Perły z Sieci - wybór najciekawszych wydarzeń online

Koncerty, spektakle, filmy, oprowadzania kuratorskie, warsztaty czy angażujące społeczne dyskusje – wybraliśmy dla Was jedne z najciekawszych wydarzeń online, w których możecie uczestniczyć bez wychodzenia z domu.

Wydarzenia

  • 15. AfryKamera | festiwal filmów afrykańskich Online / www.mojeekino.pl 21-30 grudnia W 2020 roku AfryKamera wkracza w swoją 15. edycję w niezwykle trudnym dla wszystkich na całym świecie czasie. Te trudności umocniły nas tylko w potrzebie zbliżania świata, który wciąż pozostaje dla nas, Polaków, obcy. W programie zwyczajowo nie zabraknie polskiego punktu widzenia na Afrykę i czarną kulturę. Festiwal ukaże cały kontynent: Wybrzeże Kości Słoniowej, Algierię, Senegal, Sudan, Gambię, Republikę Środkowej Afryki, Kenii, Demokratyczną Republikę Konga i nie tylko. W programie Festiwalu AfryKamera ONLINE znajdziecie: 15 filmów długometrażowych 10 Klasyków z archiwum AfryKamery 3 bloki krótkometrażowe: AfroSzorty, W polskim obiektywie i Rwanda: Kraina 1000 opowieści

  • Restaurant Club, organizator Restaurant Week zaprasza na Delivery Week! Scena restauracyjna przeżywa obecnie najtrudniejsze chwile. Pomó jej przetrwać, napełnij swóje brzuszek najwyższej jakości daniami z Twoich ulubionych restauracji. Chefowie restauracji przygotowują 2-daniowe doświadczenie, które zostanie dowiezione do Twojego domu. Dostawa jest bezkontaktowa, a zamówienie zostanie pozostawione pod Twoimi drzwiami. Pamiętaj! Menu na następny dzień możesz zamawiać tylko do g. 23.00 NIE CZEKAJ! REZERWUJ JUŻ TERAZ I RATUJ RESTAURACJE!

  • "Cały mój rozwój artystyczny i zajawka największa powstawały na osiedlu Morena" - w ramach projektu Miasto Muzyka Kizo oprawadza nas po Gdańsku, wspomina okres dorastania i nagrywa specjalny utwór zainspirowany nadmorskim miastem! Jak brzmi Twoje miasto? Hałas ulic, stukot deskorolki na betonie, muzyka dobiegająca z ulubionych klubów, a może szum morza w oddali? Każde miasto ma własną paletę dźwięków. Każdy słyszy swoje miasto po swojemu. W projekcie Miasto Muzyka polscy wokaliści i wokalistki opowiadają historie swoich rodzinnych miast. Artyści łączą wspomnienia, uczucia i lokalne dźwięki, tworząc niepowtarzalne utwory. Dodatkowo, w specjalnie przygotowanych wideo spacerach, gwiazdy muzyki oprowadzą Was po najważniejszych dla nich miejscach w ich rodzinnych miastach.

  • 14. edycja Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Pięć Smaków odbędzie się w dniach 25 listopada - 6 grudnia 2020 roku. Zapraszamy na seanse na festiwalową platformę VOD. Jak co roku, zabierzemy Was w ekscytującą filmową podróż do Azji Wschodniej, Południowo-Wschodniej i Południowej. Ogłoszenie pełnego programu i sprzedaż biletów na pojedyncze seanse-> 29 października Na program 14. edycji Pięciu Smaków składają się sekcje: Podróż do Azji - wyprawa w mniej znane rejony kontynentu. W sekcji znajdą się filmy pokazujące, jak przeszłość spotyka się w nich z nowoczesnością, jak zmiany społeczne wpływają na naturalne otoczenie. Powędrujemy za filmowymi bohaterami, poszukującymi własnej tożsamości i odpowiedzi na nurtujące ich życiowe pytania. Kino ze smakiem – okazja do zgłębienia azjatyckiej kultury jedzenia: jej rytuałów, symboliki i uczuć, kryjących się w aromacie korzennych przypraw i smaku znanych od pokoleń potraw. Wspólne gotowanie i spożywanie posiłków to doskonały sposób na przełamywanie międzyludzkich barier, a zarazem doskonały pretekst do budowania emocjonujących filmowych narracji. We współpracy z warszawskimi restauracjami szykujemy specjalne menu festiwalowe, które bez wychodzenia z domu pozwoli połączyć doznania artystyczne z bezpośrednim zmysłowym doświadczeniem azjatyckiej kuchni. Azjatycki VR - nowość w programie poświęcona filmom zrealizowanym w wirtualnej rzeczywistości. VR wychodzi już z fazy pioniersko-eksperymentalnej: w tej nowoczesnej technologii powstają coraz bardziej śmiałe i wyrafinowane projekty, uwodzące formą i zaskakujące oryginalnymi narracjami. Serce tych przemian bije ostatnio w Azji - to tam powstaje dziś najwięcej filmów VR, kierowanych zarówno do masowej widowni, jak i festiwalowego widza, poszukującego ambitnych treści od uznanych autorów. W pokazach będzie można wziąć udział w domu dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji! Hongkong dziś - wybór hongkońskich filmów z kilku ostatnich lat, wykorzystujących najlepsze scenariusze kina gatunkowego - od melodramatu po kino akcji - by oddać napięcia i emocje związane z burzliwymi przemianami zachodzącymi w regionie, zarządzanym przez Chiny coraz bardziej stanowczą ręką. Parasites - zainspirowany głośnym sukcesem filmu Bonga Joon-ho przegląd pokaże nowe głosy prężnie rozwijającej się koreańskiej kinematografii, która zachwyca odważnym podejmowaniem niełatwych tematów i brawurowymi połączeniami gatunkowych konwencji. W subtelnych autorskich obrazach i wbijającym w ziemię kinie akcji będziemy tropić opowieść o podziałach klasowych, nierównościach ekonomicznych i paradoksach egzystencji we współczesnym świecie. Nowe Kino Azji - zestaw tytułów, które odbiły się szerokim echem w rodzimych krajach, od Chin i Japonii po Indonezję. Znajdą się tu filmy uznanych twórców i debiutantów, dotykające ważnych bieżących problemów i eksperymentujące z filmową formą. W tym roku ze względu na sytuację epidemiczną sekcja nie będzie miała charakteru konkursowego. Asian Cinerama - filmy nominowane i nagradzane w ramach Azjatyckich Nagród Filmowych. Przeboje lokalnych box office'ów, porywające emocjami fabuły, które urzekły widzów kontynentu i produkcje głównego nurtu darzone szczególnym uznaniem krytyków. W ciągu 14 lat Azjatycki Festiwal Filmowy Pięć Smaków stał się jednym z najważniejszych europejskich wydarzeń w całości poświęconych kinematografiom i kulturze azjatyckiej. Obok seansów filmowych w trakcie Pięciu Smaków odbędzie się szereg wydarzeń towarzyszących, w tym tradycyjne już rozmowy i spotkania z najważniejszymi azjatyckimi twórcami. Tym razem festiwal przyjmie formę wydarzenia online. Identyfikacja wizualna 14. Pięciu Smaków oparta jest na dalekowschodnim kalendarzu lunarnym i znakach zodiaku. 2020 to rok Metalowego Szczura. Zodiakalny gryzoń ma bogatą wyobraźnię, jest inteligentny i wszędobylski. Możecie liczyć, że program ułożony pod jego patronatem zaprowadzi Was w zaskakujące i niezwykłe regiony azjatyckich kinematografii. Zapraszamy do śledzenia informacji na Facebooku i subskrypcji naszych newsletterów. *************** ENGLISH ****************** The 14th edition of the Five Flavors Asian Film Festival will be held on November 25 - December 6, 2020 on the Internet. We invite you to the screenings at the festival VOD platform. As every year, we will take you on an exciting film journey to East, South-East and South Asia. The program of the 14th Five Flavours includes film sections: Journey to Asia - will lead through lesser-known regions of the continent. Selected films will present how the past meets modernity, how social change affects the natural environment. Such road cinema, which combines the film traditions of different cultures, is an excellent starting point for both conscious tourism and internal journeys. Tasty Cinema - section providing an opportunity to explore Asian food culture: its rituals, symbolism and feelings, hidden in the aroma of spices and taste of dishes known for generations. Cooking and eating together is an excellent way to break down barriers between people, and at the same time it is a perfect excuse for building exciting film narratives. In cooperation with several Warsaw restaurants we are preparing a special menu which will combine artistic impressions with direct sensual experience of Asian cuisine. Asian VR - a novelty in the Five Flavours programme featuring films made in virtual reality. VR is already coming out of the pioneering and experimental phase: this modern technology is creating daring and sophisticated projects, seducing with form and surprising with original narratives. The heart of these changes is currently beating in Asia, where most VR films are made today, addressed both to mass audiences and festival audiences looking for ambitious content from renowned artists. The programme of the section will be available at homes! Hong Kong Now - a selection of Hong Kong films from the last few years, using the best scripts of genre cinema - from melodrama to action cinema - to convey the tensions and emotions associated with the turbulent changes taking place in the region, which is being managed by China with an increasingly firm hand. Parasites - inspired by the staggering success of Bong Joon-ho's film, it will show new voices of the dynamically developing Korean cinema, which amazes audiences with its bold approach to difficult topics and daring combinations of genre conventions. Through subtle auteurs films and thrilling action movies, we will focus on stories of class divisions, economic inequalities and paradoxes of existence in the contemporary world. New Asian Cinema - as every year, the festival's programme will also include the showcase of the latest Asian films that have had a wide impact in their home countries, from China and Japan to Indonesia. The section will feature films by renowned filmmakers and debutants, touching on the most important issues and experimenting with the film form. This year, due to the pandemic, the section will not be competitive, and there will be no People's Jury. Asian Cinerama - films nominated and awarded by the Asian Film Awards Academy. The section will feature local box office blockbusters and mainstream films that earned wide critical acclaim - thrilling features that have captivated millions of viewers on the continent. In 14 years, the Five Flavours Asian Film Festival has become one of the most important European events devoted entirely to Asian cinema and culture. In addition to film screenings, the Five Flavours will feature a number of accompanying events, including talks and meetings with the most important Asian filmmakers. This year, the festival will be held entirely online, available only on the territory of Poland. Visual identification of the 14th Five Flavours is based on the Far Eastern lunar calendar and zodiac signs. 2020 is the year of the Metal Rat. The zodiacal rodent is imaginative, intelligent, and ubiquitous. The program, developed under his patronage, will lead you to the surprising and extraordinary regions of Asian cinema. Updates about the program are regularly published in the News at: www.piecsmakow.pl Follow the information on Facebook and subscribe to our newsletters.

