Polska Filharmonia Bałtycka

Sprawdź wydarzenia

Polska Filharmonia Bałtycka, Gdańsk

Zobacz
informacje ogólne

Lokalizacja

Gdańsk, Ołowianka 1

zobacz na mapie

aktualne wydarzenia

  • Koncert

    Wtorek, 5 listopada 2019, 19:00

    Polska Filharmonia Bałtycka, Gdańsk, od 119 zł

    Legenda gitary Tommy Emmanuel, Nazywany jest muzykiem muzyków i uznawany za jednego z najwybitniejszych żyjących gitarzystów świata. Jego błyskotliwa kariera trwa już blisko 40 lat.Pochodzący z Australii artysta tworzy muzykę przesiąkniętą atmosferą tego kontynentu. Stosuje unikalne i zarazem bardzo kunsztowne techniki gry na gitarze: fingerstyle oraz slapping. Emmanuel, który na co dzień współpracuje z gwiazdami tej miary co Eric Clapton, Stevie Wonder czy Michael Bolton, zawsze dba na swoich koncertach o dobry kontakt z publicznością. Z pewnością postara się o wspaniałą atmosferę także podczas swoich występów w Polsce.„Tommy Emmanuel jest bezsprzecznie jednym z najbardziej utalentowanych artystów naszych czasów”.Jim Ohlschmidt, Acoustic Guitar Magazine„Gitara przestaje być zwykłą gitarą w niezwykłych rękach Emmanuela”.Mike Joyce, The Washington Post

  • Koncert

    Sobota, 12 września 2020, 17:00

    Polska Filharmonia Bałtycka, Gdańsk, od 90 zł

    Yami, basista Marizy, gitarzysta, kompozytor, piosenkarz i showman dołącza do już ogłoszonych Lucii de Carvalho i Andrei Motis jako trzecia gwiazda jubileuszowego – X Gdańsk LOTOS Siesta Festival 2020As basu, mistrz gitary, rozchwytywany kompozytor – ale przede wszystkim wokalista o czułym głosie – Yami jest cały muzyką – tak wyraża się o nim Marcin Kydryński, dyrektor artystyczny Gdańsk LOTOS Siesta Festival.Nie ma w tym za grosz przesady: przez lata był basistą Carlosa do Carmo, nagrywał z jego synem, z Sarą Tavares, Ivanem Linsem, od lat gra i śpiewa na największych koncertach z Marizą. Niedawno obchodził swój własny jubileusz, bo jako Fernando Correira urodził się w dniu, gdy Neil Armstrong zrobił ten wielki krok ludzkości, ale znany jest na całym świecie przydomkiem, jakim nazywała go jego mama – Yami, czyli w Kimbundu po prostu „mój”.I Yami bez dwóch zdań jest również nasz z całą swą radością życia, życzliwością i niezwykłością: to on był pierwszym gościem afrykańskiej fiesty na Siesta Festival w 2011, to on grał na basie, śpiewał w chórkach i w duecie, a nawet miał swój mini recital podczas gdańskiego koncertu wielkiej Marizy na pięciolecie festiwalu. Teraz ma swoją nową płytę – hołd dla mamy, nowe piosenki prowadzące nas do jego Angoli, do uliczek w Lizbonie, wprost do wielkiego dobrego serca. I to z nimi jak i swymi przebojami wystąpi na dziesiątym Gdańsk LOTOS Siesta Festival w Filharmonii Bałtyckiej 24 kwietnia 2020 o 17:00To wielkie szczęście, że jeden z „założycielskich” siestowych artystów powraca na naszą scenę z kapitalną nową muzyką – dodaje Kydryński

  • Koncert

    Niedziela, 13 września 2020, 20:00

    Polska Filharmonia Bałtycka, Gdańsk, od 120 zł

    TRIBUTE TO CESARIA EVORAGala Muzyki Kabowerdyjskiej. Koncert 25 kwietnia godzina 20.00, Filharmonia BałtyckaCesaria Evora, słynna „Bosonoga Diva”, dla muzyki z Wysp Zielonego Przylądka postać kultowa, odeszła w roku 2011. Tym samym, w którym odbył się pierwszy Siesta Festival w Gdańsku.Na jego jubileuszową, dziesiątą edycję chcemy pokłonić się legendzie. Powrócić do pamiętnego wieczoru w lizbońskim Coliseu z czerwca 2012 roku, kiedy to najwięksi artyści z Wysp Szczęśliwych oddali hołd swej Nauczycielce.Tamtej nocy w Lizbonie mistrzów było wielu, ale prym wiedli ci, których i my przez lata prezentowaliśmy na scenie Filharmonii Bałtyckiej, dziś największe gwiazdy tej muzyki,spadkobiercy dziedzictwa Cesarii.Artystom towarzyszyć będą muzycy związani przez lata z Cesarią.

