Ta strona używa plików cookie. Dowiedz się więcej

10000 Russos + Ślina

  • Koncert
  • Rock
  • Eksperymentalna
  • Alternatywa
  • Zagraniczne

10000 Russos + Ślina

Czwartek, 21 października 2021

20:00

od 30 zł
informacja organizatora

Front Row Heroes i Klub RE zapraszają Was na koncert zespołów: 10000 Russos i Ślina.

21.10.2021 // GODZ. 20:00 // Klub RE

Bilety: 30 zł / 40 zł

10 000 Russos to jeden z głównych zespołów londyńskiej wytwórni Fuzz Club Records. Grają gitarową psychodelię napędzaną post-punkowym rytmem, nawiązując do Fall, NEU! i Spacemen 3.

Na koncie mają koncerty na całym kontynencie. W 2017 byli gwiazdą trójmiejskiego Space Festu. Na koncie mają występy na tak fajnych wydarzeniach jak m.in. Liverpool Psych Fest. Będzie to jedna z nielicznych okazji zobaczyć ten zespół w tak kameralnych okolicznościach.

https://youtu.be/AfAFPHWn-nE https://youtu.be/QKqkf55b6CM https://youtu.be/GuCItV_sm1I https://www.psychedelicbabymag.com/.../runnin-escapin-by... https://fuzzclub.bandcamp.com/album/10000-russos https://www.facebook.com/10000Russos/

Ślina

Ślina to kwartet poruszający się w rejonach muzyki improwizowanej, oparty na brzmieniach saksofonu, bębnów, gitary elektrycznej oraz kontrabasu, dodatkowo korzystający też z urządzeń elektronicznych. Ich fascynacje muzyczne krążą głównie wokół free jazzu, ambientu, krautrocka, a same utwory to długie, starannie budowane transowe kompozycje, które potrafią zahipnotyzować słuchaczy. Ślina to dziś jeden z najciekawszych głosów na polskiej scenie muzyki improwizowanej.

Matylda Gerber- saksofony Filip Zakrzewski - gitara/elektronika Mikołaj Nowicki - kontrabas/elektronika Stanisław Olek - perkusja "Ślina to są wspaniali ludzie. Kiedy usłyszałem ich muzykę po raz pierwszy, byłem oczarowany instynktowną dojrzałością, zaszokowany niewinną wrażliwością, to jakoś siedziało w ich dźwięku, w jego kolorze, temperaturze. Pomyślałem sobie, że udało się im nagrać znakomity album. Ale kiedy jakiś czas potem usłyszałem ich ponownie, zrozumiałem, że “oni już tak po porostu mają”. Mało jest takich kapel, które z taką konsekwencją budują intensywną magiczną tkankę tak minimalnymi środkami. Ich muzyka jest jak wyciąg krzesełkowy, albo szybowiec, z dolnej warstwy otchłani zabiera cię w strumień powolnego jednostajnego wznoszenia." - Mikołaj Trzaska https://www.youtube.com/watch?v=9f8z9SBobPw

link do nowego albumu: https://slina.bandcamp.com/album/4200

link do recenzji albumów: https://docs.google.com/document/d/1HBv9D6Ol6zbg2vUEbWOaNIwAcksUTsXL2niDHRbeos8/edit?usp=sharing

Zapraszamy!

#FRHeroes #10000Russos #Ślina #KlubRE

bilety
Pula 1
od 30
Pula 2
od 40
miejsce

Klub RE

Kraków, Świętego Krzyża 4

inne wydarzenia w tym miejscu
  • Jozef Van Wissem [NL] [ZMIANA DATY]