  • "Backstage" to bonus track do winylowego wydawnictwa albumu PRO8L3M pt. “Art Brut 2“. Całość materiału oparta została o sample z polskiej muzyki lat 70, 80 i 90. Numer “Backstage“ wykorzystuje fragment utworu “Nie takie mnie kochały” Andrzeja Zauchy, mistrza polskiej piosenki lat ’80 tych.

  • Short Waves Online / Druga fala — jesień z krótkim kinem 27.11 — 29.11.2020 Krótkometrażowy sezon festiwalowy planowaliśmy zakończyć z przytupem kolejną edycją Short Waves on Tour - czyli pokazami krótkiego kina w całej Polsce. Z pewnych oczywistych przyczyn postanowiliśmy jednak przenieść wydarzenie do sieci i tak powstał kolejny event Short Waves Online! Z tytułami z Konkursu Polskiego, które miały wyruszyć w Polskę, mamy dla Was łącznie aż 3 zestawy festiwalowych filmów: Short Waves on Tour / The Best of Urban View / The Best of Dances with Camera. Obejrzycie je ZA DARMO od 27.11.2020 na platformie FILMCHIEF HUB. Wystarczy krótka rejestracja, aby uzyskać dostęp do 20 filmów, od najlepszych polskich krótkich metraży po filmy z Brazylii, Hiszpanii czy Finlandii. Short Waves jest ONLINE. Zapraszamy również na finał Drugiej fali, który odbędzie się 30.11.2020 online na naszym Facebooku. Więcej informacji już wkrótce! Short Waves on Tour: Filmy animowane, fabularne oraz dokumentalne, prezentujące silną pozycję kina gatunkowego w polskim krótkim metrażu. Selekcja najlepszych tytułów z Konkursu Polskiego minionej edycji festiwalu. ● Koniec Sezonu (Polska 2019. Reż. Staszek Cuske, Dokument. 20’) ● Deszcz (Polska 2019. Reż. Piotr Milczarek, Animacja. 5’) ● Moje Serce (Polska 2019. Reż. Damian Kocur, Fabuła. 30’) ● Story (Polska 2019. Reż. Jola Bańkowska, Animacja. 5’) ● Synchronizacja (Polska 2019. Anna Kasińska, fabuła. 20’) ● Na Krańcu Miasta (Polska 2019. Reż. Daria Kasperek, fabuła. 14’) Publiczność zgromadzona na pokazach w kinach całym kraju miała zagłosować na wybrany film z Konkursu Polskiego. Głosowanie przenosimy ONLINE! Reżyser najlepszego krótkiego metrażu otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 7.000 zł. The best of URBAN VIEW: Selekcja filmów z międzynarodowego konkursu, związanych z architekturą, urbanistyką i designem. Budynek, ulica, park czy obiekt nie mogą stanowić jedynie scenografii, tła dla fabuły, lecz muszą pełnić kluczową dla filmu rolę. ● The Headless Gatherer (Niemcy 2019, reż. Igor Shin Moromisato, animacja 15’) ● Dogs Barking at Birds (Portugalia 2019, reż. Leonor Teles, fabuła 21’) ● In Between (Kosowo 2019, reż. Samir Karahoda, dokument 14’) ● Flexible Bodies (Niemcy 2019, reż. Louis Fried, fabuła 19’) ● Kopacabana (Brazylia 2019, reż. Marcos Bonisson, Khalil Charif, eksperyment 14’) The best of DANCES WITH CAMERA: Selekcja filmów z międzynarodowego konkursu filmów krótkometrażowych, których wspólnym językiem jest ruch i taniec. W programie znajdą się produkcje taneczne z całego świata, odsłaniające przez widzami nieograniczone możliwości fizycznej ekspresji, wyrażone za pomocą filmowej narracji, niezależnie od formy i gatunku. ● Etch (Wielka Brytania 2019, reż. Abby Warrilow, Lewis Gourlay, 7’) ● The Last Children (Francja 2019 reż. Fu Le, 11’) ● Under the Skin (Hiszpania 2019, reż. Carmen Porras,15’) ● Mudlove (Finlandia 2019, reż. Tero Peltoniemi, 7’) ● Maids (Argentyna 2019, reż. Sofia Castro, 5’) ● Cindarella games (Wielka Brytania 2019, reż. Jessica Wright & Morgann Runacre-Temple, 7’) ● Sirens Tango (Stany Zjednoczone 2018, reż. Lisa Le Lievre, 12’) ● Toporzeł (Polska 2019, reż. Iwona Pasińska, 10’) ● Unframed (Polska 2018, reż. Paweł Zawadzki, 10’) Organizator: Fundacja Ad Arte Short Waves Festival Awesome Shorts Finansowanie: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 13. Short Waves Festival 14 – 20.06.2021 Poznań #swf2021 #mirrormirror

  • Odbiór! Odwiedziliśmy kilka miejsc na mapie Polski - Schron, P23 Katowice oraz opuszczoną kotłownię w stolicy. Nagraliśmy 15 wideosetów, które wrzucać będziemy co piątek na naszego youtuba (asid.global), aż do pierwszego z blisko dziesięciu zaplanowanych wydarzeń w 2021 roku. Mamy nadzieje, że ten materiał choć trochę zrekompensuje Wam ten smutny okres i przygotuje do tego, co będzie się działo w przyszłym roku.

  • Creative Europe Desk Polska & Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy ART IS BETTER WITH YOU / SZTUKA JEST LEPSZA Z TOBĄ JAK EUROPEJSKIE MUZEA I TEATRY ROZPOCZĘŁY NOWĄ EPOKĘ W KULTURZE Konferencja online 3-4 GRUDNIA 2020 Interaktywne platformy i narzędzia cyfrowe oferują nam nowe możliwości tworzenia i doświadczania sztuki. Dzięki szerokiemu dostępowi do mediów i niezliczonym możliwościom storytellingowym, możemy oswajać nowych odbiorców z dziełami sztuki i sprawiać, że nasza kultura staje się bardziej włączająca i atrakcyjna niż kiedykolwiek. Jednocześnie wielu z nas odczuwa przesyt treściami cyfrowymi, na który nakłada się wszechobecne poczucie globalnego zagrożenia. Czerpanie radości z opowiadania historii w kręgu bliskich nam wspólnot to dziś główne źródło nadziei i normalności. Instytucje kultury stają się kluczowymi graczami w procesie przemian, co zmusza je do modyfikowania swojego kodu genetycznego, wewnętrznych polityk i strategii programowych. Europejskie teatry, opery, muzea i galerie – te duże i małe – starają się dbać o to, aby cyfrowemu przyspieszeniu towarzyszyły nie tylko wysokie standardy profesjonalne i działania oparte na zrównoważonym rozwoju, lecz również, aby płynęły z nich wymierne korzyści dla lokalnych wspólnot. Dzięki progresywnym liderom i ich wysokim cyfrowym kompetencjom instytucje te są dziś wyspami ulgi i inspiracji na morzu chaosu i niepokoju. SZTUKA JEST LEPSZA Z TOBĄ to dwudniowe wydarzenie online, podczas którego zaprezentujemy najbardziej innowacyjne praktyki cyfrowe prowadzone przez muzea, galerie i teatry, ze szczególnym uwzględnieniem projektów dofinansowanych w programie Kreatywna Europa, oraz będziemy dyskutować o przyszłości kultury i sztuki w przestrzeni cyfrowej.

