Jassmine

Sprawdź wydarzenia

Jassmine, Warszawa

Zobacz
informacje ogólne

Lokalizacja

Warszawa, Wilcza 73

zobacz na mapie

aktualne wydarzenia

  • Koncert

    Sobota, 8 maja 2021, 20:00

    Jassmine, Warszawa, od 110 zł

    Joe Armon-Jones tworzy we własnym tempie. Po muzyku działającym w samym centrum buzującej sceny nowej fali londyńskiego jazzu można byłoby się spodziewać panicznego szaleństwa, jednak jego drugi solowy album udowadnia, że ten rozchwytywany klawiszowiec to uosobienie spokoju i harmonii. Klawiszowiec będący częścią kwintetu Ezra Collective, czyli głównej siły napędowej nowej fali jazzu, stoi na czele jednego z aktualnie najciekawszych ruchów muzycznych swojego pokolenia. Jako solowy artysta wyprzedaje koncerty, zdobywa nagrody (Worldwide Award i Jazz FM Awards w 2019 r.) i uznanie najważniejszych muzycznych mediów.Druga płyta muzyka, Turn To Clear View w pełni odzwierciedla prostotę, którą Armon-Jones kieruje się w swoim procesie kreatywnym. Kontynuuje ścieżkę obraną przy tworzeniu debiutanckiego albumu i sumiennie eksploruje dźwięki przekraczając granice gatunków. Klawiszowiec jest przywiązany do swoich jazzowych korzeni, ale zgłębia również brzmienie r&b, funku (z pomocą Georgii Anne Muldrow), a nawet brytyjskiego hip-hopu, dając przestrzeń jednemu z pionierów tego gatunku na Wyspach, raperowi Jehst. Imponująco różnorodna lista gości dowodzi o niezwykle przejrzystej wizji Amona-Jones’a.Szum medialny wokół sceny nowej fali jazzu może z czasem ucichnąć, ale bezkompromisowa i eksperymentalna muzyka oraz pasja z jaką Joe Armon-Jones tworzy będąc częścią tak zróżnicowanego środowiska z pewnością przetrwa.

  • Koncert

    Czwartek, 3 września 2020, 18:30

    Jassmine, Warszawa, od 50 zł

    Zespół O.N.E. Quintet wykonuje autorski program złożony z kompozycji i aranżacji tworzących go instrumentalistek. Jest to jazz zagrany nowocześnie, czerpiący inspirację zarówno z muzyki współczesnej, jak i hip hopu oraz etno. Muc, Rusinowska, Atmańska, Drabek i Wybrańczyk to wybitne przedstawicielki młodego pokolenia muzyków, na co dzień́ udzielające się̨ na scenie jazzowej, awangardowej i pop. Zespół wystąpi 03.09.2020 w warszawskim klubie Jassmine w ramach Festiwal Polskiego Jazzu w Tel Awiwie.Festiwal Polskiego Jazzu w Tel Awiwie Cztery weekendy jazzu polskiego i polsko-izraelskich koncertów jazzowych zorganizowane przez Instytut Polski w Tel Awiwie, Instytut Adama Mickiewicza w Warszawie i izraelski stowarzyszenie Jazz Fun Club - od 27 sierpnia do 17 września. Wydarzenie, pod kierownictwem artystycznym Baraka Weissa (wieloletniego dyrektora artystycznego Festiwalu Jazzu w Tel Awiwie, Red Sea Festiwalu Jazzowego w Eilacie), potrwa cztery weekendy między 27 sierpnia a 17 września, w ramach którego odbędą się koncerty transmitowane na żywo w Internecie, spotkania online z muzykami oraz wykłady muzyczne. Festiwal pierwotnie zaplanowany na żywo na czerwiec 2020 roku w Tel Awiwie ze względu na sytuację pandemiczną został przesunięty na koniec lata i będzie transmitowany online. Pozycję Polski na światowej arenie muzycznej można określić jako „Jazz Power”. Od końca lat 50., kiedy jazz w Polsce był symbolem pragnienia wolności i sprzeciwu wobec reżimu komunistycznego, aż do dziś Polska jest jednym z czołowych krajów na światowej scenie jazzowej. Polska scena jazzowa należy do światowej czołówki jazzowej i jest jedną z najlepiej rozpoznawanych marek polskiej kultury. Polscy muzycy jazzowi występują na wszystkich czołowych festiwalach i scenach jazzowych świata. Mimo to, rzesze fanów jazzu w Izraelu nie miały styczności z polskim jazzem w ogóle, a zwłaszcza ze współczesnym jazzem.

