Jassmine

W samym centrum miasta, w podziemiach właśnie otwartego Hotelu Nobu, skrywa się nowe, klimatyczne miejsce na kulturalnej mapie Warszawy - klub jazzowy Jassmine. Nazwa pochodzi od pachnącego jaśminu i łączy się z nowoorleańskimi początkami jazzu. Jassmine nie będzie jednak ograniczał się tylko do tego gatunku - na miejscu usłyszymy zarówno ambient, jak i elektroniczną muzykę eksperymentalną czy modern classical.

Wydarzenia

  • Cykada: Jamie Benzies - BasTim Doyle - PerkusjaJavi Pérez - GitaraJames Mollison - SaksofonRob Milne - Saksofon, fletAxel Kaner-Lidstrom - TrąbkaTilé Gichigi-Lipere / D'vo - Instrumenty elektroniczne W ciągu ostatnich kilku lat Londyn stał się centrum jazzowego renesansu. Nowy przypływ energii i nastawienia młodych muzyków, zainspirowanych m.in. przez Johna Coltrane'a, Pharaoha Sandersa czy Sun Ra, a także Madvillain, J Dilla, Flying Lotusa i FloatingPointsa, zapoczątkował ogromną świeżość na londyńskiej scenie. To buzujące energią środowisko zgromadziło kolejną grupę młodych muzyków, którzy wzajemnie pragnęli odkrycia nowej formy ekspresji. Razem stworzyli Cykadę. Cykada to zespół uznanych muzyków na scenie londyńskiej, grających w takich grupach jak m.in. Myriad Forest, EZRA Collective, Maisha, Where Pathways Meet, Family Atlantica i Don Kipper. Kręgosłupem projektu są muzycy związani z nie istniejącym już Myriad Forest: basista Jamie Benzies wraz z odpowiadającym za elektronikę Tilé Gichigim-Lipere. Chwilę później dołączył do nich perkusista Tim Doyle aka Chiminyo. Razem byli pierwszymi członkami Cykady. Jamie wspomniał w jednym z wywiadów: Zainteresowałem się bardziej zrobieniem czegoś, co ma większą wizję. Projektami, w których spotykasz się i pracujesz z ludźmi, z którymi lubisz dzielić przestrzeń i przy tym nie spieszysz się. Upewniasz się, że czerpiesz radość ze swojej muzyki i że wszystko inne przychodzi naturalnie. Trębacz Axel Kaner-Lidstrom, saksofonista James Mollison oraz “secret weapon” Gitarzysta Javi Pérez uzupełniają zespół. Tilé posiada wyjątkową i niezbędną rolę w zespole - oprócz grania na klawiszach, programuje, przetwarza i modyfikuje dźwięki instrumentów, co jest ogromnym czynnikiem w tworzeniu charakterystycznego brzmienia zespołu. Unikalny vibe Cykady jest znakiem rozpoznawczym członków zespołu. Niepowtarzalność jest ich kluczowym aspektem w procesie twórczym. Cykada to energetyczna bomba o niepowtarzalnym stylu. W zgrabny sposób łączy odległe bieguny, świat analogów rozbity jest elektroniką, wschodnie wpływy przeplatają się z zachodnimi, a harmonizujące i nostalgiczne momenty z parkietowymi bombami. Wydaje się,że Zachodnia Afryka po prostu graniczy z Europą Wschodnią, gdzie turecka muzyka przybija piątkę Flamenco, a wszystko to opakowane jest fundamentami londyńskiej sceny klubowej. Tak wiele inspiracji sprawia wrażenie niemożliwości ich zjednoczenia, jednak Cykada umiejętnie tego dokonuje, tworząc warstwy dewastacji, piękna i intrygi. 40 minut muzyki zbudowanej jako 5 kompozycji nagrano w grudniu 2017 r. w Total Refreshment Centre. Debiutancki album zatytułowany po prostu Cykada, ukaże się 22 marca 2019 r. nakładem labelu Astigmatic Records. Preorder albumu można zamawiać w takich sklepach jak: ​ Asfalt Shop​ , ​ Side One​ , ​ Sounds Of The Universe​ , a także na platformie Bandcamp​.

