (VR) | Tale of Tales [BE] - pecial presentation only on 13.10 at 18:00
// LIVYATANIM: Myth (VR) / Or Fleisher [IL/USA]
// Mind the Chair / Francesco Soave [IT]
// Apparenza / Luca Cataldo [IT]

Pobierz Going. i miej miejski kalendarz zawsze pod ręką.
więcej
  1800     fully     1800tale     przestrzen     krakowiefor     spojrzec     sound     pozorow     ilinteraktywny     wernisaz     kontrowersyjnych     zrealizowana     technologie     zdominowanym     roznorodnych     waves     only     instalacja     czesci     wszystkich     zmienic     reflect     fleisher     manipulacja     2016muzeum     sluchawkowego     wlasnym     gdzie     spodziewalismy     creativity     smartphone     znany