  • Koncert

    Czwartek, 10 września 2020, 20:00

    Jassmine, Warszawa, od 49 zł

    Album Błota - “Kwiatostan” ukaże się 11 września 2020 roku nakładem Astigmatic Records we współpracy z warszawskim klubem Jassmine. Płyta będzie dostępna na unikatowym (za sprawą indywidualnego zdobienia zdjęciami Polaroid) winylu wydanym w limitowanym do 600 sztuk nakładzie oraz na wszystkich platformach streamingowych.Pomimo pandemii, która pokrzyżowała plany promocyjne i koncertowe zespołu Błoto, trzy tłoczenia nakładu debiutanckiego albumu “Erozje” błyskawicznie się wyprzedały i zamiast odcinać kupony od materiału nagranego w 2018 roku, dotłaczając kolejną pulę - kwartet postanowił pójść za ciosem. Znane z improwizacji w trudnych warunkach Błoto wydaje drugi w 2020 roku album pt. “Kwiatostan”.Warszawskie ulice pierwszej połowy 2020 całe pachniały deszczem, środkiem odkażającym i elektrycznym wręcz napięciem, na które wpływ miały nie tylko raz po raz rozpętujące się burze. Czarne drzwi windy prowadzącej do zamkniętego jeszcze przed publiką klubu Jassmine odbijały się w taflach kałuż, twarze mijających je ludzi skrywały maseczki ochronne, a w zgiełku ulicznego harmidru dało się dosłyszeć cichutki puls basu dochodzącego gdzieś spod ziemi… Dwa piętra niżej czterech muzyków znanych ze składu EABS ukrywających się pod pseudonimami Cancer G, Książę Saksonii, Latarnik i Wuja HZG spotkało się po raz pierwszy od wybuchu globalnej pandemii wirusa COVID-19. Bazując na kolektywnej improwizacji nagrywali tak przez trzy kolejne dni. Zespół mimo sukcesu nie starał się odtwarzać sprawdzonych patentów z “Erozji” a raczej traktuje je jako punkt wyjścia. Ciągle możemy usłyszeć tutaj pogłosy hip-hopu złotej ery ale tym razem inspiracje sięgają głębiej do konotacji z muzyką klubową (house, juke), a wszystko jak zwykle oparte na jazzowym podwoziu. “Kwiatostan” uzupełnia niespodziewane cameo Anthonego Millsa, w jego rapowym wcieleniu jako Toni Sauna. Na początku XXI wieku cały świat śmierdzi smogiem, gazem łzawiącym służącym do rozpędzania protestów i kwaśnym potem polityków, którym coraz trudniej przychodzi utrzymywanie pokerowej miny w obliczu litanii wypowiadanych kłamstw. Ziemia eroduje dziś nie tylko za sprawą wody, wiatru, słońca czy siły grawitacji, ale głównie w wyniku działalności człowieka. O tych problemach opowiadał kwartet Błoto na swoim pierwszym albumie. Okazało się, że funkcjonujemy świecie, w którym okładka “Erozji”, prędko okazała się być niestety proroczą. Na gruzach świata zdewastowanego przez erozje rośnie mimowolnie Kwiatostan - nowy system rozgałęzień pędów zakończonych kwiatami. W 2020 roku większość płatków, słupków i pręcików jest natomiast zaskakująco blada, gdyż nieustannie tłamsi je system w którym się rozwijają, odbierając kwiatom prawo do różnorodności i bujnych kolorów. Tak jak w państwach policyjnych inwigilujących społeczeństwo. System to słowo klucz, wokół którego krąży idea drugiej płyty Błota.