  • Idąc w ślady za największymi klubami jazzowymi na świecie, Jassmine powołał własny house band. Projekt powstał po kosmicznej podróży trzech muzyków: Pawła Stachowiaka, Rafała Dutkiewicza i Miłosza Olenieckiego. Na Saturn Jazz Band składa się: rytm Skalpela, tłustość Błota i finezja P.Unity. Co wyjdzie z tego połączenia - sami jesteśmy ciekawi. Wiemy jednak na pewno, że usłyszymy coś dobrego. Wstęp free z własnymi instrumentami i domowymi wypiekami!Skład:Paweł Stachowiak - basRafał Dutkiewicz – perkusjaMiłosz Oleniecki – instrumenty klawiszowePaweł Stachowiak – basista, kompozytor, producent działający pod pseudonimem „Wuja HZG”. Swoją przygodę z instrumentem udoskonalał u najlepszych basistów w naszym kraju między innymi u Wojtka Pilichowskiego, Adrianna Maruszczyka, Michała Grotta, Piotra Żaczka, Bartozziego. Dzielił scenę z wieloma czołowymi artystami w Polsce jak i zagranicą : Marcus Miller, Michał Urbaniak, Paulina Przybysz, Natalia Przybysz, Bitamina, Hatti Vatti, Night Marks, Tenderlonious oraz wielu innych.Rafał Dutkiewicz - absolwent nowojorskiej uczelni Drummers Collective. Laureat konkursu DrumFest w Opolu 2013. Nominowany w kategorii "nadzieja perkusyjna" w Polskich Nagrodach Perkusyjnych w 2016 roku. Współpracował z takimi artystami jak: Skalpel, Hatti Vatti, Sonar, P.Unity, Wojtek Mazolewski Quintet, Eldo, Michał Urbaniak, Piotr Damasiewicz i wielu innych. Ma na koncie wiele koncertów na rozmaitych festiwalach w kraju i za granicą.Miłosz Oleniecki - pianista, kompozytor, aranżer, producent muzyczny. Absolwent szkoły muzycznej im. K. Szymanowskiego w Warszawie, Wydziału Jazzu Państwowej Szkoły Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie oraz Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Współpracował z artystami uprawiającymi najróżniejsze style muzyczne - od popu, jazzu, country, poprzez hip hop, aż po muzykę elektroniczną oraz eksperymentalną czy improwizowaną - takimi jak Michał Urbaniak, Wojtek Mazolewski Quintet, Natalia Nykiel, Ortega Cartel, Marika, Michał Sołtan, Anna Riveiro i in. Współtworzy autorskie projekty: nominowany do nagrody Fryderyk 2019 - P.Unity, Miłosz Oleniecki Trio, Opowieści Improwizowane; w 2018 r został zaproszony do współtworzenia GrupyWSkładzie wraz z Milo Kurtisem oraz Jerzym Mazzollem.

  • Otwarcie drzwi: 17:00Start koncertu: 18:00Zapraszamy na serię koncertów promujących najnowszą płytę Pauliny Przybysz “Odwilż”.„Odwilż” - druga solowa płyta Pauliny Przybysz. Zbiór utworów został stworzony przez artystkę zimą 2018/2019 roku na poddaszu małej pracowni w lesie, z widokiem na drzewa uginające się pod czapami śniegu, a potem skraplające się w słońcu. Podobnie artystka opisuje swoje emocje i przemyślenia przy pracy nad albumem. Paulina Przybysz tradycyjnie tworzyła muzykę przy współpracy z młodymi zdolnymi producentami jak Vito i Amar znani ze składu Bitamina, Paweł Stachowiak (Kroki, EABS), Marek Pędziwiatr, Spisek 1 (Night Marks, EABS), Adam Kabaciński, Max Psuja. Po raz pierwszy w dotychczasowej historii swoich wydawnictw, Paulina Przybysz zdecydowała się na słowa w całości napisane przez nią w języku polskim. Na płycie znajdziemy klasyczne strumienie świadomości o tematyce społecznej, duchowej, futurystycznej, romantycznej i intymnej. Gatunek muzyczny? You name it!Paulina Przybysz znana jest z takich składów i wcieleń jak Sistars, Pinnawela, RiTa Pax, Archeo. Rocznik '85, pamięta dobrze lata dziewięćdziesiąte i mocno szanuje historię muzyki, ale z tym bagażem chętnie nurkuje w nowe brzmienia. Dorastała w busie z kolegami z Sistars i siostrą, ale po zawieszeniu działalności zespołu szybko przeszła do nowych wydawnictw. W 2017 powróciła na scenę pod swoim imieniem i nazwiskiem, z nagrodzoną Fryderykiem za najlepszy album elektroniczny płytą „Chodź Tu”.Otwartość na muzykę prowadziła ją przez niezliczoną liczbę kolaboracji studyjnych i koncertowych, między innymi ze Stanisławem Soyką, Tomaszem Stańko, Night Marks Electric Trio, Pharoahe Monch, Keyon Harold, Krzysztofem Zalewskim, Envee, Grubsonem, Barbarą Wrońską, en2ak, Mr Krime… Ta lista się nie kończy, bo Paulina nie umie odmawiać sobie muzycznych poszukiwań i połączeń.Paulina Przybysz:Facebook: www.facebook.com/paulinaprzybyszofficialInstagram: www.instagram.com/paulinathenew

