Ta strona używa plików cookie. Dowiedz się więcej

#336 Colin Stetson, BNNT ft. Diamond Terrifier & Trouble

  • Koncert
  • Alternatywa
  • Jazz
  • Polskie
  • Zagraniczne
  • Pod dachem

#336 Colin Stetson, BNNT ft. Diamond Terrifier & Trouble

Czwartek, 4 listopada 2021

20:00

od 50 zł
Kup bilet

występują

informacja organizatora

Colin Stetson

Amerykańsko-kanadyjski muzyk jazzowy, grający przede wszystkim na saksofonach, klarnetach i rogu. Urodzony w Ann Arbor, Stetson studiował muzykę na Uniwersytecie Michigan. Na początku kariery muzycznej grał na żywo m.in. z Fredem Frithem. Przełomowym momentem jego kariery był udział jako muzyk sesyjny w nagraniu dwóch albumów Toma Waitsa, Blood Money i Alice (2002). Później współpracował też m.in. z Anthonym Braxtonem, Laurie Anderson, Arcade Fire, TV On The Radio, Feist, Lou Reedem, Davidem Byrnem, Jolie Holland, Sinéad O’Connor, LCD Soundsystem, The National, Angelique Kidjo i Bon Iver. Jego utwór Awake on Foreign Shores został wykorzystany do ścieżki dźwiękowej nagrodzonego Oscarem filmu Zniewolony. 12 Years a Slave. Po przejściowych pobytach w San Francisco i Nowym Jorku, od 2007 roku żyje w Montrealu. Od 2011 posiada obywatelstwo Kanady. Stetson znany jest ze swojej zdolności oddechu permanentnego, która umożliwia mu granie długich fraz bez konieczności robienia przerw na zaczerpnięcie powietrza. Nagrał trzy solowe albumy (trylogia New History Warfare), w których nie korzystał z możliwości overdubbingu, tworząc poszczególne utwory w całości na żywo, korzystając z nawet 24 mikrofonów rejestrujących m.in. perkusyjne dźwięki wydawane przez klapy saksofonu oraz modulacje, których dokonywał przy pomocy krtani. colinstetson.com/ colinstetson.bandcamp.com/