  • Zamilska X Kościół Ewangelicko-Augsburski Grał jej utwory w swoim programie radiowym BBC sam Iggy Pop, ale też Mary Anne Hobbs i Tom Ravenscroft. Jej „FuckFray” Nine Inch Nails umieściło na swojej oficjalnej playliście muzycznej rekomendacji na Spotify. Zamilska to basowa królowa, przy której bezlitosnej chłoście tańczy się nie tylko nogami, ale i mózgiem. Jej koncert w ramach projektu OFF Club odbył się w ujmującym powagą Kościele Ewangelicko-Augsburskim. Wcześniej w tej przestrzeni wybrzmiewały kantaty Jana Sebastiana Bacha i Ave Maria. Teraz – żywiołowa dawka monstrualnego basu i potężnych bitów. Festiwale często odbywają się w miastach, nasz również, ale wymagają zwykle od fanów znalezienia się w jednym określonym miejscu i czasie. Nowa formuła OFF Clubu zakłada odwrócenie tej zasady – muzyka podróżuje przez miasto, pojawia się w nowych kontekstach, zagląda w kąty, w których mieszka historia. Przestrzeń i jej atrybuty dopowiadają do dźwięków swoją własną opowieść. Mecenasi wydarzenia: Cisowianka Perlage, Miasto Katowice, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Muzyki i Tańca Patroni medialni: Newonce

  • „Mapy śnienia, czyli jak działać w czasach dezorientacji” prowadzenie Anna Nowicka Każdej nocy – bez wyjątku - zanurzasz się w senną rzeczywistość. Porywa Cię świat pozornie nieskładnych obrazów, dramatycznych wątków i niekonwencjonalnych rozwiązań. Budzisz się poruszona/y, niejednokrotnie chcąc wymazać nocne doświadczenia z pamięci. To tylko sen, mówisz. A co jeśli te zaskakujące obrazy nie są jedynie przypadkowymi zbiorami wyobrażeń, a stanowią precyzyjne, dosadne i ucieleśnione analizy codzienności? Co jeśli przedstawiają Twoją wewnętrzną mapę z rozrysowanymi drogami wyborów i różnorodnymi perspektywami odpowiedzi? Sny pokazują Tobie gdzie jesteś: jak reagujesz na przebudzoną rzeczywistość. Każdej nocy w serii krótkich historii prezentują stojące przed Tobą wyzwania, towarzyszące im przeszkody oraz możliwe rozwiązania na przyszłość. Jeśli zrozumiesz poetycki, nielinearny język snów, otwiera się przed Tobą przejrzysta, interaktywna mapa śnienia i zapisana w niej możliwość wyboru. Jesteś w stanie zadecydować, jaką przebudzoną rzeczywistość chcesz współtworzyć. Podczas cyklu 6 zajęć „mapy śnienia” nauczymy się podążać za naszymi wewnętrznymi mapami, rozpoznawać senne krajobrazy, orientować się w ich topografii, czytać wskazówki i odkrywać odczuwalne, ucieleśnione znaczenia. Będziemy pracować ze snami uczestników: zarówno z tymi nocnymi, jak i ze snami pojawiającymi się w ciągu dnia. W serii krótkich ćwiczeń wizualizacyjnych wypracujemy narzędzia do dialogu z przebudzoną rzeczywistością, poszerzymy umiejętność tworzenia nowych wyobrażeń i odkrywania nietuzinkowych rozwiązań. Przy pomocy praktyki „otwierania snów” („Dream Opening®”) dr Catherine Shainberg z „The School of Images” zagłębimy się w świat marzeń sennych. Pojedynczy sen zostanie „otworzony” przez pozostałych uczestników, uwidaczniając potencjalnie dostępne, acz często niewidoczne, aspekty doświadczanej rzeczywistości. W jaki sposób każdy z drugorzędnych śniących odczyta mapę snu? Co zauważy po drodze, czego doświadczy i jakie zrozumienie wniesie do kolektywnej świadomości? *** Kiedy zewnętrzne drogowskazy tracą na aktualności, radykalny zwrot do wewnątrz jest jedynym możliwym kierunkiem. Wspólnie odkryte tam odpowiedzi zostają bezdyskusyjnie wprowadzone w życie. Z dialogu przestrzeni śnienia i obudzonej rzeczywistości rozwija się poczucie przynależności, wspólnoty i współodpowiedzialności za tworzony świat. Spotkania będą prowadzone na platformie Zoom.us

  • Grudzień bez ŻUBROFFKI jest jak zima bez śniegu, dlatego nie możemy zostawić Was bez filmowego pokrzepienia w tym niepewnym czasie. Podobnie jak Wam, trudno nam bezboleśnie przyjąć fakt, że nie spotkamy się w tym roku w Białymstoku, by wspólnie celebrować największe święto krótkiego metrażu w północno-wschodniej Polsce. Specjalnie z myślą o Was przygotowaliśmy więc skoncentrowany lek na smutek i pustkę, wywołane niedoborem filmowych wrażeń i drastycznie zubożonym kalendarzem festiwalowym. Zapraszamy na filmową ucztę online, podczas której będziecie mogli doświadczyć crème de la crème 14. MFFK ŻUBROFFKA, czyli na pokaz filmów nagrodzonych podczas ubiegłorocznej edycji naszego festiwalu! Bezpłatne seanse odbędą się za pośrednictwem platformy www.mojeekino.pl - 2 i 3 grudnia. Link do pokazu oraz instrukcję odtwarzania filmów udostępnimy wkrótce. Wszystkie filmy dostępne są w wersji z angielskimi napisami! // All movies are available with English subtitles! Wiemy, że nic nie jest w stanie zastąpić wspólnego seansu w sali kinowej i gorących dyskusji przechodzących płynnie w imprezy do świtu. Wierzymy jednak, że przygotowane przez nas pokazy online okażą się skutecznym pocieszeniem, wzmagając jednocześnie Wasz apetyt na wyjątkową 15. edycję ŻUBROFFKI! The Best of 14. ŻUBROFFKA Online: Filmy nagrodzone w konkursach polskich ZESTAW I (83'30'') Lato / Summertime (reż. Aleksandra Mazoń) 42’30”, fabuła Acid Rain (reż. Tomek Popakul) 26’, animacja Krzyżówka (reż. Jan Bujnowski) 15’, fabuła ZESTAW II (78') Am Himmel / Heaven’s Meadow / Na niebie (reż. Magdalena Chmielewska, Austria/Polska): 29’57”, fabuła Deszcz (reż. Piotr Milczarek)5’, animacja Miłość bezwarunkowa reż. Rafał Łysak 40’, dokument Błękitny ptak / Bluebird (reż. Michał Stenzel, Polska/Niemcy)3’, fabuła Filmy nagrodzone w konkursach międzynarodowych ZESTAW I (97'12'') Gunpowder / Herbatka (reż. Romane Faure, Nathanael Perron, Léa Detrain, Benoît de Geyer d’Orth, Pei-Hsuan Lin, Anne-Lise Kubiak, Francja), 5’30”, animacja Cat Lake City / Kociejewo (reż. Antje Heyn, Niemcy), 6’42”, animacja Dcera / Daughter (reż. Daria Kashcheeva, Czechy), 15’, animacja Nachts sind alle Katzen grau / All Cats Are Grey in the Dark (reż. Lasse Linder, Szwajcaria), 18’, dokument The Dawn of Ape (reż. Mirai Mizue, Japonia), eksperyment, 4’ Rapaz / Raptor (reż. Felipe Gálvez, Chile), 13’, fabuła Nan Fang Shao Nv / She Runs (reż. Qiu Yang, zdjęcia: Constanze Schmitt, Chiny, Francja), 20’, fabuła Kolektyviniai Sodai / Community Gardens (reż.Vytautas Katkus, Litwa), 15’, fabuła ZESTAW II (102'30'') o28 (reż. Otalia Caussé, Geoffroy Collin, Louise Grardel, Antoine Marchand, Robin Merle, Fabien Meyran, Francja), 5’18”, animacja The Flood Is Coming (reż. Gabriel Böhmer, muzyka: Nacho Palacios, Szwajcaria/Wielka Brytania), 9’, animacja Electric Swan (reż. Konstantina Kotzamani), 40’, fabuła Talv vihmametsas / Winter in the Rainforest (reż. Anu-Laura Tuttelberg, Estonia/Litwa/Meksyk)8’35”, eksperyment Maja (reż. Marijana Jankovic, Dania/Serbia), 22’, fabuła Corps: A Corps (reż. Yoann Stehr, Francja), 3’37”, teledysk Je Sors Acheter Des Cigarettes / I’m Going Out For Cigarettes (reż. Osman Cerfon, Francja), 14’, animacja

