Going. | Festiwal Pociąg do Miasta

Festiwal Pociąg do Miasta

Trójmiasto

Także i tego lata Teatr Gdynia Główna zaprasza na niebiletowane, otwarte spektakle grane w przestrzeni Gdyni!
Czternaście spektakli w siedem dni, dwa tytuły grane jednocześnie w nietypowych okolicznościach. To festiwal, którego sceną będą przywrócone do życia stare gdyńskie budynki, zapomniane podwórka i nowoczesne obiekty. Wspólnie poszukamy nowych kontekstów, stworzymy nowe miejsca spotkań z widzami i ożywimy miasto!

Łydka, Gęba, Ucho! Gombrowicz na klubowej scenie. Tym razem będzie wodzirejem na ślubie Henryka. Motywem przewodnim jest sen, który przenosi Henryka w rodzime strony, do karczmy prowadzonej przez jego rodziców.

Współczesna biblioteka nie jest jedynie miejscem składowania książek. Bywa scenerią emocjonujących wydarzeń, niesamowitych spotkań i odkryć. Tego dnia stanie się także miejscem początku podróży z Norwegii do Polski. W taką podróż zaprosi Was „Emigrantka” – norweska artystka, która wbrew rozsądkowi i ekonomii przylatuje do Polski, mijając w hali odlotów Polaków wybierających zupełnie odwrotny kierunek.

Jedno miejsce, wiele kultur – argentyńskie tango, kubańskie mambo, słowiańskie przepowiednie, amerykański film. Ufundowana na wieloletnim doświadczeniu technika i mariaż polskich (Wereszczyński) norweskich (Valldal-Johannessen) oraz nowojorskich (La Época) kolorytów, czyli solidne i ciekawe fundamenty dla dzikiego, teatralnego karnawału, pełnego tańca, zabawy i pozytywnej energii.

Mateczka to opatrzona zgryźliwym humorem i szczyptą kokainy parodia psychologicznego dramatu rodzinnego opisującego relację matki i syna, w której przewija się miłość, nienawiść, troska i wyrzuty. Ona - podstarzała i zrujnowana wdowa - arystokratka zarabiająca na życie ręcznymi robótkami. On - filozof, myśliciel wieszczący koniec cywilizacji.

Spokojne na co dzień podwórko, stanie się polem zażartej walki. Walki z samą sobą, z własnymi pragnieniami. A wszystko z powodu Szekspira, który uczynił z Lady Makbet archetyp kobiety-zbrodniarki. Monodram ukazuje nam Lady Makbet we współczesnym otoczeniu, jako jedną z nas.

Stosując się do nowej polityki muzealnej, nawołujemy do aktywnego udziału w kształtowaniu świata. Doboru eksponatów dokonano w myśl odwiecznej prawdy, że teatr może zaistnieć wszędzie, nawet w rządzie. Inspirowana Cesarzem - najbardziej znanym dziełem mistrza reportażu Ryszarda Kapuścińskiego - uniwersalna opowieść o mechanizmach władzy niezwykle rzadko przenoszona na scenę zadaje pytania, na które odpowiedzi udzielają nieliczni, a uchyla się od niej zbyt wielu.

Spektakl PRODUKT, najodważniejsze przedsięwzięcie Teatru Gdynia Główna. Sztuka, która nie wstydzi się być produktem, w czasach kiedy wszystko stało się produktem. Prosta historia relacji kobiety z mężczyzną, która nie mieści się w klasycznej formie. Uwiera, denerwuje, drażni, fascynuje. Opowieść o naszych czasach, o tym co dzieje się wokół nas.

Gimnazjum to nie tylko nowe wyzwania edukacyjne ale też czas kształtowania się osobowości, tożsamości. Ten barwny czas obfituje w liczne zmiany - od fizycznych poczynając na emocjonalnych zaś kończąc. Wzorem tego jak żyć i jak budować sobie relacje z dorosłymi stają się rówieśnicy. Dlatego też piętnastoletni książę Pipo stanie się naszym prywatnym przewodnikiem po sztuce dojrzewania.

  wspolnie     grane     teatr     kontekstow     spektakle     festiwal     spektakli     gdynia     okolicznosciach     ozywimy     budynki     obiekty     jednoczesnie     siedem     gdyni     takze     nietypowych     nowych     nowoczesne     miasto     zaprasza     stare     niebiletowane     ktorego     poszukamy     lata     stworzymy     czternascie     zycia     widzami     nowe     scena