Going. | Horse Lords + Cloud Becomes Your Hand - Klub Re

Horse Lords + Cloud Becomes Your Hand

20:00 | Piątek, 7 kwietnia 2017
Klub Re

Koncert

20 zł

20 zł

Horse Lords:
Horse Lords to Andrew Bernstein (saksofon/instrumenty perkusyjne), Max Eilbacher (bas/elektronika), Owen Gardner (gitara) i Sam Haberman (perkusja). Poznali się i zaczęli grać jeszcze jako nastolatkowie. W 2012 r. ukazał się ich pierwszy album; zatytułowany Horse Lords i wydany nakładem Ehse Records

Inspirowali się współczesną, awangardową muzyką takich kompozytorów jak La Monte Young, czy James Tenney, ale też post-punkiem, kraut rockiem i muzycznymi tradycjami od Afryki po Appalachy. Łączyli modyfikowane instrumenty, polirytmię i nietypowo strojone gitary z energią wyniesioną z Baltimorskiej sceny niezależnej.
Od też początku dali się poznać z porywających, transowych występów na żywo.

Podczas kiedy ich wcześniejsze wydawnictwa (wspomniany już debiut, a także wydany w 2014 r. Hidden Cities) przyzwyczaiły słuchaczy do dłuższych, linearnie budowanych kompozycji, ich najnowsza płyta, Interventions, to misternie złożony zbiór przeplatających się muzycznych form. Dynamicznie przechodzi od krótszych, wykorzystujących pojedyncze instrumenty utworów, do pełnej energii gry pełnego składu.

Interventions to dla Horse Lords także nowy krok w dziedzinie muzycznej produkcji - wykorzystując możliwości studia nagrań jak kolejny instrument, przenoszą swoje inspiracje, elektroniczne eksperymenty, i improwizacje na szlaki przetarte przez twórców muzyki konkretnej i takich studyjnych eksperymentatorów jak Faust, czy This Heat.

EN
West African rhythms collide with just intonation guitars, art-fire saxophone, minimalist grooves, and collaged zapdowns on Interventions, the powerful third full-length from Baltimore’s Horse Lords. The band’s Northern Spy debut is also the first Horse Lords album to explore the classic studio-as-weaponry strategies of yore, mapping the quartet’s raw Baltimore lightning onto the experimental musique concrète territory surveyed by elder heads like Faust and This Heat.

Founded at the turn o’ the ‘teens by Andrew Bernstein (saxophone/percussion), Max Eilbacher (bass/electronics), Owen Gardner (guitar), and Sam Haberman (drums), Horse Lords quickly established themselves as avant-heavies with the two extended tracks of their powerful self-titled debut (Ehse Records, 2012). Playing custom electric guitars and basses refretted by Gardner, the band’s rolling polyrhythms chime with the strange and distinct harmonies of just intonation inspired by the master La Monte Young and other heroes. Where the earliest Horse Lords releases, also including Hidden Cities (NNA Tapes, 2014) concentrated on linear performance, a trio of Mixtape cassettes (self-released, 2012- 2014) pointed the way towards the newest turn in the Horse Lords saga.

Chopped and screwed and stomped and smothered and dissolving to bells and then suddenly (as if through a flung-open door) back into some room where Horse Lords is playing at full flight, the three Mixtapes exploded the possibilities of the quartet. Changing contexts like flipping channels on a dadaistic cable box, the series found a whole expanded universe of Horse Lords there for the squonking. Realizing that promise, Interventions is (as they say) a new phase Horse Lords album with Bernstein’s saxophone and the microtonal guitars pinging through the stereo mix with single-minded purpose. Horse Lords is a band, its members serving a range of functions over multiple axes, from the audible (writing and performing music) to the structural (altering their instruments), to the soundscape in between (editing together Interventions’ threaded minisuites). Part of the newest wave of smarty-arty-weirdos playing DIY spaces and tea houses and college campuses, Horse Lords’ soaring heaviness achieves a true poise that seems equally primed to make the leap to concert halls and festivals. Making appearances on freeform radio station WFMU and concert recording site NYCTaper, Horse Lords are recognized, too, as a galvanizing live act, powered by the double-drumming of Sam Haberman and Andrew Bernstein. Last year, their Hidden Cities Remix to benefit the local Living Classrooms’ Believe in Music featured the work of influential contemporaries including fellow Baltimore undergroundists Drew Daniel and M.C. Schmidt of Matmos (contributing separately) and Guardian Alien drummer/lead-brain Greg Fox.