  • Koncert

    Sobota, 18 maja 2019, 19:00

    Polska Filharmonia Bałtycka im. F. Chopina w Gdańsku, Gdańsk, TBA

    Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Łódzkiej im. A. Rubinsteina - Filharmonia ŁódzkaPaweł Przytocki - dyrygentJoseph Moog - fortepianProgram:Ignacy Jan Paderewski – Uwertura Es-durEdward Grieg – Koncert fortepianowy a-moll op. 16Johannes Brahms – I Symfonia c-moll op. 68________________________________________Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Łódzkiej im. A.RubinsteinaW roku 2015 Zespół Orkiestry Filharmonii Łódzkiej obchodził stulecie swego istnienia. Koncert inaugurujący działalność łódzkiej Orkiestry Symfonicznej, który miał miejsce 17 lutego 1915 r. w nieistniejącym już dzisiaj łódzkim Teatrze Wielkim przy ul. Konstantynowskiej (obecnie ul. Legionów) od lat uznawany jest za założycielski. Łódzka Orkiestra Symfoniczna była drugą, po orkiestrze Filharmonii Warszawskiej, stałą orkiestrą symfoniczną na obszarze byłego zaboru rosyjskiego. Jej przedsiębiorczy muzycy byli protoplastami obecnie funkcjonującej Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Łódzkiej. Podczas jednego z koncertów honorujących ten wyjątkowy jubileusz odznaczono Orkiestrę Złotym Medalem Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”.Łódzcy filharmonicy dokonali wielu pierwszych wykonań w Polsce znanych w skali świata dzieł, m.in. 1 listopada 1957 roku pod batutą Henryka Czyża zabrzmiało oratorium Artura Honeggera „Król Dawid” (z udziałem działającego przy Państwowej Filharmonii w Łodzi Chóru i solistów), a w rok po nowojorskim prawykonaniu, 14 września 1984 roku, Maestro Andrzej Markowski poprowadził III Symfonię Witolda Lutosławskiego.Zespół odbył wiele zagranicznych tournées. W ostatnich kilku latach odwiedził Austrię, Belgię, Holandię, Niemcy, Norwegię, Szwajcarię i Włochy, występując w tak prestiżowych salach koncertowych, jak Tonhalle w Zurychu, Salle de Musique w La Chaux-de-Fonds, Sala Królowej Elżbiety w Antwerpii, Filharmonia w Kolonii, Sala Verdiego w Konserwatorium w Mediolanie, czy główna siedziba Filharmonii w Rotterdamie – De Doelen. Wyjazdy te przygotowane i poprowadzone były przez Daniela Raiskina, który w latach 2008-2015 był początkowo szefem-dyrygentem Orkiestry, później jej głównym dyrygentem. W tym czasie Zespół wzbogacił swój repertuar i dał wiele wysoko ocenionych koncertów.W lutym 2017 r. Orkiestra pod kierownictwem Pawła Przytockiego dała koncert w Złotej Sali słynnego Musikverein w Wiedniu. Odniesiony sukces i odebrany imponujący aplauz od międzynarodowej publiczności stały się inspiracją do zaproszenia Pawła Przytockiego do pełnienia funkcji dyrektora artystycznego Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina, poczynając od sezonu artystycznego 2017/2018.Joseph MoogUrodził się w 1987 roku w Ludwigshafen w rodzinie profesjonalnych muzyków. Nieprzeciętne możliwości techniczne, muzykalność potrafi łączyć z niebanalną i daleką od stereotypu interpretacją.W jego bogatym repertuarze znajdują się uznane arcydzieła, rzadko grywane, często zapomniane utwory oraz jego własne kompozycje.Magazyn Gramophone przyznał mu tytuł Młodego Artysty Roku 2015. W kolejnym roku jego album płytowy z koncertami Edwarda Griega i Maurycego Moszkowskiego otrzymał nominację do nagrody Grammy. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku czterech lat pod kierunkiem profesor Sontraud Speidel, po czym studiował u profesora Bernda Glemsera w Akademii Muzycznej w Würzburgu a następnie u profesora Arie Vardi w Hochschule für Musik, Theater und Medien w Hanowerze.Regularnie występuje na renomowanych festiwalach pianistycznych takich jak m.in. Klavierfestival Ruhr, Gilmore czy Portland Piano. Jego pasje do różnorodnego repertuaru potwierdzają również ostatnie koncerty, podczas których grał z powodzeniem zarówno Koncert op.25 J. Gablenza jak i Błekitną Rapsodię G.Gershwina.W listopadzie 2017 ukazał się jedenasty album w dyskografii artysty, zawierający nagrania II Koncertu fortepianowego Brahmsa oraz Burleski R. Straussa. W roku 2018 z kolei pianista nagrał komplet Etiud Debussego i Gaspard de la Nuit Ravela.W sezonie 2018/2019 