    Czwartek, 30 września 2021

    Kraków

    Jozef van Wissem is an avant-garde composer and lutenist playing his all black, one-of-a-kind custom-made baroque lute all around the world. The titles and the nature of his works often have a Christian-mystical appeal and the music he creates is simply time-less. In 2013 van Wissem won the Cannes Soundtrack Award at the Cannes Film Fes-tival for Jim Jarmusch’s “Only Lovers Left Alive “. In December 2017 Jozef van Wis-sem was invited to perform the madrigal depicted in Caravaggio’s painting The Lute Player (1596) at the Hermitage museum of Saint Petersburg.An autodidactic author, a Renaissance talent in the cruelty of the 21st century, who switched the intense lifestyle of a new wave artist and bar owner from Groningen to a modern-age thinker who studied lute in New York, and later became one of the most influential contemporary songwriters, known for his solo and cinematic works.Van Wissem has earned much critical acclaim for his work, the ‘ liberation of the lute’ as he calls it. According to the New York times“ Van Wissem is ‘both an avant-garde composer and a baroque lutenist, and thus no stranger to dichotomy”. According to the Quietus “ Van Wissem is possibly the best know lute player in the western world. To get into van Jozef Van Wissem’s world is to surrender to the inevitability – and timelessness – of a strange music created at its own pace, in a manner wholly of its cre-ator’s making. He sets the listener into a private world, looking out through a glass darkly, such is the intense quality of the music. Brevity, simplicity, directness is the key. (Quietus)[8]His completely unique musical world can be easily verified by his collaborations, espe-cially that these relationships are also strengthening his own musical character. He worked together with Zola Jesus, Tilda Swinton, Jarboe as well as with his long-time collaborative partner, also his friend, Jim Jarmusch. The timeless value of his work can be described by one of his previous interviews: “…the lute goes against all technology and against all computers and against all the shit you don’t need.” While, at the same time, no matter if we’re talking about his cinematic works, remarkable collaborations or his own full-lengths, the honest, pure, yet frightfully peccable sound of Jozef van Wissem can always remind us to our true selves, and also our deepest fears.“Jozef van Wissem starts his set in the magnificent baroque interior of the medieval Budolfi church. His pizzicato looks so effortless that the ancient lute with three pegboxes at first seems to be a prop. Occasionally giving a piercing look towards the audience, the musician skillfully steers the course between the past and now. One of the time-travel themes is You Know That I Love You, a 16th-century madrigal by the Renaissance composer Jacques Arcadelt. Three years ago van Wissem was commissioned to perform this piece at St Petersburg’s Hermitage museum which displays Caravaggio’s The Lute Player which also depicts a young man reading the notes of the same madrigal…The further this lute player travels, the more intense these shamanic charms are. Having performed a few minimalist instrumentals, van Wissem starts singing. The effect of these enchanting loops is en-hanced by the mantra-sounding lines “Do you feel like you want to? Do you ever feel like you want to?”. Later, for the encore, he plays another piece in-cluding all-the-more hypnotising lyrics “Love destroys all Evil and frees us” multiplied and intensified.” – Louderthanwar at Northern Winter Beat Festival 2020, Aalborg (DK)Zapraszamy, #FRHeroes #JozefVanWissem #KlubRE

  • John Moods [DE]