  • W 2020 roku WATCH DOCS obchodzi 20 urodziny! Helsińska Fundacja Praw Człowieka zaprasza od 4 grudnia na jubileuszową 20. edycję Międzynarodowego Festiwalu Filmowego WATCH DOCS. Prawa człowieka w filmie. Jeden z najstarszych i największych na świecie festiwali filmów o prawach człowieka odbędzie się w tym roku, ze względu na pandemię, wyłącznie online. Do 13 grudnia na platformie mojeekino.pl będzie można zobaczyć najnowsze filmy dokumentalne z całego świata. 20. urodziny WATCH DOCS przypadają w wyjątkowym dla nas wszystkich momencie – z jednej strony jest to czas pandemii, kryzysu demokracji i praw człowieka, z drugiej protestu, buntu, walki o sprawiedliwość klimatyczną, prawa kobiet, osób LGBTQ, ruchu Black Live Matters. W programie festiwalu obecne będą tematy, które tak mocno nas dziś poruszają i angażują, ale nie zabraknie też filmów kameralnych, wręcz kontemplacyjnych, które tę rzeczywistość i związane z nią emocje pomagają oswoić. W centrum programu tegorocznej edycji znajdzie się tradycyjnie sekcja konkursowa, w której rywalizuje dziewięć tytułów z całego świata. Obok konkursu zobaczymy wybór filmów ujawniających propagandę tworzoną przez globalne korporacje (sekcja „Dyskretny urok propagandy”), retrospektywę poświęconą ekologii i zmianom klimatu w kontekście praw człowieka, a także zestaw nowych, znakomitych dokumentów amerykańskich. W programie festiwalu znajdzie się także sekcja „Chcę zobaczyć” prezentująca panoramę współczesnego dokumentu zaangażowanego, sekcja „Nowe filmy polskie” oraz krótkometrażowe dokumenty w sekcji „Na krótko”. Szczególnym wydarzeniem będzie przegląd filmów tegorocznego laureata Nagrody im. Marka Nowickiego – japońskiego reżysera Kazuhiro Sody, który w swoich refleksyjnych filmach z czułością obserwuje ludzi i codzienną rzeczywistość. Solidaryzując się z białoruskim społeczeństwem, pokażemy wspólnie z organizatorami festiwalu WATCH DOCS Belarus kilka najnowszych dokumentów z kraju, w którym od wielu miesięcy nie ustają wolnościowe protesty. W programie festiwalu, jak co roku, nie zabraknie także spotkań i dyskusji, lecz tym razem w przestrzeni wirtualnej. Po zakończeniu festiwalu, od 14 do 30 grudnia udostępnimy na platformie vod.pl starannie wyselekcjonowane tytuły z kolekcji „20 lat WATCH DOCS”, czyli najlepszych filmów z poprzednich edycji festiwalu. Szczegółowy program: www.watchdocs.pl W tym roku po raz pierwszy wprowadzamy płatne bilety w cenie 9 zł za jeden film, przy czym zapraszamy do zakupu karnetów obejmujących dostęp do 5 filmów w cenie 30 zł. Bilety będą dostępne od 4 grudnia. Sprzedaż karnetów ogłosimy wkrótce. Filmy z urodzinowej kolekcji 20 LAT WATCH DOCS na vod.pl będą dostępne bezpłatnie. Organizatorem festiwalu jest Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Współfinansowanie: Miasto Stołeczne Warszawa, Open Society Foundations, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ambasada Królestwa Niderlandów, Ambasada USA

  • Miejsce: platforma https://wzory.design Termin: 1-10 grudnia 2020 r. Wydarzenie na Facebooku: bit.ly/świąteczne_targi_Wzory_Online Pandemia zdecydowała za nas! Tym razem nie spotkamy się jak co roku na przedświątecznych zakupach w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich. Mimo to nie poddajemy się i przechodzimy w tryb ONLINE. Wszystko po to, by wesprzeć dziesiątki polskich designerów, z którymi od lat ramię w ramię walczymy o to żeby świat był piękniejszy. Przed nami decydująca bitwa. Tym razem walka toczy się nie tylko o piękno ale i polskich rzemieślników, dla których świąteczne targi to być albo nie być budowanych latami marek. Mamy plan wesprzeć ich wszystkich. Potrzebujemy Waszej pomocy. Postawcie w te święta na polskich projektantów. Już nasza w tym głowa, abyście znaleźli na naszych targach najlepsze prezenty!  Gdzie i kiedy się spotkamy? Od 1. do 10. grudnia będziemy czekać pod tym linkiem: https://wzory.design, wystarczy kliknąć.  Co znajdzie się za wirtualnymi drzwiami Wzorów? Zaprosiliśmy ponad 130 projektantów z całej Polski.  Oddamy do Waszej dyspozycji ceramikę, biżuterię, kosmetyki, tekstylia, grafiki i wiele więcej – wszystko prosto z małych polskich manufaktur. Przygotujemy pakiety promocyjne, którym nie będziecie mogli się oprzeć. Zorganizujemy też akcję charytatywną na rzecz zwierząt z Przystani Ocalenie – cały dochód ze sprzedaży akcesoriów marki Szydełex, założycielki, czyli Agata Buzek, Weronika Kosińska i Iza Gwizdak przeznaczą na rzecz potrzebujących zwierząt. Co jeszcze? Będziemy też na Facebooku @targi.wzory i Instagramie @wzory_targi_designu, a tam, jak na Wzory przystało nie zabraknie warsztatów, w ramach których Kasia Szatkowska, odnawiająca na co dzień klasyki PRL, pokaże jak wytapicerować mały, prosty podnóżek. Z Agatą Taśmińską z bloga „Z głową w sznurkach” przygotujemy świąteczne ozdoby na choinkę sztuką makramy, z WOOL MORNING wydziergamy czapkę, a od autorów książki LESS WASTE Polska, Agnieszki Bukowskiej i Krzyśka Rzymana dowiemy się jak nie marnować jedzenia. Koniecznie zajrzyjcie do programu warsztatów, by zobaczyć wszystko co dla Was przygotowaliśmy – czekają tam jeszcze takie perełki jak warsztat automasażu twarzy prowadzony przez Anetę Kolendo Borowską - jedną z najbardziej doświadczonych wizażystek w Polsce. https://www.facebook.com/events/828354267915066 Nie zabraknie również rozmów. Razem z Agatą Kiedrowicz – krytyczką, kuratorką designu, projektantką i edukatorką, Bogną Świątkowską – prezeską zarządu fundacji Bęc Zmiana, Olą Mirecką, która oprócz współpracy z LEGO prowadzi własne studio projektowe w Danii oraz Magdą Jurek założycielką marki Pani Jurek, zastanowimy się nad tym „Jak zaprojektować koniec?” 4 grudnia o 18.00 https://www.facebook.com/events/221450359398161/ Do drugiej dyskusji 6 grudnia o 16.00 zaprosi nas Agnieszka Polkowska - doktor w dyscyplinie sztuk projektowych, projektantka spekulatywna, badaczka, strateżka i wykładowczyni, która razem z Beatą Wilczek – absolwentką m.in. Central Saint Martins, projektantką i wykładowczynią na AMD Berlin oraz Agnieszką Bar - animatorką, trenerką i mentorką w zakresie designu oraz wykładowczynią na Wydziale Ceramiki i Szkła na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, porozmawia o tym „Jak zamykać stare, by zrobić miejsce na nowe idee w projektowaniu?”.  https://www.facebook.com/events/210294317164235 Przed nami dużo dobrych chwil. Bądźcie tam z nami. I nie zapomnijcie już teraz zaobserwować nas na Facebooku i Instagramie. Do zobaczenia na Świątecznych Targach WZORY ONLINE!

  • Jeżeli chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się w świecie kultury i sztuki, to zajrzyj do naszego magazynu Going. MORE! Pomożemy wybrać smaczną szamkę w Twoim mieście, polecimy najświeższe single i filmy z całego świata oraz prześwietlimy najciekawsze wydarzenia online. Kliknij i dowiedz się więcej!

  • Film opowiada historię grupy ekologów i myślicieli, którzy ze wsparciem finansowym miliardera Eda Bassa, na początku lat 90. XX realizowali przedsięwzięcie badawcze o nazwie „Biosfera 2”. Dwuletni projekt miał na celu odtworzenie dominujących stref klimatycznych na Ziemi w mikroskali (dżungla, pustynia, niziny i ocean z rafą koralową) wraz z charakterystycznymi dla nich zwierzętami, ptakami czy insektami. „Biosfera 2” zlokalizowana została na pustyni w Arizonie. Miała pomóc ludziom zrozumieć prawa ekologii oraz egzystencję na Ziemi, a także być testem dla wielu dziedzin nauki przed próbą kolonizacji kosmosu. Moment zamknięcia ekipy w 1991 roku był transmitowany przez telewizję na całym świecie. Harmonogram: 17:00-19:00 – projekcja online filmu „Planeta 2.0.” (Spaceship Earth), 2020, reż. Matt Wolf – link, do platformy na której wyświetlony zostanie film oraz hasło dostępu podamy 1 grudnia o godz. 17:00. 19:00-20:00 – rozmowa z prof. Aleksandrą Przegalińską i dr Marzeną Cypryańską-Nezlek, moderacja: Joanna Krukowska Goście: prof. Aleksandra Przegalińska – profesor nadzwyczajna w Katedrze Management in Digital and Networked Societies w Akademii Leona Koźmińskiego. Doktoryzowała się w zakresie filozofii sztucznej inteligencji w Instytucie Filozofii UW. Obecnie jest Prorektorem ds Współpracy z Zagranicą oraz ESR w Akademii Leona Koźmińskiego. Od 2016 prowadziła badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life. W 2020 rozpoczęła współpracę z Labour and Worklife Program na Harvardzie. Interesuje się rozwojem sztucznej inteligencji, przetwarzaniem języka naturalnego, uczeniem maszynowym, robotami społecznymi i technologiami ubieralnymi. dr Marzena Cypryańska-Nezlek – psycholożka społeczna, pracuje na Uniwersytecie SWPS. W okresie ostatnich kilku lat jej zainteresowania badawcze dotyczą m.in. zrównoważonego rozwoju i psychologicznych oraz społecznych konsekwencji zmiany klimatu. Analizuje między innymi związek między reakcjami emocjonalnymi związanymi ze zmianą klimatu i zachowaniami ukierunkowanymi na przeciwdziałanie zmianie klimatu i/lub adaptację do zmieniającego się środowiska. Interesuje się też innowacjami w obszarze przeciwdziałania i adaptacji do zmian klimatu. W ramach pracy dydaktycznej na Uniwersytecie SWPS przez wiele prowadziła zajęcia „Psychologia i film”. Rozmowę poprowadzi: Joanna Krukowska – kierowniczka i koordynatorka merytoryczna UrbanLab Gdynia, aktywnie włączona w działania dotyczące kwestii kryzysu klimatycznego. Poza zaangażowaniem w UrbanLab doktorantka socjologicznych studiów doktoranckich w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego. Wydarzenie towarzyszy konferencji „Miasta Świadome – globalne wyzwania, lokalne rozwiązania” (1-2 grudnia 2020) i odbywa się w ramach cyklu KLIMAT, interdyscyplinarnych spotkań na temat zachodzących globalnych i lokalnych zmian. Zapraszamy do wysłuchania rozmowy online, a także zadawania pytań i komentowania. Link: https://us02web.zoom.us/j/86893656008 Jednocześnie transmisja na żywo odbywać się będzie na fanpage'u UrbanLab Gdynia na Facebooku. Spotkanie odbędzie się w ramach projektu „Adaptacja Koncepcji UrbanLab w Gdyni” w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności. Niezbędne informacje dotyczące bezpieczeństwa przetwarzania przez Laboratorium Innowacji Społecznych Państwa danych osobowych znajdą Państwo pod linkiem: https://bip.um.gdynia.pl/.../ochrona-danych-osobowych,538337

