Pardon, To Tu

Pardon, To Tu wraca. Wraca na stałe. Dwa lata ciężkiej pracy zaowocowały nową, całoroczną przestrzenią klubową. Pierwsze ogłoszenia zwiastują wiele pięknych wieczorów - weekend otwarcia uświetnią Orlando Julius & The Heliocentrics, a w październiku czekają nas dwa wieczory z Michaelem Girą i Normanem Westbergiem.

Wydarzenia

  • Czujemy się wyróżnieni i jest to dla nas ogromny zaszczyt, że już niebawem - po raz pierwszy - będziemy częścią prestiżowego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – największego w Polsce i jednego z ważniejszych na świecie festiwali o randze międzynarodowej poświęconego muzyce współczesnej, organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich.Na drugim z dwóch wieczorów w ramach "Warszawska Jesień Klubowo", który się odbędzie w czwartek, 24.09.2020 w Pardon, To Tu wystąpią dwaj wybitni polscy kompozytorzy Jacaszek i Piotr Kurek. Zapraszamy bardzo serdecznie!➳ Czwartek, 24.09.2020 - g. 22:30➳ Bilety: Wstęp Wolny➳ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 WarszawaJacaszek - elektronikaPiotr Kurek - elektronikaUwaga, na tym koncercie nie będzie miejsc siedzących!Koncerty będą również transmitowane na żywo na kanale:https://www.youtube.com/user/WarsawAutumn"NAGŁOS"U Michała Jacaszka: muzyka, której dźwiękowe tworzywo wykorzystuje głosy sawanny z nagrań terenowych, zebranych w rezerwacie Mmabolela w Republice Południowej Afryki. U Piotra Kurka: głównie syntetyczny, ale także naturalny głos ludzki oraz programy komputerowe symulujące pracę mięśni, tkanek i innych partii ludzkiego ciała, biorących udział w emisji głosu. Wszystko służy stworzeniu wirtualnej grupy wokalnej, której towarzyszą także brzmienia instrumentalne. Zaciera się granica pomiędzy tym, co z natury, a tym, co z technologii.Jacaszek "savannah speaking" (prawykonanie)Muzyka skomponowana jest na bazie nagrań terenowych zebranych w rezerwacie Mmabolela w Republice Południowej Afryki podczas rezydencji artystycznej „Sonic Mmabolela” w listopadzie 2019.Piotr Kurek "Let’s Run Around in Circles. I Know We Can" (prawykonanie)To tytuł nowych kompozycji na wirtualną grupę wokalną i instrumenty. Modalne harmonie, praca mięśni, tkanek i struktur biorących udział w emisji głosu zostały wkalkulowane w ostateczny kształt utworu. Nic tutaj nie jest prawdziwe, ale granica jest trudno uchwytna.Omówienia koncertów: Jerzy Kornowicz, „Usłysz, czego inni nie słyszą!”. Przewodnik po 63. festiwalu „Warszawska Jesień”BIOGRAFIEJacaszekKompozytor i producent muzyki elektroakustycznej, łączącej dźwięki preparowane elektronicznie z żywym instrumentarium. Współpracuje z artystami wizualnymi i wideo, choreografami, fotografami oraz reżyserami filmowymi i teatralnymi. Autor muzyki do filmu, teatru, słuchowisk. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Mieszka w Gdańsku.Wybrane utwory: riverbed, savannah 1, dusk, savannah 2, whisler,pond 1, pond 2, supercrickets.