    Sobota, 2 października 2021

    Kraków

    Front Row Heroes i Klub RE zapraszają Was na koncert zespołu John Moods. 02.10.2021 // GODZ. 20:00 // Klub REPo wielu latach grania w zespole Fenster (z którym wydał do tej pory 4 płyty), Jonathan Jarzyna przyjął pseudonim John Moods, pod którym wydał w 2018 roku debiutancki album długogrający „The Essential John Moods” nakładem berlińskiej wytwórni Mansions and Millions. Teraz, po zakończeniu swoich pierwszych solowych tras oraz tej jako support Jonathana Bree, powraca z „So Sweet So Nice”, który został wydany jako dwie EPki: „So Sweet” 16 kwietnia i „So Nice” 6 sierpnia. Obie EPki znalazły się na jednym wspólnym winylu, który ukazał się 6 sierpnia nakładem Arbutus Records oraz Mansions and Millions.ENG:John Moods – So Sweet So Nice After many years of playing in the band Fenster (so far producing four LP’s and the film Emocean) Jonathan Jarzyna adopted the moniker John Moods, releasing his debut full-length The Essential John Moods with Mansions and Millions in 2018. Now, having completed his first solo tours, he returns with So Sweet So Nice, which will be released as two EPs: So Sweet on April 16th and So Nice on August 6th. This diptych will ultimately culminate in one vinyl LP, to be released in physical format on August 6th.If The Essential John Moods was the soundtrack to a summer backpacking trip, its follow-up has the feel of a triumphant homecoming. Where the previous album traded in dreamy displacement, So Sweet So Nice is serenely centered, springy grooves transforming musings on mortality into vibrant celebrations.Such a self-assured, finely polished collection of songs, rich with tranquil moments, seems an unlikely product of two years marked by creative frustrations. But this is a tapestry woven of paradoxes and contradictions. It speaks in an untroubled voice of existential worry, conjures rejoicing from the funerary. The form of this homecoming is the discovery of a dwelling space in the unsettled, of feeling home in the unsettling. A contrast captured so succinctly in the titular line - “So sweet, so nice; everything is waiting to die. So sweet, so high; nothing ever felt so alive.” John began to conceive these songs alone in the Polish countryside, but soon encountered doldrums and dead-ends. So Sweet and So Nice could only find their way into the world with help from friends – including Fenster bandmate JJ Weihl (AKA Discovery Zone), who once again co-wrote the lyrics; TOPS guitarist David Carriere; and producer-instrumentalists Magnus Bang and Joni Reiter, among others. This collaborative spark imbues the record with much of its ebullience, yet there is an inescapable air of solitude throughout, as if it is sung to us by Emerson’s transparent eyeball.The project’s division into two parts reflects the ideas that preoccupied Jarzyna while crafting these songs: the profusion and intensification of binaries in our world, the necessary interrelation of opposites, the persistence of primordial dualities – light and dark, good and evil, hope and loss, life and death. Comprehending these as dyads, and becoming comfortable in the obscure spaces between them. Each half contrasts the other, accentuating divergent aspects of a single whole.So Sweet channels the spirit of classic AM pop and even Country & Western (in its more psychedelic manifestations) into something both contemporary and timeless, full of sprightly guitar work, burbling, trickling synths, and, on “Ordinary Magic,” a brief but scene-stealing sax solo: a deepening of the distinct sound-world developed on The Essential John Moods. At the jubilant end of the spectrum, there’s the twangy call to immediacy of first single “Talk To Me,” the cheerful paean to loneliness and confusion “Without You,” and the irrepressible title track. At the opposite end, there’s the placid meditation on impermanence of “New Skin” and the stately acid waltz of “All You Gotta Do Is Wait.” The “soul-wandering blues” of “Frank” sets a slower pace for So Nice as it gently strums its way through uncertainty. “Meet Me In My Dreams” follows with an oneiric wink to the grim reaper, while “Sensitive One” closes with a bittersweet ode to vulnerability, the pains and pleasures of our oft-asymmetrical attachments to the world. Perhaps the most emblematic song here is “In A New Way,” which matches slinky grooves with vernal melancholy. In it, John asks “Did you find the answer? Or just the words? Or are you just saying nothing again, in a new way?” Finding new ways to express the ineffable, to create a permanent record of the ever-fluctuating now – is this not both the great challenge and great reward of music itself? It speaks to the magnitude of its accomplishment that the album describes this task so neatly – and then finds those ways, again and again.The EP „So Sweet“ is out on April 16th, the EP „So Nice“ is out August 6th on Mansions and Millions and Arbutus Records.Zapraszamy, #FRHeroes #KlubRE #JohnMoods