  • Otwarcie drzwi: 20:00Start koncertu: 21:00Zapraszamy na serię koncertów promujących najnowszą płytę Pauliny Przybysz “Odwilż”.„Odwilż” - druga solowa płyta Pauliny Przybysz. Zbiór utworów został stworzony przez artystkę zimą 2018/2019 roku na poddaszu małej pracowni w lesie, z widokiem na drzewa uginające się pod czapami śniegu, a potem skraplające się w słońcu. Podobnie artystka opisuje swoje emocje i przemyślenia przy pracy nad albumem. Paulina Przybysz tradycyjnie tworzyła muzykę przy współpracy z młodymi zdolnymi producentami jak Vito i Amar znani ze składu Bitamina, Paweł Stachowiak (Kroki, EABS), Marek Pędziwiatr, Spisek 1 (Night Marks, EABS), Adam Kabaciński, Max Psuja. Po raz pierwszy w dotychczasowej historii swoich wydawnictw, Paulina Przybysz zdecydowała się na słowa w całości napisane przez nią w języku polskim. Na płycie znajdziemy klasyczne strumienie świadomości o tematyce społecznej, duchowej, futurystycznej, romantycznej i intymnej. Gatunek muzyczny? You name it!Paulina Przybysz znana jest z takich składów i wcieleń jak Sistars, Pinnawela, RiTa Pax, Archeo. Rocznik '85, pamięta dobrze lata dziewięćdziesiąte i mocno szanuje historię muzyki, ale z tym bagażem chętnie nurkuje w nowe brzmienia. Dorastała w busie z kolegami z Sistars i siostrą, ale po zawieszeniu działalności zespołu szybko przeszła do nowych wydawnictw. W 2017 powróciła na scenę pod swoim imieniem i nazwiskiem, z nagrodzoną Fryderykiem za najlepszy album elektroniczny płytą „Chodź Tu”.Otwartość na muzykę prowadziła ją przez niezliczoną liczbę kolaboracji studyjnych i koncertowych, między innymi ze Stanisławem Soyką, Tomaszem Stańko, Night Marks Electric Trio, Pharoahe Monch, Keyon Harold, Krzysztofem Zalewskim, Envee, Grubsonem, Barbarą Wrońską, en2ak, Mr Krime… Ta lista się nie kończy, bo Paulina nie umie odmawiać sobie muzycznych poszukiwań i połączeń.Paulina Przybysz:Facebook: www.facebook.com/paulinaprzybyszofficialInstagram: www.instagram.com/paulinathenew