Wybrana dyskografia: Lo Fi Stories (Gusstaff, 2004), Mapa (z Miłką Malzahn; Offmusic, 2004), Sequel(Jacaszek&Miłka; Gusstaff, 2005), Kompleta (ze Stefanem Wesołowskim; Ici d’Ailleurs, 2008), Treny (Gussta /Miasmah, 2008), Pentral (Gusstaff, 2009), Glimmer (Ghostly International, 2011), Pieśni (Narodowe Centrum Kultury, 2013), Catalogue Des Arbres (Jacaszek & Kwartludium; Touch, 2014), RIMBAUD (Jacaszek, Budzyński, Trzaska; Gustaff, 2015), Legenda (Jacaszek, Budzyński; Narodowe Centrum Kultury, 2017), Kwiaty (Michał Jacaszek, Hania Malarowska; Ghostly International, Requiem Records, 2017), Bramy Nieba (Vocal Varshe & Jacaszek; Requiem Records, 2018), Stutthof. Apel Cieni (Tomasz Budzyński, Dariusz Budkiewicz, Michał Jacaszek i Rafał Nowak; Muzeum Stutthof w Sztutowie, 2018).Piotr Kurekwarszawski muzyk i kompozytor, współzałożyciel nieistniejącej już grupy Ślepcy i projektu Piętnastka. Znany jako autor muzyki do licznych spektakli teatralnych (TR Warszawa, Paper Tiger Theatre, Lubelski Teatr Tańca, Narodowy Stary Teatr) a także ze współpracy z muzykami takimi jak Sylvia Monnier (jako Suaves Figures), Hubert Zemler (jako Piętnastka), Francesco de Gallo (jako ABRADA) oraz z nietypowych setów didżejskich (Smutaż). Koncertował na licznych festiwalach w Polsce i za granicą.W 2019 ukazała się jego płyta Polygome (wydana przez Hands In e Dark). W bieżącym roku został wydany przez Mondoj jego album A Sacrifice Shall Be Made / All The Wicked Scenes zbierający kompozycje stworzone do trzech spektakli zrealizowanych we współpracy z twórcami z Chin: Dwóch Mieczy Grzegorza Jarzyny (koprodukcja TR Warszawa i Shanghai Th­eatre Academy) oraz dwóch spektakli Tiana Gebinga: Dekalogu zrealizowanego w Starym Teatrze w Krakowie i 500m w Thalia Theater w Hamburgu.COVID-191. W związku z obostrzeniami związanymi z wirusem SARS-COV-2 liczba miejsc wewnątrz klubu podczas koncertu jest ograniczona.2. Warunkiem uczestnictwa w koncertach wewnątrz klubu jest wypełnienie i podpisanie przed wejściem na wydarzenie oświadczenia o stanie zdrowia oraz pozostawienie swoich danych kontaktowych.3. Klub "Pardon, To Tu" zapewni odpowiednią ilość oświadczeń, niemniej w miarę możliwości prosimy o wcześniejsze wydrukowanie, wypełnienie i podpisanie oświadczenia dostępnego pod poniższym adresem: http://warszawska-jesien.art.pl/.../oswiadczenie...4. Mając na uwadze konieczność wypełnienia ww. oświadczenia przed wejściem na wydarzenie prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, niezbędnym do wypełnienia i złożenia dokumentu. Zalecany czas przybycia – 60 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.5. Uczestnictwo w wydarzeniu oznacza akceptację regulaminu oraz zasad przetwarzania danych osobowych (RODO) przez Organizatora dostępnego pod poniższym adresem: http://warszawska-jesien.art.pl/.../oswiadczenie...6. Prosimy o posiadanie oraz stosowanie własnych środków ochrony w postaci maseczki lub przyłbicy do zasłonięcia nosa i ust7. Prosimy o dezynfekcję rąk środkami dezynfekcyjnymi dostępnymi przed wejściem na wydarzenie8. Prosimy o zachowanie dystansu społecznego od innych uczestników wydarzenia oraz do stosowania się do poleceń osób zajmujących się obsługą wydarzeń.Mimo wszystkich ww. zasad uczestnictwa w koncercie życzymy wszystkim udanego wieczoru. Do zobaczenia!