  • Rycerzyki + Muzyka Końca Lata

    Piątek, 8 października 2021

    Kraków

    Front Row Heroes i Klub RE zapraszają Was na koncert zespołów: Rycerzyki i Muzyka Końca Lata. Oba zespoły będą grały premierowo utwory ze swoich nowo wydanych płyt.Rycerzyki to sophisti - popowy zespół założony w 2013 roku w Krakowie. Pierwsze dwa albumy Rycerzyków: frywolne, płynące beztrosko debiutanckie "Rycerzyki" (2015) będące zbiorem bezpretensjonalnych, nastoletnich i nieco szaleńczych w duchu popowych perełek oraz "Kalarnali" (2018, wyd. Thin Man Records), skręcające w bardziej psychodeliczne, senne, prog - popowe rewiry - opowieści z odludnej zimowej krainy, były przyjęte z entuzjazmem przez fanów i krytykę. Melodyjne, bogate brzmieniowo i literacko, misternie zaaranżowane piosenki, swobodnie łączące klimat polskich lat 80-tych z avant i sophisti, progrock ze Stereolabowym odlotem, disco czy Krautrockiem, wyłaniają specyficzny i niepodrabialny charakter muzyki Rycerzyków, która nie próbuje na siłę wpisywać się w żaden konkretny nurt. Zespół występował na takich festiwalach jak m.in. OFF Festival w Katowicach, Monkey Week w hiszpańskiej Sewilli, Spring Break w Poznaniu. W 2019 roku krakowski skład został wyłoniony przez europejską sieć showcase’ów INES jako jeden ze stu ciekawych młodych zespołów z Europy (INES Talent 2019). Rycerzyki mają na koncie koncerty klubowe m.in. w Berlinie oraz Pradze. Występowały w ramach supportu u boku kanadyjskiego zespołu TOPS, Gaby Kulki, Pustek czy Mikromusic. Trzeci album Rycerzyków pt. “Zniknij na zawsze” ukaże się 27 sierpnia 2021 roku nakładem Thin Man Records. Nowe wydawnictwo Rycerzyków jest owocem zabawy elektronicznymi retro brzmieniami zahaczającymi zarówno o analogową klasykę gatunku jak i uroczą plastikowo-tandetną estetykę Windowsa 95 i pierwszych eksperymentów z midi i instrumentami Casio. Złożone, wielowarstwowe i zróżnicowane kompozycje mają wspólny mianownik w postaci wyrazistych linii wokalnych wysuniętych zdecydowanie na pierwszy plan.Muzyka Końca Lata – najbardziej romantyczny zespół w powiecie mińskim; grupa powstała w roku 2002 pod wpływem deszczowej końcówki sierpnia i lektury książek Bohumila Hrabala; w swojejtwórczości odwołuje się m.in. do lat 60., czyli czasów big bitu, surfu i garażowego rock’n’rolla, ale też slackerskich zespołów amerykańskich z lat 90. Jak dotąd MKL dorobił się pięciu płyt długogrających: „Jedno wesele dwa pogrzeby” (2006) i „2:1 dla dziewczyn” (2007), „PKP Anielina” (2011), „Złoty krążek ” (2017), „Prywatny Ciechocinek ” (2021), ale też składanki największych przebojów „Szlagiery” (2012). Krytycy pisząc o tej twórczości najchętniej posiłkują się określeniami:bezpretensjonalne, szczere, urocze. Od 2011 roku grupa związana jest z ceniona wytwórnia Thin Man Records. Zespół ma na koncie blisko 400 koncertów zarówno klubowych, jak i plenerowych. Brał udział wielu festiwalach, takich jak: Off Festiwal, Męskie granie, czy SkarFest. Muzyka Końca Lata wzięła też udział w dwóch ogólnopolskich trasach z zespołem happysad.Nowa płyta to hymn na cześć życia, zachęta do bycia po swojemu, do zadbania o siebie i swoje granice. „Prywatny Ciechocinek” jest uniwersalna opowiescia o człowieku, który w obliczu licznych kryzysów próbuje znaleźć w sobie siłę do przejścia przez nie. Zebrane na płycie piosenki, choć brzmią lekko, musujaco i słonecznie, korzeniami siegaja trudnych uczuć: bólu po rozstaniu, niemocy twórczej, napadów nerwicy, toksycznych relacji w pracy, samotności i wypalenia.

  • Gołębie + Anatol

    Piątek, 15 października 2021

    Kraków

    Front Row Heroes i Klub RE zapraszają Was na koncert zespołów: Gołębie i Anatol.15.10.2021 // GODZ. 20:00 // Klub REBilety: 30 zł / 40 zł.Zespół Gołębie powstał jesienią 2015 roku w Poznaniu. W połowie 2016 roku ukazał się debiutancki minialbum zatytułowany „Dachy”, który szybko znalazł sporą rzeszę fanów i pozwolił zespołowi na zagranie wielu intensywnych koncertów. Następnym wydawnictwem był singiel „Wrzesień/Październik”, który ujrzał światło na początku roku 2017. Ponad rok później nakładem labelu Trzy Szóstki ukazał się w końcu pełnowymiarowy album Gołębi zatytułowany „Jest mi tak dobrze, że lepiej poczułbym się tylko martwy”.Muzyka zespołu określana była jako połączenie noise rocka, punk rocka i shoegaze’u i wielu słuchaczy uważa, że pełnię mocy osiąga podczas energetycznych występów na żywo, okraszonych hałaśliwymi improwizacjami.W 2021 Gołębie powracają po dłuższej przerwie z nowym albumem i w rozszerzonym składzie, ale wciąż z tą samą energią!Do posłuchania:https://open.spotify.com/artist/5bcu7eFOxC3FhJTqqDIGNH?si=vcmK-BA7SECKzXZz8y4MAw&dl_branch=1https://trzyszostki.bandcamp.com/album/jest-mi-tak-dobrze-e-lepiej-poczu-bym-si-tylko-martwyhttps://golebie.bandcamp.com/anatol - organiczny związek chemiczny powstały kilka lat temu jako wynik sublimacji złotej jesieni (do dymu) spotykającej przez przypadek wolną zasadę ciekłej pary o masie molowej 600mg/mol. Wykorzystywany jest jako środek przeciwbólowy i doraźny antydepresant, niepełne dane statystyczne mogą jednak sugerować efekt placebo przy długotrwałym stosowaniu. Substancja ma tendencje do wrzenia w warunkach normalnych. Jednoczesne oddziaływanie na funkcje poznawcze i ośrodek nagrody mogą niekorzystnie współdziałać z organizmami holograficznymi i projekcyjnymi. Aktualnie przez nieprzewidywalność skutków działania dla atmosfery, substancja A600 nie posiada atestu sterylności i standaryzacji (wcześniej znanego jako laur poptymizmu, od 10 lat przyznawanego corocznie przez ŻYWIEC) dopuszczającej do szerokiej dystrybucji.składanatol - git/woxpaweł - basmikołaj - perkusjategoroczny album/kaseta 'Ana' -https://enjoylife.bandcamp.com/album/ana-2"Anatol nagrał najlepszą gitarową płytę w tym roku. Nie tylko polską.W uchu zwykłej osoby, która cieszy się życiem, melodia i hałas nie splatają się ze sobą. Są antagonistycznymi siłami, które wykluczają się nawzajem, a hałas jest medium dla wszelkiej maści wykolejeńców, którzy mają nie po kolei w głowach. Mimo tego, takie płyty jak Sister Sonic Youth, Loveless My Bloody Valentine, Psychocandy The Jesus and Mary Chain, Transient Random-Noise Bursts With Announcements Stereolab czy They Spent Their Wild Youthful Days in the Glittering World of the Salons Swirlies istnieją, a ich fani mogliby, po zebraniu się wspólnie, zamieszkiwać wielkie metropolie albo i państwa, które nigdy nie powstaną." - POPTOWN.EUpóźniejszy singiel postklubowy 'My Boo' -https://www.youtube.com/watch?v=4ThvUBvEUwE"OMG" - komentarz na instagramieZapraszamy!#FRHeroes #Gołębie #Anatol #KlubREWydarzenie odbędzie się według zasad obowiązującego reżimu sanitarnego. Co byśmy zdrowi byli!

podobne wydarzenia
  • Koncert
    Polskie
    W plenerze
    Metal

    Czwartek, 29 lipca 2021, 17:30

    Nowa Rezydencja, Kraków, od 110 zł

    Z nadejściem lata polskie miasta wybudzą się z koncertowego marazmu i ponownie będziemy mieli okazję spotkać się pod sceną! 8 miast, najciekawsi przedstawiciele rozmaitych gatunków, a to wszystko w długie, gorące wieczory – zapraszamy Was na Lato w Plenerze!Obserwuj nas na Instagramie i nie przegap żadnego wydarzenia -> https://www.instagram.com/latowplenerze/KAT & Roman Kostrzewski + Vader+ Gruzja+ JAD+ Clairvoyance29.07.2021Kraków / Nowa Rezydencjawejście od 17:30start koncertów 18:20Odwiedź naszą stronę -> www.winiarybookings.plBILETY: Start przedsprzedaży 17.05 o godz.10:00świadczenie COVID-19 do pobraniahttps://bit.ly/OŚWIADCZENIE_COVID-19Szanowni Państwo. Prosimy o kupowanie biletów wyłącznie w autoryzowanych punktach sprzedaży. Poprzez kupno wejściówek od osób trzecich możecie zostać Państwo oszukani.⚠️Wstęp na koncert 13+ za pisemną zgodą rodzica. Poniżej 13 lat, wymagana obecność pełnoprawnego opiekuna. Wzór zgody: http://bit.ly/ZGODA_WBRegulamin wydarzenia: https://winiarybookings.pl/regulamin/W trosce o środowisko zachęcamy Was do pokazywania biletów na telefonie zamiast ich drukowania.KAT & ROMAN KOSTRZEWSKIhttps://www.facebook.com/KATandRomanKostrzewskiwww.instagram.com/katandromankostrzewski/“Baba Zakonna”: https://www.youtube.com/watch?v=Q7ShVsn26Kg“Noce Szatana”: https://www.youtube.com/watch?v=PKmSrIWof3g VADERhttps://www.facebook.com/vaderhttp://www.vader-store.com/”Into Oblivion”: https://www.youtube.com/watch?v=jVtC6a_YJV0”Sword Of The Witcher”: https://www.youtube.com/watch?v=2Rx_AA5GfNEGRUZJA https://www.facebook.com/gruzjabandofficialhttps://gruzja.bandcamp.com/”Jeszcze Nie Mamy Na Was Pomysłu”: https://www.youtube.com/watch?v=RNAdRBGYzI4”I iść dalej”: https://www.youtube.com/watch?v=xihlEX1JlpIJADhttps://www.facebook.com/jadpunxhttps://jadpunk.bandcamp.com/”Strach”: https://www.youtube.com/watch?v=Sz6t3q4nONI”Wstręt EP”: https://www.youtube.com/watch?v=pJgyK0VMP-0CLAIRVOYANCEhttps://www.facebook.com/clairvoyancedeathmetalhttps://clairvoyancedeathmetal.bandcamp.com/”Abyss”: https://www.youtube.com/watch?v=PF2US1pD8oo”Pointless Rebirth”: https://www.youtube.com/watch?v=B1irUUw_wS0ZASADY BEZPIECZEŃSTWA:Przestrzeń koncertu będzie specjalnie zabezpieczona oraz zdezynfekowana zgodnie z zaleceniami rządu.Każdy uczestnik koncertu zobowiązany jest jednocześnie do utrzymania odstępu 1,5m od innych osób (nie dotyczy osób zamieszkujących wspólne gospodarstwo domowe) oraz zakrycia nosa i ust środkami ochrony osobistej (maseczka, przyłbica, chusta itp.).Na wejściu dostępny będzie dozownik z płynem do dezynfekcji rąk.Przed wejściem na koncert sprawdzana będzie temperatura uczestników.Uczestnicy zobowiązani są do przyniesienia ze sobą oświadczenia o stanie zdrowia i przekazania go organizatorowi na wejściu- https://bit.ly/OŚWIADCZENIE_COVID-19____________________________________________________Wpadaj na Instagram http://bit.ly/Nasz-instagramPolub nasz profil http://bit.ly/Nasz--Facebook

  • Koncert
    Polski rap
    Rap
    Polskie
    Pod dachem

    Piątek, 1 października 2021, 21:00

    HYPE PARK, Kraków, od 60 zł

    Czeluść powraca po festiwalu ze skrajnie chorym składem. Dwa koncerty i cztery występy producentów na jednej Czelce <3KUKONFORXSTKOSA (LIVE)JUTROKA-MEALSECRETIVESUICIDEWstęp od 18 roku życia

  • Koncert

    Piątek, 12 listopada 2021, 19:00

    Klub Kwadrat, Kraków, od 60.00 zł

    Strachy Na Lachy zagrają w Krakowskim Klubie KwadratData: TBAOtwarcie bram: 19:00Start Koncertu 20:30Strachy Na Lachy to formacja powołana przez Grabaża i Kozaka założycieli Pidżamy Porno. Pierwszy skład uzupełnili basista Lo z Inri oraz Mariusz Nalepa gitarzysta zespołu Na Górze. W tym składzie, po dwóch próbach w Pile, jako Grabaż + Ktoś Tam Jeszcze we wrześniu 2001 roku zagrali ponad dwugodzinny koncert w Legnicy.Wkrótce zmienili nazwę na Grabaż i Strachy Na Lachy. W lutym 2003 roku Strachy podpisały kontrakt płytowy z SP Records, w efekcie czego, w pilskim Studio „Q”, pod okiem Toma Horna, powstała debiutancka płyta „Strachy Na Lachy. Z tej płyty największym przebojem jest piosenka Raissa, do dziś żelazny punkt każdego koncertu grupy. Do grupy dołączyli Kuzyn- perkusja oraz Anem – klawisze. W styczniu 2005 roku zespół rozpoczął pracę nad albumem „Piła Tango”. W lutym i marcu 2005 roku SNL odbyły swoje najdłuższe tournee, grając 16 koncertów w całej Polsce.. Podobnie jak przy pierwszej płycie – Strachom w nagraniu albumu pomogło wielu zaproszonych gości – Tom Horn na klawiszach, Tomek Ziętek na trąbce czy Zbigniew Zamachowski, który mistrzowsko użyczył swego głosu Mędrcowi w „Pogrzebie Króla”. Jeden z gości sesji „PIŁA TANGO” – Arek Rejda od 3 września stał się siódmym członkiem strachowego kolektywu…Tego samego dnia Grabaż podejmuje decyzję o usunięciu swojej ksywki z nazwy grupy. Od tej pory prawidłowa i obowiązująca nazwa grupy brzmi: Strachy Na Lachy.