  • 25 doskonałych filmów dokumentalnych z całego świata, w tym nagrodzone Oscarami. Wszystkie do zobaczenia bezpłatnie. Festiwal HumanDOC - Nie możesz tego przegapić! Drodzy Widzowie, Rok 2020 jest jak rollercoaster i pewnie nie jeden z nas chciałby już z niego wysiąść. Mimo wszystkich niepewności zapraszamy Was jednak do zapięcia pasów, bo… Festiwal HumanDOC się odbędzie! Serdecznie zapraszamy na pokazy w dniach 23-29 listopada. Z wiadomych względów zamieniamy sale kinowe na przestrzeń wirtualną i razem udamy się w podróż na krańce świata. Mamy dla Was w tej podróży kilka niespodzianek... Po raz pierwszy festiwal trwać będzie nie 3 dni, a 7! Pokażemy w tym czasie 25 filmów z całego świata, w tym liczne polskie premiery... Filmy grać będziemy na dwóch bezpiecznych platformach: u naszego stałego parter – vod.pl oraz na platformie HumanDOC, którą specjalnie dla Was budujemy Uwaga: wszystkie pokazy będą DARMOWE. Chcemy, by prezentowane obrazy pomogły Wam choć na chwilę przenieść się do zupełnie innych światów, a wierzcie nam, wybraliśmy dla Was same perły… Zapraszamy Was również na liczne spotkania z twórcami. Eliza Kubarska opowie o tym, jak pomieścić ekipę filmową w niewielkiej górskiej chatce i to tak, by domownicy zupełnie o filmowcach zapomnieli. Jonathan Ramsey i profesor Malinowski opowiedzą czy jest jakaś nadzieja na zażegnanie kryzysu klimatycznego. Tomasz Knittel i Adam Struga wprowadzą nas w tajemniczy klimat muzyki ludowej, a Bartosz Stróżyński opowie o tym, jak się udał koncert w Antarktyce. I wiele, wiele innych historii... Śledźcie naszą stronę. Tam znajdziecie wszystkie potrzebne informacje http://www.festival.humandoc.pl/ ‼ Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych HumanDOC jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.

  • Wydarzenie online Streaming granego na żywo koncertu zostanie udostępniony na kanale Youtube Nowego Teatru. Muzyka absolutna, muzyka czysta, autoteliczna, która sama jest swoją treścią, nie potrzebuje słów. Jest jak nautilus, łodzik, który dobudowuje kolejne kommory swojej spiralnej muszli przemierzając podmorskie przestrzenie – tak widzi swoją twórczość Elisabeth Harnik – kompozytorka i improwizatorka. Rock, hard rock i metal to ulubiona muzyka Bernharda Gandera, od niej zaczynał, i jej energię przenosi do muzyki „klasycznej”, ale w take nine nawiązuje nie tyle do słynnego Take five, lecz do Blue Rondo à la Turk Dave’a Brubecka i charakterystycznej nieparzystej rytmiki w metrum 9/8. I Harnik, i Gander, to uczniowie Beata Furrera. Jego „linia horyzontu” to badanie zasady transformacji cząstek, zlepiających się ze sobą i przeplatających w nieskończonej ucieczce, tworząc studium ruchomego cienia. Program: Gerd Kühr Música Pura (2011) Anselm Schaufler Via (2005) Elisabeth Harnik re-framing I (2010) Beat Furrer linea dell'orizzonte (2012) Bernhard Gander take nine (2011) Wykonawcy: Andrzej Bauer – dyrygent, prowadzenie koncertu Chain Ensemble: Ewa Liebchen – flet Jakub Jackowski – obój Julian Paprocki – klarnet, klarnet kontrabasowy Piotr Thieu Quang – klarnet, klarnet basowy Karol Mastalerz – saksofon Szymon Michalik – fagot, kontrafagot Monika Paprocka-Całus – waltornia Bartłomiej Kacperski – trąbka Michał Daszkiewicz – puzon Dawid Janicki – tuba Miłosz Pękala – perkusja Magdalena Kordylasińska-Pękala – perkusja Jan Gralla – perkusja Natalia Kowalska – akordeon Maurycy Stawujak – fortepian Wojciech Błażejczyk – gitara elektryczna Aleksandra Kupczyk – skrzypce Anna Kwiatkowska – skrzypce Paweł Czarny – altówka Magdalena Bojanowicz– wiolonczela Tomasz Januchta – kontrabas Organizator: Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego Współorganizator: Nowy Teatr Projekt współfinansuje m.st. Warszawa Absolute music, clean music, autotelic, which is in itself its own narrative, doesn't need words. It is like Nautilus, a boat which adds more chambers to its spiral shell as it crosses undersea fathoms—this is how Elisabeth Harnik, a composer and improvisor, sees her own work. Rock, hard rock and metal is Bernhard Gander's favourite music —the one he started with, now transferring its energy to “classical” music, but in take nine he refers not to the famous Take five but to Blue Rondo à la Turk by Dave Brubeck and the characteristic oddnumbered rhythm to a 9/8 beat. Both Harnik and Gander are students of Beat Furrer. His linea dell'orizzonte (line of the horizon) is a study of the rules governing the transformation of particles which bind together and intertwine in an unending escape, creating a study of moving shadows. Programme: Gerd Kühr Música Pura (2011) Anselm Schaufler Via (2005) Elisabeth Harnik re-framing I (2010) Beat Furrer linea dell'orizzonte (2012) Bernhard Gander take nine (2011)

  • Ostatnie spotkanie Klubu Krótkiego Kina w tym roku powraca w wersji online. Będzie to edycja specjalna, bo selekcja filmów dotyczy wydarzeń, które zdefiniowały rok 2020: pandemii covid-19. Kryzys zdrowotny związany z pandemią oraz szereg obostrzeń regulujących życie społeczne zmieniły kino, które znaliśmy. Wstrzymana lub przerwana została produkcja filmowa, a nasze ulubione sale kinowe ponownie musiały się zamknąć. Jak na tą sytuację zareagowali twórcy filmów krótkometrażowych? Selekcja filmów na pandemię ukaże natychmiastową reakcję świata filmu. Zobaczymy intymne video-pamiętniki, obserwacyjne kino dokumentalne, eksperymentalne impresje oraz fabułę i teledysk, w których fikcja wyprzedziła rzeczywistość. Większość filmów powstała na gorąco, w skrótowej formie prezentując zapis uniwersalnego doświadczenia lęku, izolacji i ludzkiej solidarności w trudnym czasie. Video zapowiedź: Emilia Mazik Jak oglądać? Link do albumu z filmami pojawi się w wydarzeniu o 19:00 w poniedziałek, 7.12.2020. o godz. 19:00 i będzie dostępny przez cały tydzień, do 13.12.2020. By obejrzeć program, wystarczy posiadać sprawny komputer z dostępem do Internetu. Nie jest potrzebny bilet - program można obejrzeć bezpłatnie. Zestaw filmów (łącznie ok. 60 min) będzie dostępny w oryginalnej wersji językowej z angielskimi napisami. Po zobaczeniu zestawów filmów zachęcamy do głosowania na ulubiony - ankieta będzie dostępna przez cały tydzień, a dla osób głosujących przewidzieliśmy bilety na spotkania Klubu Krótkiego Kina w nowym roku. KLUB KRÓTKIEGO KINA Poniedziałki w Kinie Pałacowym należą do krótkiego metrażu! W ramach cyklu zobaczymy najlepsze krótkie filmy ze świata w całym bogactwie ich różnorodności. Na ekranie zagoszczą fabuły, animacje, dokumenty oraz filmy eksperymentalne zrealizowane zarówno przez obiecujących debiutantów, jak i uznane postaci ze świata filmu. Całoroczny program obejmie pokazy produkcji nagradzanych na festiwalach, pokazy tematyczne, spotkania z twórcami i wiele, wiele innych. Partner cyklu: Fundacja Ad Arte