  • Koncert

    Piątek, 11 września 2020, 20:00

    Jassmine, Warszawa, od 80 zł

    W ostatnich latach wyraźnie widoczny jest renesans sceny jazzowej, czego dowodem jest duża popularność artystów zza oceanu takich jak Kamasi Washington i kolektywu The West Coast Get Down czy zespołu BadBadNotGood. Również w Europie można mówić o nowej fali jazzu, którego przedstawicielami są zbierający coraz większe uznanie i rozgłos brytyjscy muzycy: Shabaka Hutchings, Yussef Dayes, Ezra Collective oraz Tenderlonious. Ukłon w stronę klasyki sprzed kilkudziesięciu lat w połączeniu z świeżym i aktualnym brzmieniem współczesnej muzyki miejskiej, tworzy zupełnie nową jakość. Nie ma żadnych wątpliwości. Wielu pewnie jednak powie, że to już nie jest jazz. Takim też składem jest wrocławski sextet EABS, który kontynuuje tradycję polskiej szkoły jazzu, wymykając się równocześnie wielu brzmieniowym schematom, prezentując zupełnie autorskie podejście do utartych muzycznych standardów, co udowodnili na debiutanckim albumie. Po świetnie przyjętym przez publiczność i krytyków debiutanckim krążku EABS ­ Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda), poświęconemu mniej znanej twórczości K. Komedy, wrocławska formacja EABS poszła za ciosem wydając dwie kolejne płyty winylowe. Czarną zarejestrowaną na żywo w Katowicach - Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda) Live at Jazz Club Hipnoza oraz różową nagraną na taśmę i wydaną w brytyjskim labelu 22a Music - Kraksa / Svantetic, wieńcząc swoje dzieło "tryptykiem Komedowskim". Zielony, studyjny album zdobył blisko 30 recenzji w Polsce i zagranicą, był promowany w wielu rozgłośniach radiowych w kraju i na świecie (o płycie pisały takie tytuły jak Polityka, Przekrój, Rzeczpospolita, zespół pojawił się też na okładce pisma Jazz Forum). Doskonałe przyjęcie debiutu zespołu spowodowało wyprzedanie całego pierwszego nakładu płyt w półtora miesiąca od premiery, a zespół zagrał ponad 70 koncertów w Polsce i zagranicą.EABS krótko po premierze debiutanckiej płyty zagrał w tak prestiżowych salach jak Studio S1 im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku czy sali NOSPR w Katowicach oraz na takich festiwalach jak Woodstock w Kostrzynie nad Odrą, Spring Break w Poznaniu, XJAZZ w Berlinie, Tauron Nowa Muzyka w Katowicach czy na trasie Męskie Granie. EABS wystąpił także na krótkiej trasie koncertowej w Wielkiej Brytanii (Londyn, Manchester, Liverpool), na festiwalu BuSH w Budapeszcie, a także na trzech koncertach w Chinach (Xiamen, Guangzhou, Shenzhen). Mimo tego, że reinterpretacje muzyki Krzysztofa Komedy w wykonaniu EABS były bardzo dalekie od oryginałów, to na przestrzeni ostatnich miesięcy wiele osób pytało o album autorski. Zespół tym razem skoncentrował się na mitologii słowiańskiej i demonologii polskiej. Główną inspiracją tego albumu stała się sławna “słowiańska melancholia”, którą zespół starał się odszukać we własnym DNA. Prace nad Slavic Spirits to próba kontaktu ze światem bezpowrotnie utraconej kultury, która przez niepiśmienność słowian nigdy nie zostanie już dokładnie zbadana. Pod wpływem inspiracji rozważaniami wielu muzyków, historyków, dziennikarzy, pisarzy a nawet psychoterapeutów bardzo szybko zaczęły pojawiać się kompozycje, które zespół wydostał z głębi swojego ducha i wyobraźni.