Joseph Moog zagra m.in.: V Koncert Saint-Saensa z Orchestre de Chambre du Luxembourg, II Koncert Rachmaninowa z Royal Philharmonic Orchestra w Royal Albert Hall w Londynie, w Norwegii wystąpi z Kristiansand Symfoniorkester i Orkiestrą Opery w Oslo pod dyrekcją Cristiana Macelaru. Z New Japan Philharmonic zagra II Koncert Brahmsa a potem, w USA, zadebiutuje z legendarną z Chicago Symphony Orchestra. Nie zabraknie również recitali. W tym sezonie powraca do Wigmore Hall z programem zawierającym utwory Haydna, Chopina i Liszta, wystąpi także w Brukseli, Haarlemie i Paryżu. Jego wcześniejsze europejskie recitale oebywały się m.in.: w Międzynarodowym Domu Muzyki w Moskwie, Societa Filarmonica Trento, Palais des Beaux-Arts de Bruxelles, podczas New Ross Piano Festival, Fribourg International Concert Series, Istanbul Recitals, Eesti Kontsert Piano Festival w Tallinie i Master Pianists Series w Concertgebouw w Amsterdamie. W Ameryce Północnej Joseph dał recitale m.in.: w Frick Collection w Nowym Jorku, Washington Performing Arts Society, Vancouver Recital Society oraz podczas Miami International Piano Festival.Paweł PrzytockiPaweł Przytocki urodził się w Krośnie. W 1985 r. ukończył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dyrygentury prof. Jerzego Katlewicza.W latach 1986-1987 był stypendystą Bachakademie Stuttgart, uczestnicząc w kursach mistrzowskich prof. Helmutha Rillinga.Już od roku 1983 współpracował z Filharmonią Krakowską, a od 1987 z Teatrem Wielkim w Łodzi. W latach 1988-1991 r. był dyrygentem, a także dyrektorem artystycznym Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. Od 1995 do 1997 r. pełnił funkcję dyrektora artystycznego Filharmonii im. Artura Rubinsteina w Łodzi, a w latach 2008-2012 – dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie.Od roku 2005 Paweł Przytocki współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie. W sezonie 2005/2006 przygotował premierę „Spartakusa” Arama Chaczaturiana i prowadził przedstawienia: „Oniegina” Piotra Czajkowskiego, „Traviaty” Giuseppe Verdiego, a także „Cyganerii” Giacomo Pucciniego. W sezonie 2006/2007 dyrygował premierą baletu „Oniegin” w choreografii Johna Cranko.Paweł Przytocki współpracuje z większością orkiestr filharmonicznych w Polsce, a także z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi za granicą: m.in. z Budapest Concert Orchestra, Orchestra Sinfonika de Xalapa, Real Filharmonia de Galicia, Capella Istropolitana w Bratysławie, Neue Philharmonie Westfalen, Philharmonisches Staatsorchester Halle, Bilkent Symphony Orchestra w Ankarze, Filharmonią im. Leoša Janáčka w Ostrawie, Filharmonią Słowacką w Bratysławie, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Ukrainy w Kijowie, Filharmonią Narodową w Santiago, Filharmonią Narodową w Zagrzebiu, New Haifa Symphony Orchestra, Buffalo Philharmonic Orchestra, Orquesta Filarmonica de Bogota, Jerusalem Symphony Orchestra, Staatsorchester Rheinische Philharmonie Koblenz, Jenaer Philharmonie.Przytocki występował z polskimi orkiestrami wielokrotnie w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Holandii, Francji i Hiszpanii. Uczestniczy regularnie w międzynarodowych festiwalach muzycznych: Athens Festival (1987), Musikfest Stuttgart (1988), Flanders Festival (1989), La Chaise-Dieu Festival (1996), Kissinger Sommer (1998), Bratislava Musik Festival (1999), Augsburger Mozartsommer (2000), Prague Spring (2001), Wratislavia Cantans (2005).Artysta występował również w wielu prestiżowych ośrodkach muzycznych Europy, takich jak: Wiedeń (Musikverein), Berlin (Konzerthaus), Bruksela (Palais des Beaux-Arts), Santiago (Teatro Municipal), Paryż (Théâtre du Châtelet), Hamburg (Musikhalle), Bonn (Beethovenhalle).Dokonał również nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia i Telewizji oraz nagrań płytowych dla wytwórni DUX, Aurophon i Point Classics. Jego nagranie I Symfonii Rachmaninowa zostało wyróżnione przez amerykański magazyn muzyczny „La folia” (obok takich kreacji, jak V Symfonia Beethovena pod batutą Carlosa Kleibera czy Appasionata Światosława Richtera), jako przykład rzadko spotykanej intensywności i zaangażowania w muzyce.