  • "Dziewczyny dokumentują swoje codzienne życie w małym miasteczku od ponad sześciu miesięcy. Po raz pierwszy dałam im aparat podczas zimowych zajęć fotograficznych i odkąd go otrzymały dzielą się ze mną fragmentami swojego życia." - Justyna Streichsbier Autorki zdjęć: Maja Morawiec, Nela Morawiec, Ania Szalast, Amelia Przekora, Justyna Streichsbier Jest tu wszystko, co cenię w fotografii. Naturalnie zdjęcia - zaskakujące, lekkie, bezkompromisowe. Jest przy tym świadomość auto-prezentacji, a jednocześnie kpina z niej. Jest partycypacja, wymiana i współpraca, co dowodzi, że fotografia jest tylko (i aż) narzędziem wspomagającym procesy emancypacyjne. Jest pani z domu kultury - artystka, animatorka, czasem koleżanka, która nie tyle uczy, co słucha, obserwuje, interesuje się. I są one - bohaterki. Nie mam pojęcia jak to jest być 14-latką. Byłam nią ponad dwie dekady temu więc nie ma sensu czegokolwiek porównywać. Teraz życie toczy się na TikToku. Wspomagasz się farmakologią, gdy strach iść do szkoły. Farbujesz włosy co tydzień. Tworzysz starterpacki w sieci… Tak w pierwszej chwili odbierałam świat, który zobaczyłam na zdjęciach nastolatek z małego miasteczka przy niemieckiej granicy. Dziwaczny, ekscentryczny, pełen dram. Ale wystarczy się wsłuchać, by rozpoznać w nich siebie - i dziecko i dorosłą. Na jednym z nagrań Ania mówi: “do szczęścia brakuje mi ładnego wyglądu, pieniędzy i miłości.” Dziewczyny uchylają rąbka swojego świata, ale robią to na własnych zasadach, które balansują na granicy kiczu, performansu i spowiedzi. Niby znam ten świat, a jednak jest on obcy. Obcy, bo pełen wyzwań, przemocy szkolnej, niezrozumienia, wyszydzania, awatarów. Z jednej strony tak dobrze być już poza nim, z drugiej z zazdrością patrzę na przebojowe kwestionowanie genderowych ról, lekcji religii czy kanonów beauty. Uczę się od nich i współczuję. Podziwiam. - Kuratorka, Karolina Gembara Wystawa w przestrzeniach @komunawarszawa, dostępna za pomocą transmisji online i na stronie www.sputnikphotos.com jest częścią projektu "Jak widać", organizowanego przez Sputnik Photos przy wsparciu finansowym Miasta Stołecznego Warszawa.

  • 21 edycja NEXT Festival odbędzie się w przestrzeni wirtualnej jako doświadczenie online w 3D w formacie video streamowanego na żywo. Występy będą nadawane z i prezentowane w wielu lokalizacjach w kilku miastach: A4 – Space for Contemporary Culture i T3 (Bratysława), Cafe Oto (Londyn), UH Fest (Budapeszt) oraz w galerii VUNU (Koszyce). Festiwal muzyki zaawansowanej NEXT, który powstał w Bratysławie w 2000 roku, jest coroczną celebracją muzyki eksploracyjnej i sound artu: od elektronicznych eksperymentów i improwizacji po projekty audiowizualne, łącząc ze sobą artystów przesuwających granice tego, czym jest muzyka i sztuka dźwięku. Głównymi organizatorami są Atrakt Art i A4. Współorganizatorami są: RTVS: Radio Devin, UH Fest, Cafe OTO oraz T3 – Vehicle of Culture. BA – Unrated | Beatrice Dillon | BIOS | Daniel Blumberg | Dead Janitor | Dorian Concept & Zanshin | Fero Király | Olivia Jack | KIN | LAU | Loius Foster | MA'IWA | Mark Fell & Rian Treanor | Mats Gustafsson & Christof Kurzmann | Matthew Biederman & Pierce Warnecke | Monika Šubrtová & An Trinse | Palmovka | Penumbra Vortex | Peter Machajdík & Zbyněk Prokop | Renick Bell | Rozi Mákó | Suchý Zajačik | Triglav | Új Bála i więcej...

  • Coals X Kościół Ewangelicko-Augsburski Coals to Śląski duet futurystyczno-duchologiczny, który przez labirynty indie-popu chadza własnymi ścieżkami. Występowali na międzynarodowych festiwalach: Reeperbahn w Hamburgu, Primavera w Barcelonie, Eurosonic w Groningen. Podczas OFF Club 2020 zagrali na chórze w Kościele Ewangelicko-Augsburskim. Festiwale często odbywają się w miastach, nasz również, ale wymagają zwykle od fanów znalezienia się w jednym określonym miejscu i czasie. Nowa formuła OFF Clubu zakłada odwrócenie tej zasady – muzyka podróżuje przez miasto, pojawia się w nowych kontekstach, zagląda w kąty, w których mieszka historia. Przestrzeń i jej atrybuty dopowiadają do dźwięków swoją własną opowieść. Mecenasi wydarzenia: Cisowianka Perlage, Miasto Katowice, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Muzyki i Tańca Patroni medialni: Newonce

  • Zapraszamy na cykl 6 spotkań online. Cena biletu na cały cykl: 50 zł Cena biletu na pojedyncze spotkanie: 10 zł Dla kogo? Dla młodzieży i dorosłych. Dla fanów kina przygodowego, powstającego w ekstremalnych lokacjach: wysoko w górach, na morzu, albo głęboko pod wodą. Eliza Kubarska, wielokrotnie nagradzana reżyserka filmów dokumentalnych, zdradza tajniki realizacji filmów w dalekich i trudnych miejscach. Tłem dla jej opowieści są fragmenty jej filmów dokumentalnych zrealizowanych na Grenlandii, Borneo, w Karakorum i Himalajach. Pierwsze spotkanie: Jak zostałam "adventure filmmaker" - opowieść o tym, jak połączyłam marzenie, aby realizować filmy dokumentalne z pasją do podróżowania, przygody i wspinaczki. Ilustracją do opowieści będą fragmenty filmów i zdjęcia. Kolejne spotkania: 2. "Walking Under Water" (19.11.2020) - czyli jak zrealizować film na morzu i głęboko pod wodą. „Badjao” to lud morskich nomadów zamieszkujący morza między Borneo a Filipinami. Są mistrzami nurkowania na bezdechu, a ich dzieci szybciej uczą się pływać niż chodzić. Jednak z powodu rozwoju turystyki ich świat ginie. Aby zrealizować ten film, którego polski tytuł brzmi „Badjao. Duchy z Morza”, przez trzy lata wracałam na Borneo i … zostałam nurkiem. 3. Wyprawa górska pretekstem do opowieści o ludziach. (26.11.2020) - czyli jak skonstruować nietuzinkowy film górski? Na świecie każdego roku powstaje wiele filmów o ekstremalnych wyprawach i wyczynach górskich. Jednak to co mnie najbardziej interesuje w tego typu historiach to często nie sam wyczyn, a raczej to co dzieje się dookoła. Skomplikowane motywacje ludzi, rozterki, historie przyjaźni i miłości, relacja człowiek - przyroda. Opowieść na podstawie filmów „Co się wydarzyło na wyspie Pam, Ściana Cieni i K2. Dotknąć Nieba”. 4. Zdjęcia w ekstremalnych warunkach. (03.12.2020) - jak zrealizować dobre zdjęcia do filmu na końcu świata: tam gdzie jest za gorąco lub za zimno, często niebezpiecznie, czasem bez odpowiedniej ilości tlenu i prawie zawsze bez stałego źródła prądu? Realizacja filmu to skomplikowany proces. O ile bardziej się on komplikuje, kiedy jesteśmy odcięci od cywilizacji? Moimi gośćmi specjalnymi będą moi filmowi partnerzy: David Kaszlikowski – fotograf i operator sportów ekstremalnych oraz Keith Partridge – specjalista od zdjęć filmowych w ekstremalnych warunkach (rozmowa po angielsku). 5. Kobiety Extreme (10.12.2020) - bycie kobietą filmowcem nigdy nie będzie łatwe. Produkcja filmu oznacza pełne zaangażowanie, przez długi okres czasu. Jest jeszcze trudniej, kiedy zdjęcia powstają w dalekiej lokacji, np. kiedy plan zdjęciowy mieści się na himalajskim lodowcu. Pogodzenie roli filmowca i bycie matką często jest niemal niemożliwe. Czy warto podejmować takie wyzwania? Do rozmowy zaproszę Monikę Braid, producentkę moich trzech ostatnich filmów. Z Moniką pracujemy nad kolejnym trudnym filmem. Tym razem będzie to opowieść o Wandzie Rutkiewicz, a zdjęcia będą powstawały w Nepalu i Tybecie. 6. Ekstremalny bohater. (17.12.2020) - kiedy kończę film dokumentalny - zanim podzielę się nim z publicznością, w pierwszej kolejności czuję potrzebę pokazania tego co zrobiłam, bohaterowi filmu. Niektórzy z nich to ekstremalni sportowcy. Ale wybieram ich nie ze względu na ich wyczyny. Czy są zadowoleni z tego, że tworząc filmową opowieść o nich, bardziej zwracam uwagę na to jakimi są ludźmi? Zaproszę na spotkanie wybitnych alpinistów, bohaterów filmu „Ściana Cieni” Dmitri’ego Golovchenko (rozmowa po angielsku) i Marcina Tomaszewskiego. Prowadzenie: Eliza Kubarska Eliza Kubarska - absolwentka Akademii Sztuk Pięknych i Szkoły Wajdy w Warszawie. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki. Autorka nagradzanych na świecie filmów dokumentalnych. Jej debiut Co się wydarzyło na wyspie Pam (63 min, 2010) realizowany na Grenlandii, opowiada historię miłosnej relacji między parą alpinistów. Badjao. Duchy z morza (76 min, 2014, ang. Walking Under Water, dla ARTE/ZDF,) realizowany na morzach i pod wodą wokół Borneo (zdobywca m.in. Nagrody Jury na prestiżowym festiwalu Hot Docs w Kanadzie) opowiada o ginącej kulturze nomadów morza: ludzi-ryb. K2 Dotknąć Nieba (73 min, 2015, dla HBO) – jeden z najczęściej nagradzanych polskich filmów o tematyce górskiej na świecie, realizowany u podnóża góry K2, szuka odpowiedzi na pytanie o cenę pasji. Jej najnowszy film Ściana Cieni realizowany w koprodukcji polsko-szwajcarsko-niemieckiej, opowiada o ekstremalnej himalajskiej wyprawie z punktu widzenia nepalskich Szerpów. Międzynarodowa premiera filmu (maj 2020) odbyła się w Kanadzie (Hot Docs - udział w konkursie głównym), a premiera polska na Docs Against Gravity (Nagroda Publiczności Silesia). Film ma zaplanowaną dystrybucję kinową w Polsce i na świecie. Eliza współpracuje z uznanymi twórcami z Polski i ze świata. Obecnie przygotowujepełnometrażowy filmem dokumentalny o Wandzie Rutkiewicz. Jako alpinistka, w zespole ze swoim mężem Davidem Kaszlikowskim, ma na koncie realizację kilkunastu wypraw, m.in. na Grenlandię, w Atlas Wysoki w Maroku, do Mali w Afryce Zachodniej czy tropikalnych dżungli Malezji. Autorka zdjęć specjalnych (ekspedycje górskie i podwodne). Założycielka studia filmowego Vertical Vision Film Studio (od 2008), www.VerticalVision.pl