Floating at the boundaries of composition and improvisation, electronics and performance, the underground and the vast improbable 21st century indie mainstream, Horse Lords exist in none of these places and all of them. More accurately, they exist on Interventions, the album you now hold in your proverbial hands, perhaps noticing the re flection of the imaginary room’s light reflecting on the LP cover, ready to cue up as you find yourself in the new beyond of tomorrow’s ecstasies and today’s Horse Lords.

///

Cloud Becomes Your Hand:
Duch odkrywczości uczynił bohaterów z wspinaczy wysokogórskich i nurków głębinowych. Wyznajemy go z niezachwianą wiarą, że pewnego dnia kosmici będą naszymi przyjaciółmi, jeśli tylko dotrzemy do dosyć głębokiego kosmosu. Cloud Becomes Your Hand przypomina, że magia odkrywania nowych światów znaleźć można nie tylko no skraju cywilizacji; a także wszędzie dookoła nas samych. Jak dziecięcy program telewizyjny, opisujący śródmiejskie życie rozedrganymi obrazami jedności i podzielanego celu, ich muzyka to dźwięk odkrywania własnego miasta, poznawania dookoła siebie zaskakujących ludzi. Surrealizm, Dada, psychodelia; to tylko górnolotne słowa opisujące prostą istotę dokonań tego zespołu.

Zebrali garść ciekawych dźwięków i powiązali je z okrzykiem: “Jesteśmy tu, wspólnie przeżywając nasze szalone życia!”. To uczucie, które może opisać radość i zadziwienie dostrzegane w oczach dziecka. Uczucie, które, jak przypomina nam Cloud Becomes Your Hand należy się każdemu, zawsze.

Kalejdoskopowa muzyka Cloud Becomes Your Hand może w jednym utworze przejść od plemiennych rytmów, do średniowiecznej kakofonii. Błyskotliwe melodie, plumkające dźwięki z gier komputerowych i teksty piosenek przywodzące na myśl psychodelię Syda Baretta, sprawiają, że odkrywanie Cloud Becomes Your Hand przypomina radosną podróż przez nieznane krainy. – The New Yorker

EN
The spirit of discovery has made heroes of mountain climbers and deep sea divers. We rally around it with undaunted belief that one day aliens will be our best friends, if we can just push deep enough into space. Cloud Becomes Your Hand reminds us that this magic of new worlds isn’t just on the edges of civilization; it is all around us. Like a children’s show on PBS, depicting urban life with a frenetic jazz of togetherness and purpose, theirs is the sound of exploring your own city. It is the sound of meeting all the surprising people around you. Surrealism, Dada, psychedelia; these are just fancy words to describe the simple thing this group has done.

They’ve collected a bunch of exciting sounds and tied them together with the exclamation, “We’re all here, living these wild lives with each other!” It is sentiment explaining the joy and wonder in a child’s eyes. A sentiment Cloud Becomes Your Hand reminds us is for everyone, forever.

“The kaleidoscopic music of Cloud Becomes Your Hand can go from tribal to medieval cacophonous in a single piece. With brilliant melodies, blippy video-game sounds, and Barrett-esque lyrics, Cloud Becomes Your Hand feels like a joyful journey through a strange land.” – The New Yorker

Pobierz Going. i miej miejski kalendarz zawsze pod ręką.
kup bilet
więcej
  african     divers     from     dookola     releases     daniel     zbior     studyjnych     barrettesque     explaining     back     find     baltimores     wiara     owen     promise     poznali     city     wlasnego     lords     dzieciecy     2012     surprising     pewnego     master     turn     full     uczynil     syda     collide     theyve     them