  • 19 września / sobota22:30 – Pardon, To TuIda Lundén, głos, elektronikaHubert Zemler, perkusja, elektronikaREKONFIGURACJEIdy Lundén trzy utwory zainspirowane słowami-kluczami z płyt religijnego śpiewaka Artura Erikssona otrzymanymi od dziadków artystki. Znaki krążą pomiędzy pokoleniami. U Huberta Zemlera burze magnetyczne dają wyobrażenie o fakturze jego muzyki. Materię brzmieniową tworzą wyłącznie perkusyjne membranofony oraz urządzenia do transformacji ich dźwięku. Powstają struktury daleko odbiegające od wyjściowych – czysto perkusyjnych.Więcej: https://bit.ly/3bLZ8toIda Lundén "Han" *Utwór powstał w roku 2003, kiedy odziedziczyłam po dziadkach stos płyt religijnego śpiewaka Artura Erikssona. Słuchając ich, zdałam sobie sprawę, że nieodmiennie śpiewał on pochwały innego mężczyzny, Jezusa. Postanowiłam wybrać wszystkie fragmenty, w których śpiewane były słowa „On”, „Jego”, „Jemu” i zrobić z nich utwór. Na koncert w Warszawie dodałam jeszcze dwa inne utwory; jeden z nich to część kompozycji zatytułowanej BVMJ – jak inicjały mojej babci. Część ta nosi tytuł Han sjunger (On śpiewa) i oparta jest na pieśni, którą śpiewała moja babcia i Artur Eriksson. Drugi utwór towarzyszący Han również ma za podstawę zapożyczony od Artura Erikssona materiał. Jest on bardziej dźwiękowy, lecz nadal skupiony na jednym słowie – Stjärneljus (Światło gwiazd).Huber Zemler "Prądy telluryczne" **Utwór tworzą warstwy harmoniczno-barwowe osiągane wyłącznie za pomocą membranofonów. Odpowiednio zestrojone bębny, przy niewielkim wsparciu urządzeń umożliwiających modulowanie ich brzmienia poprzez procesy elektroniczne, tworzą struktury dźwiękowe daleko wybiegające poza przypisywane do tej pory instrumentom perkusyjnym ramy muzyczne.24 września / czwartek22:30 – Pardon, To TuJacaszek, elektronikaPiotr Kurek, elektronikaNAGŁOSU Michała Jacaszka: muzyka, której dźwiękowe tworzywo wykorzystuje głosy sawanny z nagrań terenowych, zebranych w rezerwacie Mmabolela w Republice Południowej Afryki. U Piotra Kurka: głównie syntetyczny, ale także naturalny głos ludzki oraz programy komputerowe symulujące pracę mięśni, tkanek i innych partii ludzkiego ciała, biorących udział w emisji głosu. Wszystko służy stworzeniu wirtualnej grupy wokalnej, której towarzyszą także brzmienia instrumentalne. Zaciera się granica pomiędzy tym, co z natury, a tym, co z technologii.Więcej: https://bit.ly/3bLZ8toJacaszek "savannah speaking" **Muzyka skomponowana jest na bazie nagrań terenowych zebranych w rezerwacie Mmabolela w Republice Południowej Afryki podczas rezydencji artystycznej „Sonic Mmabolela” w listopadzie 2019.Piotr Kurek "Let’s Run Around in Circles. I Know We Can" **To tytuł nowych kompozycji na wirtualną grupę wokalną i instrumenty. Modalne harmonie, praca mięśni, tkanek i struktur biorących udział w emisji głosu zostały wkalkulowane w ostateczny kształt utworu. Nic tutaj nie jest prawdziwe, ale granica jest trudno uchwytna.Oznaczenia w programie:** prawykonanie* pierwsze wykonanie w PolsceTransmisje live, dostępne w czasie trwania koncertów na kanale: https://www.youtube.com/user/WarsawAutumnOmówienia koncertów: Jerzy Kornowicz, „Usłysz, czego inni nie słyszą!”. Przewodnik po 63. festiwalu „Warszawska Jesień”