  • Kuba Więcek TrioKuba Więcek - saksofon altowy, elektronikaMichał Barański - kontrabas, gitara basowa, konnakolŁukasz Żyta - perkusja, glockenspiel, elektronikaKuba Więcek – najmłodszy bohater kultowej serii Polish Jazz. Według czytelników Jazz Forum w 2018 roku – trzeci najlepszy muzyk w kategorii saksofon altowy, tuż po Henryku Miśkiewiczu i Macieju Obarze. Urodzony w 1994 roku saksofonista i kompozytor inspiruje się m.in. twórczością Kanye'a Westa, a do gościnnego udziału na swojej drugiej płycie zaprosił Marcina Maseckiego, odpowiadającego za muzykę do nominowanego do Oscara filmu „Zimna wojna”.Kształcił się w kopenhaskim Rhythmic Music Conservatorium, skąd wyniósł m.in. przekonanie o potrzebie inspirowania się wieloma stylami i gatunkami muzyki. Więcek sięga po elektronikę, muzykę klasyczną, folk, rock, hip-hop, a obok albumów Coltrane'a i Parkera na jego półkach znajdują się także nagrania Steve'a Reicha i Toma Waitsa.W 2017 roku otrzymał nagrodę Mateusza Trójki za „wyjątkowy kunszt kompozytorski i talent wykonawczy”. W 2018 debiutancka płyta „Another Raindrop” przyniosła nagrodę Fryderyk w kategorii Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku. Nagrana wraz z Michałem Barańskim i Łukaszem Żytą ukazała się nakładem Polskich Nagrań „Muza” w serii „Polish Jazz”. W ten sposób Kuba Więcek stał się pierwszym od 28 lat i jednocześnie najmłodszym debiutantem w historii tej serii.Kolejna płyta, „Multitasking”, powstała w tym samym składzie. Dla Kuby Więcka niezwykle ważna jest współpraca z Michałem Barańskim i Łukaszem Żytą – ma on przekonanie, że ci muzycy są w stanie zagrać wszystko, co Więcek skomponuje. Lepsze poznanie się muzyków pozwoliło Więckowi przy drugiej płycie pisać utwory specjalnie z myślą o tym zespole i zaprosić ich do wypłynięcia na głębsze wody i wyjścia ze strefy komfortu. Przy nagrywaniu drugiej płyty muzycy postawili sobie za cel poszerzenie eksploracji na gruncie brzmienia, formy i samego znaczenia muzyki zainicjowanej na płycie „Another Raindrop”. Druga płyta tria niesie ze sobą nowe kombinacje brzmieniowe, blisko- i dalekowschodnie inspiracje, a także twórczą radość i wielobarwność kompozytora-saksofonisty, podkreśloną przez projekt okładki, którą wykonał jeden z najaktywniejszych twórców polskiej sceny niezależnej – Macio Moretti.Kuba Więcek udziela się w wielu projektach i kolektywach zarówno jako muzyk, jak i kompozytor. Koncertuje także solo z elektronicznym podkładem, a na swoim koncie ma solową płytę, którą nagrał w studiu Seigena Ono, producenta i inżyniera dźwięku, który współpracował m.in. z Ryuichim Sakamoto. Płyta ta jest dostępna na audiofilskim rynku japońskim.

  • Joe Armon-Jones tworzy we własnym tempie. Po muzyku działającym w samym centrum buzującej sceny nowej fali londyńskiego jazzu można byłoby się spodziewać panicznego szaleństwa, jednak jego drugi solowy album udowadnia, że ten rozchwytywany klawiszowiec to uosobienie spokoju i harmonii. Klawiszowiec będący częścią kwintetu Ezra Collective, czyli głównej siły napędowej nowej fali jazzu, stoi na czele jednego z aktualnie najciekawszych ruchów muzycznych swojego pokolenia. Jako solowy artysta wyprzedaje koncerty, zdobywa nagrody (Worldwide Award i Jazz FM Awards w 2019 r.) i uznanie najważniejszych muzycznych mediów.Druga płyta muzyka, Turn To Clear View w pełni odzwierciedla prostotę, którą Armon-Jones kieruje się w swoim procesie kreatywnym. Kontynuuje ścieżkę obraną przy tworzeniu debiutanckiego albumu i sumiennie eksploruje dźwięki przekraczając granice gatunków. Klawiszowiec jest przywiązany do swoich jazzowych korzeni, ale zgłębia również brzmienie r&b, funku (z pomocą Georgii Anne Muldrow), a nawet brytyjskiego hip-hopu, dając przestrzeń jednemu z pionierów tego gatunku na Wyspach, raperowi Jehst. Imponująco różnorodna lista gości dowodzi o niezwykle przejrzystej wizji Amona-Jones’a.Szum medialny wokół sceny nowej fali jazzu może z czasem ucichnąć, ale bezkompromisowa i eksperymentalna muzyka oraz pasja z jaką Joe Armon-Jones tworzy będąc częścią tak zróżnicowanego środowiska z pewnością przetrwa.