Going. | Boogie Mafia - Boogaloo

Tę imprezę należy traktować jako dobrą i bezpretensjonalną zabawę na lato.
Można a nawet trzeba potraktować ją również jako radosny hołd złożony niezwykle barwnej, rozrywkowej groovy-muzyce lat 80., zdominowanej przez soczyste partie syntezatorów, ekstatyczne refreny oraz opartej na rytmach takich klasycznych automatów perkusyjnych Oberheim DMX, Linn 9000, LM-1 czy TR-808.

Synth-funk, boogie, również electro, freestyle a nawet odrobiona bezpretensjonalnego synth-popu - takie brzmienia w letnim uniesieniu zapewniać będzie Boogie Mafia (Harper i Bert), czyli jedni z najbardziej opiniotwórczych i szanowanych postaci na polskiej scenie klubowej. DJ'e, radiowcy (w "Czwórce" Harper prowadzi 'Funkadelie' i Basstion, Bert zaś 'Klubotekę'), dziennikarze i muzyczni entuzjaści, przed którymi nie ma sonicznych tajemnic.

"Automatic" nie jest jednak wyłącznie nostalgiczną wyprawą w przeszłość.
Dziś owe maszynowe rytmy czy też strzeliste, neonowe partie syntezatorów wciąż są aktualne. Co więcej, śmiemy twierdzić, że nawet zyskały na wartości. Takie brzmienia pociągają i inspirują wielu współczesnych szanowanych twórców takich jak - daleko nie szukając - Dam-Funk, Krystal Klear, Redinho, Hudson Mohawke, Ikonika, Rustie, Chromeo, Chromatics, Skream (dubstepowy gigant, który ostatnio poczuł boogie), L-Vis 1990 i firma Night SLugs, Jackmaster z wytwórni Numbers oraz całe zastępy innych klubowych producentów na nowo odkrywających uroki choćby wspomnianego automatu perkusyjnego Roland TR 808.

Mimo syntetyczno-maszynowego charakteru, w zestawieniu z wieloma współczesnymi produkcjami, coraz mocniej dociskanymi kompresorem i pozbawianymi duszy, muzyka spod znaku "Automatic" brzmi dziś niczym powiew świeżego powietrza. Jest w niej przestrzeń, oddech i elegancja, a dzięki tym wszystkim rozmarzonym "echom" i "reverbom", naprawdę łatwo w niej zatonąć (doskonale wiedzieli o tym np. producenci płyty Jessie Ware).

"Automatic" to również dobra okazja by przypomnieć sobie, co znaczy potęga zapomnianego już maxi-singla. Owych specjalnych, klubowych i wydłużonych wersji, w których muzycznie działy się rzeczy najciekawsze i takie miksy najpełniej ujawniały moc i urok brzmień generowanych przez maszyny. Mistrzami wersji "extended" byli m.in. Shep Pettibone, Latin Rascals, Ben Liebrand, Artur Baker czy John "Jellybean" Benitez - ich dokonań na imprezie na pewno nie zabraknie. Oprócz utworów klasycznych, nie zabraknie również nowych produkcji, które mieszczą się w konwencji imprezy,

HARPER
(Boogie Mafia, Beats Friendly, Funkadelia / Basstion @ Polskie Radio IV "Czwórka")

Człowiek ? instytucja na polskiej scenie klubowej. Szczególnie tej zbasowanej.
Muzyczny entuzjasta, DJ (z charakterem, i bez funkcji "auto-sync"). Dziennikarz, radiowiec, autor licznych, pionierskich w Polsce kompilacji m.in. z muzyką klubową, elektroniczną, a nawet funkowo-soulową. Zawsze czujny muzycznie, zawsze w pogoni za nowymi, ciekawymi brzmieniami, perfekcyjnym groovem i stutonowym beatem.

Według poczytnego i opiniotwórczego bloga bassmusicblog.com, prowadzonego przez takich artystów jak Baobinga i I.D., Harper to ?one of the main movers and shakers in the Polish bass music scene?.

Przez wiele lat w firmie Sonic Records promował w Polsce muzykę takich firm jak choćby Warp, Rephlex, Ninja Tune / Big Dada, Good Looking, XL, Mo?Wax, Versatile, !K7, Freskanova etc. Od ponad dekady dziennikarz muzyczny (m.in. Machina, Plastik, Brum, Fluid, Laif, K mag) oraz radiowiec (dawna i ta dobra Radiostacja, potem Radio Bis ?> Radio Euro ?> Czwórka).

Obecnie w Programie IV Polskiego Radia, prowadzi takie popularne i cenione audycje jak BASSTION (poświęcony różnym odmianom zbasowanej muzyki klubowej) oraz FUNKADELIĘ ? również zdominowaną przez najświeższe i często zbasowane parkietowo-elektroniczne brzmienia.

Od 1998 roku, działa jako DJ. Uznawany za specjalistę od ?połamanej?, głównie breakbeatowo-garage?owej muzyki, od wielu lat sięga po te nowe i wymykające się stylistycznym szufladkom zbasowane brzmienia i rytmy (ostatnio jest to fuzja muzyki footwork, jungle i nowych drumandbassowych brzmień).

"Po godzinach" z radością występuję w bardziej soundsystemowym repertuarze.
Na imprezach z cyklu "Automatic" grywa również muzykę synth-funk.

Na licznych klubowych balangach i festiwalach występował u boku takich artystów jak m.in. The Prodigy (dwukrotnie otwierał ich występ w Polsce), The Chemical Brothers, Basement Jaxx, Coldcut, Instra:mental, dBridge, Roska, Doc Daneeka, L-Vis 1990, Lee "Scratch" Perry, Hint, Roni Size / Reprazent, DJ Krust, DMX Krew, 808 State, Tayo, Freestylers, Stanton Warriors, J-Wow (Buraka Som Sistema), UNKLE, Dub Pistols, Chicken Lips, Jimi Tenor, Tony Vegas, Jose James, Plump Djs, NAPT, Les Rythmes Digitales, Etienne De Crecy, Adam Freeland, Elite Force, Lee Coombs, Audio Bullys, Dreadzone, Hybrid, Soul of Men, Rennie Pilgrem, oraz wielu, naprawdę wielu, wielu innych wykonawców.

Bert (Last Robots / Boogie Mafia / Czwórka Polskie Radio) DJ i dziennikarz muzyczny, producent, autor "Kluboteki", audycji z muzyką elektroniczną w Czwórce Polskim Radiu. Za gramofonami od 1997 roku. Występuje także w duecie Last Robots oraz pod szyldem Boogie Mafia. Bert (Norbert Borzym) to także producent - jako Last Robots (razem z Igorem) ma na koncie remiksy m.in. dla Noviki, D4D, Foxa, grup Kamp!, Out of Tune i Plastic oraz doskonale przyjęty autorski utwór Robots Friend, nagrany z Buniem, wokalistą D4D (Dick4Dick).

Pobierz Going. i miej kalendarz miejski zawsze pod ręką.
więcej