  • Trupa Trupa X Walcownia Ponury, psychodeliczny rock z Trójmiasta, ale zarazem z wielkiego świata. Od wydanego w 2015 roku nakładem brytyjskiej wytwórni Blue Tapes and X-Ray Record albumu „Headache” Trupa Trupa buduje swoją twórczością międzynarodową atencję. Na koncie mają jeszcze dwa albumy: "Jolly New Songs” i „Of The Sun”. O Trupie Trupie mogliśmy przeczytać w magazynach „Los Angeles Times”, „Newsweek USA”, „The Wire”, w serwisie Pitchfrok czy usłyszeć ich na antenie amerykańskiego NPR i KEXP. Zespół współpracuje z Paradigm Talent Agency na terenie Ameryki Północnej i Południowej, Azji i Australii oraz z agencją ATC Live na terenie Europy. Trupa Trupa wystąpiła na wielu festiwalach muzycznych m.in. SXSW, Primavera Sound, Iceland Airwaves, Colours of Ostrava, Waves Vienna, Eurosonic i Liverpool Sound City. Po koncertach w zielonej Dolinie Trzech Stawów zaprosiliśmy zespół do industrialnej i przytłaczającej scenerii Walcowni. Festiwale często odbywają się w miastach, nasz również, ale wymagają zwykle od fanów znalezienia się w jednym określonym miejscu i czasie. Nowa formuła OFF Clubu zakłada odwrócenie tej zasady – muzyka podróżuje przez miasto, pojawia się w nowych kontekstach, zagląda w kąty, w których mieszka historia. Przestrzeń i jej atrybuty dopowiadają do dźwięków swoją własną opowieść. Mecenasi wydarzenia: Cisowianka Perlage, Miasto Katowice, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Muzyki i Tańca Patroni medialni: Newonce

  • Splat!FilmFest International Fantastic Film Festival - najbardziej niepokorny festiwal filmowy w Polsce w opcji online! Postapokaliptyczne czasy są niezwykle dotkliwe dla całej branży filmowej. Ale nas nie tak łatwo przestraszyć. Bez względu na okoliczności zaprezentujemy Wam jak co roku, kino gatunkowe najwyższych lotów, do obejrzenia online, z dowolnej kanapy w Polsce! O FESTIWALU Jesteśmy największym w Polsce festiwalem nowego kina grozy, fantastyki, kina gatunkowego i bezkompromisowego kina arthousowego. Straszymy od 2015 roku w Lublinie, a od 2018 roku także w Warszawie. Natomiast w 2020 roku robimy festiwal online w dn. 1 - 14 grudnia. Naszą misją jest prezentowanie kina mrocznego, szalonego, dzikiego i pięknego. Trzon programu stanowią premiery najlepszych światowych filmów kina gatunkowego, m.in. horrory, thrillery, mroczne dramaty, czarne komedie, s-f, fantasy i filmy zupełnie szalone. Według amerykańskiego magazynu filmowego „Movie Maker Magazine” – jesteśmy jednym z 25 najlepszych festiwali kina gatunkowego na świecie. Wow! PROGRAM Wszystko w swoim czasie. Dołączcie do wydarzenia i obserwujcie nasz profil, niebawem zdradzimy szczegóły. ORGANIZATORZY FESTIWALU Nowa Aleksandria Centrum Spotkania Kultur w Lublinie Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa. Projekt zrealizowany dzięki wsparciu Miasta Lublin. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

  • 29 Międzynarodowy Festiwal Filmowy Euroshorts 2020 odbędzie się zgodnie z planem. W wydarzeniach można będzie też wziąć udział online, oglądając filmy, słuchając muzyki i dyskutując. W programie: * 100 filmów krótkometrażowych, * Amerykański Film Reklamowy 2020 i wiele innych akcji. Wstęp wolny na wszystko! Wkrótce więcej danych.

  • Rzeczywistość w 2020 roku jest intensywna i dynamiczna jak nigdy dotąd (nawet, gdy pozornie stoi w miejscu). To rok, na który przypada symboliczna, 18. edycja Sacrum Profanum. Wchodzimy zatem w dorosłość w przełomowym czasie, pełnym zmian i redefinicji. Wciąż niepewni tego, co przyniesie przyszłość – nawet ta najbliższa. Uczymy się więc odcinać od tego, co wokół nas się dzieje. Idziemy do lasu, w góry czy nad rzekę. Festiwal również odbędzie się w nowym, spokojniejszym rytmie. Jeśli wydarzenia ostatnich miesięcy skłoniły nas do zmiany myślenia, to przede wszystkim w aspekcie wspólnotowym. Nastał czas, w którym słowa „społeczność” i „solidarność” nabierają pełniejszego znaczenia, zwłaszcza w chwili, gdy liczba ataków na mniejszości przekracza wszelkie granice. Nadchodząca recesja dotknie nas wszystkich, jednak jej skutki nie dla każdego będą równie odczuwalne. Musimy dbać o siebie nawzajem, wspierać się i szanować. Bierzmy za to odpowiedzialność, za nasze środowisko i za ostatni przyczółek przyzwoitości: kulturę – jej pobudzanie i podtrzymywanie. Sacrum Profanum to od zawsze przestrzeń eksperymentu, poszukiwania, łączenia starego z nowym, popularnego z niszowym. Jeśli jest festiwal w Polsce, który powinien na tych nowych zasadach spróbować zrobić coś więcej – to my podejmujemy to wyzwanie. My zaryzykowaliśmy, a Wy będziecie z nami? Przetestujmy to razem: widzimy się w listopadzie! Sacrumprofanum.com/Program Facebook.com/Sacrumprofanum Sacrumprofanum.com Instagram.com/krakowfestivaloffice YouTube.pl/biurofestiwalowe #SacrumProfanum #SacrumProfanum2020 #Młodość Na Sacrum Profanum zapraszają Miasto Kraków PL i Krakowskie Biuro Festiwalowe.