BNNT Istnieje już ponad 10 lat. Ich działalność w ciągu tej dekady ciągle starała się wymknąć klasyfikacji rozcią- gając się szeroko pomiędzy wizualnością a dźwiękiem. Mogliśmy jej doświadczać na tak odległych polach jak festiwale teatralne; uliczna partyzantka soniczna; instalacje dźwiękowe w muzeach od Łodzi po Nowy Jork; koncerty, zarówno w środowisku szeroko pojętej muzyki tanecznej, jak i fanów free jazzu; czy jako projekcje filmowe. W 2019 roku projektem Multiversions oddali nawet prawa własności do tworzonej przez siebie grupy w ręce innych muzyków ogłaszając rozpłynięcie się zespołu w potencjalnych światach równoległych. Przy tak dużym polu rażenia i sporej rozpiętości stylistycznej trudno jest naszkicować jakiś jednorodny obraz duetu. Ba nawet określenie duet nie jest do końca trafione, biorąc pod uwagę niezliczone współprace podejmowane przez artystów. Za wspólny mianownik dla tej wulkanicznej aktywności mogli byśmy przyjąć maskę, którą muzycy niezmiennie zakładają po wejściu na scenę. Za maskę możemy uznać także każdą z kolejnych multiwersji nagranych przez zaprzyjaźnionych muzyków, czy każdą kolejną płytę zespołu, które gatunkowo znacznie różnią się od siebie. W końcu 2019 roku BNNT niespodziewanie zakłada kolejną maskę. W instantClassic wydają nowy album pod nazwą Middle West. Tym razem mogli byśmy mówić raczej o słuchowisku radiowym niż zestawie piosenek. Równie adekwatną szufladką może być poezja śpiewana, czy pojęcie koncept albumu. BNNT przedstawia nam bowiem zestaw 5 utworów, które łączą się ze sobą za pomocą jednego tekstu rozciągniętego na całość trwania płyty. Tym utworem jest List do Europy Atheny Farrokhzad, który za zgodą autorki został mocno zmodyfikowany na potrzeby płyty. Ingerencyjne podejście do oryginalnego tekstu ma swoje uzasadnienie w samej jego rytmicznej konstrukcji, bogatej w powtórzenia i zacięcia. Również sam poemat szwedzkiej iranki jest oparty na utworze America Allena Ginsberga z 1956 roku. Mamy więc do czynienia z wielopoziomową mutacją zarówno w warstwie tekstu jak i muzyki, która podobnie oscyluje wokół kilku prostych struktur rytmicznych. Te mutujące repetycje znajdują swoje odbicie na okładce płyty, w której wykorzystane są zdjęcia instalacji Playground for Sheep Agnieszki Grodzińskiej. Po literackiej i muzycznej to kolejna warstwa albumu ukazująca podobne zagadnienia. Brutalna szorstkość́ surowych materiałów budowlanych i drutów zbrojeniowych tworzy delikatne, rachityczne wręcz formy o charakterze siatek. Podobną powtarzalność i szorstkość obserwujemy w warstwie tekstowej jak i muzycznej. Grodzińska i Farrokhzad nie są jedynymi gośćmi na płycie. Wokale nagrała aktorka Nowego Teatru - Jaśmina Polak, a partie gitary i basu Łukasz Rychlicki odpowiedzialny także za dźwięki syntezatora ARP Odyssey. Ścieżki dopełnia drugi zestaw perkusyjny Mateusza Rychlickiego. Całość rejestrowana była w kilku miejscach i różnym czasie co poszerza listę osób zaangażowanych w ten projekt. Wydaje się, że BNNT te same mechanizmy stosuje budując „stado” wokół działalności duetu podobnie jak konstruuje wielowarstwową muzykę zorientowaną wokół niemal mechanicznie powtarzanych rytmów. Plemienność tej muzyki na Middle West jest o wiele bardziej mroczna i chłodniejsza niż miało to miejsce na Multiverse, za co z pewnością w dużym stopniu odpowiedzialna jest specyficzna produkcja ucinająca ciepło naturalnych wybrzmień bębnów, czy zabiegi związane z obróbką̨ partii wokalnych. Podobno same nagrania głosu wiązały się z forsownym wręcz przemocowym podejściem do ciała wokalistki. I tu jesteśmy przy drugim stałym elemencie dla twórczości BNNT. Mieszanka strachu, złości i okrucieństwa, z pięknem wspólnotowości. Mimo różnic stylistycznych odnajdziemy te cechy w każdym albumie zespołu, począwszy od debiutu opartego na cytatach z nagłówków gazet, przez relatywistyczne Multiverse i Multiversions do obecnego Middle West. Najnowszy album jest też wyraźniejszy politycznie w bezpośrednim, publicystycznym wymiarze. Przerobiony wiersz Atheny jest nadal przepełniony żalem i złością wobec kultury, którą chcąc nie chcąc współtworzymy, a z którą̨ mimo bycia jej częścią trudno się utożsamić, co uruchamia pokłady niezaspokojonej tęsknoty za utraconą relacją z plemieniem. Tytuł płyty tym samym jest nie tylko gorzkim wyrzutem wobec zarozumiałego określania geografii przez europejczyków, ale jednocześnie obelgą dla przekonania o wyższości tychże. Middle rozumiane jako średni, taki sobie, niezbyt rozwinięty zestawione z West kulturowo będącym niemal synonimem „Best” najlepiej było by zilustrować mapą Galla-Petersa. Prawdziwe rozmiary państw i kontynentów mogły by nam także posłużyć za źródłowe odniesienia muzyczne zespołu BNNT. bnnt.pl/ bnnt.bandcamp.com/ Diamond Terrifier Sam Hillmer, nowojorczyk, muzyk, dj, kurator, właściciel klubu z muzyką eksperymentalną H0L0, ale przede wszystkim lider awangardowej supergrupy ZS, którą tworzy razem z Patrickiem Higginsem, Gregiem Foxem i Michaelem Beharie. W swoim solowym projekcie wykorzystuję saksofon i elektronikę poszerzając granicę free jazzu i muzyki klubowej. diamondterrifier.bandcamp.com diamondterrifiercipher.bandcamp.com soundcloud.com/diamondterrifier samhillmerprojects.com Trouble Laura Paris, artystka, performerka, odpowiedzialna za stronę wizualną projektu. Mieszka ze swoim mężem Samem, córką Violet, psem i kotem w Bushwick / Brooklyn / NY. troublestuff.com lauraparis.work

Wydarzenie jest dofinansowane ze środków budżetowych miasta Poznania i odbywa się w ramach cyklu koncertowego LASu w Pawilonie.

miejsce

Pawilon

Poznań, ul. Ewangelicka 1

podobne wydarzenia
  • Koncert
    Indie
    Rock
    Alternatywa
    Zagraniczne
    Pod dachem

    Środa, 13 lipca 2022, 19:00

    Tama, Poznań, od 41 zł

    Początki Osees sięgają 1997 roku. Skład zespołu oraz jego nazwy zmieniały się kilkukrotnie (OCS, The Ohsees, Thee Oh Sees, Oh Sees), tylko jedno nie uległo zmianie - zespół hiperaktywnego Johna Dwyera jest jedną z najbardziej płodnych grup rockowych swojego pokolenia. Na koncie mają ponad 20 albumów studyjnych oraz niepodważalną reputację sceniczną. Polska publiczność miała możliwość usłyszenia ich na żywo podczas OFF Festivalu 2017. Szaleństwo, które króluje na scenie podczas ich występów udziela się również publiczności, która daje się porwać bezgranicznie muzyce.Ich styl w skrócie można określić jako garażowy rock, chociaż nie brak w nim wpływów punkowych, progresywnych, metalowych, czy elektronicznych i free jazu. Osees powrócili w 2020 z aż trzema nowymi wydawnictwami. Na rynku pojawiła się płyta live "Levitation Sessions" oraz "Protean Threat", który jest bardziej agresywnym albumem o punkowym brzmieniu. Ich najnowszy krążek, 5-utworowy "Metamorphosed" ukazał się niecały miesiąc po wydaniu poprzednika. To psychrockowe brzmienie z elementami muzyki heavy metalowej. Data: 13.07.2022 Miejsce: TamaDoors: 19:00Start: 21:00 Organizator: Follow The StepRegulamin: http://www.followthestep.com/regulaminUWAGA! Informujemy, że na tym wydarzeniu nie ma możliwości przekazywania biletów przez aplikację Going., ani zmiany właściciela biletu, jedynie poprzez kontakt mailowy zgodnie z decyzją organizatora.

  • Koncert
    Indie
    Alternatywa
    Zagraniczne
    Pod dachem

    Środa, 28 września 2022, 19:00

    Projekt LAB, Poznań, od 49.00 zł

    Homeshake to solowy projekt muzyczny pochodzącego z Montrealu piosenkarza, autora tekstów i muzyka Petera Sagara, byłego członka zespołu Mac’a DeMarco. Jego muzyka określana była jako niecodzienny, przepełniony gagami psych-pop. Najnowszym, czwartym albumem “Helium” zaskoczył publikę - zrezygnował z gitar na rzecz syntezatorów, powołując się na eksperymentalne wpływy. Sagar ukazał zupełnie nowe oblicze Homeshake i właśnie to zaprezentuje swoim fanom podczas wrześniowych koncertów w Polsce. Homeshake wystąpi już 28 września tego roku w Projekt LAB, w Poznaniu oraz 29 września w warszawskiej Hydrozagadce.Miejsce: Projekt Lab, PoznańData: 28.09.2022

  • Koncert
    Alternatywa
    Zagraniczne
    Pod dachem
    Trasa

    Piątek, 7 października 2022, 19:00

    Tama, Poznań, od 99 zł

    Toro y Moi na dwóch jesiennych koncertach w Polsce!Występujący pod tym pseudonimem Chaz Bear to amerykański muzyk, tekściarz, producent i projektant graficzny. Od 2010 roku, po wydaniu Causers of This, znany przede wszystkim jako jeden z pionierów gatunku chillwave. Obecnie jego muzyka rozwija się w wielu różnych kierunkach, po autorski pop z elementami funku i R&B.Data: 07.10.2022 r. Miejsce: Tama, Poznań Drzwi: 19.00 Start: 20.00 Organizator: Follow The Step