  • MISTRZOWIE KINA HISZPAŃSKIEGO Obras Maestras Armiñan I Berlanga I Buñuel I Fernán-Gómez I Neville I Saura Zapraszamy na trzecią edycję cyklu Mistrzowie Kina Hiszpańskiego, prezentującego arcydzieła hiszpańskiej kinematografii. Osią tegorocznego programu będą kobiety – ich codzienne życie oraz przypisane role społeczne w rzeczywistości lat 60 i 70. Nieoczywiste obrazy reżyserów takich jak Luis Buñuel, Carlos Saura, Jaime Armiñán czy Fernando Fernán-Gómez zaprowadzą widzów do zaskakujących wniosków. Pomimo ponurych lat schyłku dyktatury Franco, kraj kipi artystyczną energią twórców, których dzieła przypomina przegląd! Przed Państwem filmowe dziedzictwo, z którego wyrasta współczesne kino hiszpańskie i reżyserowie tacy jak Pedro Almodóvar czy Álex de la Iglesia. Program ninateka.pl 11-13.12.2020 bezpłatnie i bez reklam dostępne będą filmy: Ninette (Ninette y un señor de Murcia), reż. F. Fernán Gómez (1965, 105´) Tristana, reż L. Buñuel (1970, 105´) Moja señorita (Mi querida señorita), reż. J. Armiñán (1972, 80´) Życie przed nami (la vida por delante), reż. F. Fernán Gómez (1958, 90’) Witaj nam, Mr. Marshall (Bienvenido Mr. Marshall), reż. L. García Berlanga (1952, 75´) Viridiana, reż. L. Buñuel (1961, 90´) Wieża siedmiu garbatych (La torre de los siete jorobados), reż. E. Neville (1944, 85’) Program kino Iluzjon 11-13.12.2020 [pokazy w Kinie Iluzjon uzależnione będą od obowiązujących obostrzeń sanitarnych] piątek 11 grudnia I godz. 19:00 Ninette (Ninette y un señor de Murcia), reż. F. Fernán Gómez (1965, 105´) sobota 12 grudnia I godz. 18:00 Tristana, reż. L. Buñuel (1970, 105´) sobota 12 grudnia I godz. 20:00 Moja señorita (Mi querida señorita), reż. J. Armiñán (1972, 80´) niedziela 13 grudnia I godz. 18:00 Mrożony peppermint (Peppermint frappé), reż. C. Saura (1967, 94’) Filmy będą pokazywane w wersji oryginalnej z polskimi napisami. Wszystkie projekcje zostaną wzbogacone wprowadzeniem filmoznawczyni. Organizatorami cyklu są: Ambasada Królestwa Hiszpanii, Turespaña, Kino Iluzjon, Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny i Ninateka, AVA Arts Foundation Sponsor: Vinotour Club Materiały graficzne przygotowała: Ola Jasionowska OBRAS MAESTRAS Os invitamos a la tercera edición del ciclo Obras Maestras del Cine Español. El tema principal de esta muestra será la mujer – su identidad y los roles impuestos por la sociedad en la España de los años 60 y 70. Las figuras femeninas retratadas por los directores como Luis Buñuel, Carlos Saura, Jaime Armiñán o Fernando Fernán-Gómez llevarán al espectador a unas conclusiones sorprendentes. Programa VOD ninateka.pl 11-13.12.2020 proyecciones gratuitas Ninette y un señor de Murcia, dir. F. Fernán Gómez (1965, 105´) Tristana, dir. L. Buñuel (1970, 105´) Mi querida señorita, dir. J. Armiñán (1972, 80´) La vida por delante, dir. F. Fernán-Gómez (1958, 90’) Bienvenido Mr. Marshall, dir. L. García Berlanga (1952, 75´) Viridiana, dir. L. Buñuel (1961, 90´) La torre de los siete jorobados, dir. E. Neville (1944, 85') Programa Cine Iluzjon 11-13.12.2020 [Las proyecciones en el cine dependerán de las restricciones sanitarias] viernes, 11 de diciembre I 19:00h Ninette y un señor de Murcia, dir. F. Fernán-Gómez (1965, 105´) sábado, 12 de diciembre I 18:00h Tristana, dir. L. Buñuel (1970, 105´) sábado, 12 de diciembre I 20:00h Mi querida señorita, dir. J. Armiñán (1972, 80´) domingo, 13 de diciembre I 18:00h Peppermint frappé, dir. C. Saura (1967, 94’) Todas las películas se proyectarán en versión original con subtítulos en polaco. Cada película será precedida por una breve introducción en polaco. El ciclo es organizado por: Embajada de España en Polonia / Ambasada Hiszpanii w Polsce, Turespaña, Kino Iluzjon, Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny, AVA Arts Foundation Patrocinador: Vinotour Club Materiales gráficos: Ola Jasionowska

  • 14. edycja Festiwalu Filmów Rosyjskich "Sputnik nad Polską" odbędzie się także w internecie w dniach 12-20 grudnia. Zapraszamy na stronę www.mojeekino.pl Pełny program znajdą Państwo na stronie www.sputnikfestiwal.pl W Konkursie Filmów Fabularnych znalazł się film Iwana I. Twierdowskiego pt. „Konferencja”, który otrzymał Nagrodę im. G. Gorina za „Najlepszy scenariusz” na tegorocznym ORFF „Kinotawr” w Soczi, „Hipnoza” Walerego Todorowskiego, reżysera musicalu „Bikiniarze”, za który otrzymał Nagrodę Publiczności na Festiwalu Sputnik w 2009 roku. Wśród filmów konkursowych nie zabraknie pełnometrażowego debiutu Filippa Jurjewa „Kitoboy”, który zdobył nagrodę za reżyserię na tegorocznym ORFF „Kinotawr” w Soczi, a także został uznany najlepszym filmem programu Giornate degli Autori na MFF w Wenecji. Tradycyjnie zaproponujemy przegląd dokumentów „Konkurs Filmów Dokumentalnych – Rosja w dokumencie”. Wśród nich film „Puste strony” Mariji Popricak zobrazuje nam życie ostatniej rodziny carów rosyjskich, „33 słowa o dizajnie” w reżyserii Natalii Klimczuk i Olgi Morozowej przeniesie nas w świat sztuki, a obraz „Andriej Tarkowski. W świątyni kina” Andrieja A. Tarkowskiego – syna sławnego reżysera – przybliży nam sylwetkę autora „Stalkera”. W tegorocznej sekcji, poświęconej twórczości Andrieja Chrżanowskiego pokażemy najnowszy, tegoroczny film artysty „Nos albo spisek odmieńców”, pełnometrażowy obraz pt. „Półtora pokoju”, który został zwycięzcą 4. Festiwalu Filmów Rosyjskich „Sputnik nad Polską” w 2011 roku, a także wcześniejsze krótkometrażowe animacje jego autorstwa: „Półtora kota”, „Długa podróż” i „Lew z siwą brodą”. W osobnym bloku przyjrzymy się również twórczości studentów Szkoły Filmowej Kina Animacyjnego „Szar”, w której Andriej Chrżanowski obecnie wykłada. W „Kalejdoskopie Nowego Kina” zobaczymy m.in. film biograficzny o konstruktorze broni M. Kałasznikowie – „Kałasznikow” w reżyserii Konstantina Busłowa, a także komedię „Happy end” Jewgienija Szeliakina o mężczyźnie, który budzi się na plaży w Tajlandii, nie mając pojęcia kim jest i gdzie się znajduje. W tym roku pojawi się nowa sekcja „Nowe spojrzenie – debiuty”. Będzie to blok poświęcony młodym, utalentowanym rosyjskim reżyserom, którzy zrealizowali swoje pierwsze filmy w ciągu ostatnich dwóch lat. Wśród nich dramat Antona Kołomiejca „Wasz korepetytor” o nierównej miłości. 14. Mały Sputnik zaprezentuje w tym roku najnowsze rosyjskie produkcje, skierowane zarówno do najmłodszych widzów, jak i młodzieży. Wśród tytułów znajdzie się m.in. film familijny „Klucz czasu” Aleksieja Tielnowa.

  • Tegoroczny festiwal książek fotograficznych #XPRINT będzie miał kompletnie nową formułę. Rzeczywistość w jakiej się znaleźliśmy, zasoby lokalowe oraz specyfika naszych działań pokierowała nas w tym roku w stronę hasła: proces.wirtualna_rzeczywistość.publikacje.premiery.fotografia Zachęcamy do wzięcia udziału w wydarzeniu - będziecie na bieżąco z kolejnymi punktami programu. Zorganizujemy dyskusje online z fotografkami i fotografami, graficzkami i grafikami, edytorkami i edytorami, czyli osobami które zajmują się książką fotograficzną i kochają to robić. Porozmawiamy o procesie, o sytuacji w jakiej się znajdujemy oraz o zmianie - nie tylko postrzegania. Gośćmi tegorocznego festiwalu są: Diana Lelonek, Anna Bedyńska, Grzegorz Dembiński, Rafał Milach, Agnieszka Rayss, Arnis Balcus, Katarzyna Czarnota, Karol Grygoruk, Marta Bogdańska, Krzysiek Orłowski, Monika Piotrowska i Photo News, Katarzyna Kubicka, Anna Nałęcka - Milach, Aneta Kowalczyk, Katarzyna Sagatowska i Monika Szewczyk Witek - Wszyscy Jesteśmy Fotografami, uczestnicy warsztatów Mój Fyrtel. Skupimy się także na premierach książkowych. Zaprezentujemy tej jesieni pięć nowych publikacji fotograficznych, którym będą towarzyszyć dyskusje i inne akcje promujące fenomen niskonakładowych wydawnictw artystycznych. #Życie Alternatywne. Amatorzy i zawodowcy w fotografii poznańskiej od 1839 do 1945 roku – Monika Piotrowska #Bo żyję – Mariusz Stachowiak #List do chłopca z latarką – Grzegorz Dembiński #Plain Text – Marta Bogdańska – zwyciężczyni konkursu Talent Roku 2020 / Zin Call #Fyrtel 2020 – publikacja towarzysząca warsztatom fotografii dokumentalnej Mój Fyrtel Zorganizujemy dyskusje online z fotografkami i fotografami, graficzkami i grafikami, edytorkami i edytorami, czyli osobami które zajmują się książką fotograficzną i kochają to robić. Porozmawiamy o procesie, o sytuacji w jakiej się znajdujemy oraz o zmianie, nie tylko postrzegania. Planujemy także wyjątkową, plenerową wystawę #Klamra. Szczegóły wkrótce! TERMIN: wrzesień – grudzień 2020 organizator: PIX.HOUSE partnerzy główni/finansowanie: Miasto Poznań, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego