Ta strona używa plików cookie. Dowiedz się więcej

Avant Art Festival 2021 Wrocław // Yao Bobby & Simon Grab (TG/CH) /JACASZEK/PODPORA/KOHYT (PL) / Teoniki Rożynek (PL) / Zaumne (PL)

  • Festiwal

Avant Art Festival 2021 Wrocław // Yao Bobby & Simon Grab (TG/CH) /JACASZEK/PODPORA/KOHYT (PL) / Teoniki Rożynek (PL) / Zaumne (PL)

informacja organizatora

Teoniki Rożynek (PL)

Teoniki Rożynek (ur. 1991) jest kompozytorką muzyki współczesnej, teatralnej i filmowej. Szczególny nacisk kładzie na elektroniczny sound design oraz eksperymenty z defektami i percepcją publiczności. Występuje na żywo - obecnie z komputerem, dawniej ze skrzypcami.

Ukończyła kompozycję na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jej muzyka zdaje się wyrastać z młodzieńczych doświadczeń gry na skrzypcach i starych syntezatorach: te pierwsze pozwalają na swobodne kształtowanie dźwięku i zmienianie go w czasie; te drugie oferują rozmaite, czasem przypadkowe, deformacje i defekty. Hackomposer" inspiruje się podobnymi wadliwymi dźwiękami (Palinopsia) i myśli w kategoriach warstw dźwiękowych i ich przepływów (Halocline II). Jej wczesne utwory elektroakustyczne mają wyraźnie psychodeliczny lub narracyjny charakter (T.R.I.P.), a Rożynek pozostała wierna zarysowanej w nich koncepcji sound designu (bol). Opiera się ona na starannie przetworzonych i zmontowanych samplach, filmowych kontrastach i potężnym basie z jednej strony oraz najdrobniejszych dźwiękach ASMR z drugiej (najbardziej satysfakcjonująca muzyka). Ważną rolę odgrywa również dialog między instrumentami realnymi i wirtualnymi (bilokacja) oraz otaczająca je elektronika (deep-frozen_2/17).

JACASZEK / PODPORA / KOHYT (PL)

JACASZEK/PODPORA/KOHYT to wspólny projekt gdańskich artystów - Michała JACASZKA oraz PODPORA/KOHYT, stworzony z potrzeby wspólnego grania, połączenia specyficznych brzmień całej trójki. Punktem wyjściowym był pomysł wykorzystania archiwalnych nagrań z wnętrz architektury gdańskich kościołów dokonanych przez Michała Jacaszka. Fragmenty unikalnych nagrań wtopione w warstwy subtelnej elektroniki Jacaszka spotykają tu struktury wypracowane przez Katarzynę Podporę i Maxa Kohyta utkane z nieoczywistych dźwięków instrumentów, przedmiotów, kontaktowo nagłaśnianych małych obiektów, manipulacji taśmą i szczypty elektroniki. Trwałym efektem projektu jest album JACASZEK/PODPORA/KOHYT, który w 2021 r. ukazał się na winylu nakładem wytwórni Bocian Records.

Yao Bobby & Simon Grab (CH/TG)

Togijski raper i aktywista polityczny Yao Bobby w duecie ze szwajcarskim noisemakerem Simonem Grabem. Intensywna dźwiękowa bitwa pomiędzy energicznymi rymami, wystrzeliwanymi w ciemny świat dźwięków, surowych elektronicznych pulsacji basu z dubowo punkowym kontekstem, wyprodukowanych na analogowej elektronice pełnej sprzężeń zwrotnych.

Zaumne (PL)

Poznański artysta dźwiękowy. Badacz kultury internetu i ludzkich nastrojów. Eksploruje uczuciową stronę muzyki elektronicznej. W swoich kompozycjach używa pieczołowicie obrobionych sampli wokalnych i łaskoczących dźwięków wywołujących zjawisko ASMR. Zagra materiał ze swojego tegorocznego wydawnictwa winylowego pt. „Élévation”, na którym szeptane wersy z „Kwiatów Zła” Baudelaire’a splatają się z minimalistycznymi melodiami i nagraniami terenowymi.

bilety
Pula 1
od 25
miejsce
podobne wydarzenia
  • Festiwal
    Eksperymentalna
    Elektronika
    Festiwale muzyczne
    Ambient

    Sobota, 25 września 2021, 20:00

    Miasto Wrocław, Wrocław, od 100 zł

    Pod koniec września zapraszamy na kolejną, 14. już edycję Avant Art Festival, który powraca do idei festiwalu „o muzyce”, czyli przeglądu najciekawszych i najbardziej oryginalnych, zdaniem kuratorów festiwalu, zjawisk artystycznych, w których MUZYKA odgrywa pierwszoplanową rolę. Podobnie jak w ubiegłym roku, organizatorzy postanowili wspierać głównie polskich artystów, choć nie zabraknie również gwiazd muzyki eksperymentalnej z Nowego Jorku, Zurychu, Berlina czy przedstawicieli kultowego wydawnictwa Nyege Nyege Tape. Z projektów muzycznych w programie festiwalu zobaczymy znane polskie projekty muzyki eksperymentalnej i awangardowej elektroniki, m.in. trio Jacaszek/Podpora/Kohyt, T’ien Lai oraz bardzo utalentowane polskie kompozytorki – Aleksandra Słyż i Teoniki Rożynek oraz koncerty gwiazd tegorocznych edycji: Pan Daijing oraz kenijskiego noise’owego duetu DUMA. Z kolei fanów muzyki hip-hopowej z pewnością zainteresują koncerty Prison Religion z USA czy Ambro Fiszoski. Tegoroczną edycję zakończy koncert jednej z największych gwiazd światowego post-jazzu, czyli kwintetu The End Matsa Gustafssona. Serdecznie zapraszamy!////////////////////// Program:20 IX Galeria Sztuka na miejscu /////////// Kościół Nihilistów - Polska 2137 /////////// Mchy i Porosty /////////// Aleksandra Słyż (WSTĘP WOLNY)21 IX IMPART >>>>> Teoniki Rożynek (PL) /////////// JACASZEK/PODPORA/KOHYT (PL) /////////// Yao Bobby & Simon Grab (TG/CH) /////////// Zaumne (PL)23 IX Stary Klasztor >>>>> Pan Daijing (CHN) /////////// Duma (KEN) /////////// Królówczana Smuga (PL) /////////// h t t p s://aaa24 IX Czasoprzestrzeń >>>>> Prison Religion (US) /////////// T'ien Lai (PL) /////////// Bartuś 419 (PL) /////////// Ambro Fiszoski (PL)25 IX Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie filia we Wrocławiu >>>>> The End (SWE/NOR)25 IX Uczulenie >>>>> AFTERPARTY AVANT ART 2021 WROCŁAW (WSTĘP WOLNY)Uwaga: karnet nie uprawnia do wejścia na wydarzenie "O czynach niszczących opowieść” Koncepcja i reżyseria: Siksa" / SIKSA. Stabat Mater Dolorosa” Musical o śmierci i dziewczynie, organizowane 22 wrzesnia w Piekarni. Bilety na to wydarzenie dostepne są pod linkiem:https://goingapp.pl/wydarzenie/aaf-2021-o-czynach-niszczacych-opowiesc-siksa-stabat-mater-dolorosa-siksa-stabat-mater-dolorosa-musical-o-smierci-i-dziewczynie/wrzesien-2021?fbclid=IwAR2sH7ArPgtRPU3gqDV5-qO65UdzozcySG2wwFeWg0fK5yhw5mvDSWqPP4c////////////////////// Wydarzenie finansowane ze środków Miasta Wrocław.Organizator: Avant ArtPARTNERZY////////////////////// Strefa Kultury Wrocław | Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie filia we Wrocławiu | Centrum Sztuk Performatywnych PIEKARNIA| Instytut im. Jerzego Grotowskiego | Czasoprzestrzeń | Galeria Sztuka na Miejscu | Going. | Uczulenie

  • Festiwal

    Czwartek, 23 września 2021, 20:00

    Stary Klasztor, Wrocław, od 40.00 zł

    **Królówczana Smuga (PL)**Królówczana Smuga to audiowizualna osobowość powołana do życia przez pochodzącego z Biłgoraja Adama Piętaka (absolwenta gdańskiej ASP, kierunek Intermedia). Muzyczna narracja prowadzona jest przez zdeformowane dźwięki gitary, przypominające stare, zakurzone i zaniedbane instrumenty, znalezione na strychu pradziada lub odkopane z ukrytej, leśnej mogiły. Pojawia się też głos, daleki od ‘białego śpiewu’, zbliżony raczej do skrzeczenia sponiewieranego włóczęgi, którego gardło wiele trunków w życiu przyswoiło.**Pan Daijing (CN)**Pan Daijing jest artystką i kompozytorką. Urodziła się i wychowała w Guiyang w Chinach, a obecnie mieszka w Berlinie.Jej praktyka oparta na performansie bada sposoby opowiadania historii za pomocą dźwięku, ruchu, środowiska architektonicznego i ruchomych obrazów. Czerpiąc ze zdolności muzyki do przekraczania granic języka, jej prace komunikują dźwiękową, fizyczną i psychologiczną głębię, poszukując środków łączących poza ludzką kondycją. Eksplorując sferę opery i psychoakustyki, wykorzystuje zarówno techniki nagraniowe, jak i występy na żywo, aby poszerzyć doświadczenia słuchowe i zakwestionować rozumienie muzyki jako formy sztuki. **Duma (KE)**Martin Khanja (aka Lord Spike Heart) i Sam Karugu wyłaniają się z kwitnącej podziemnej sceny metalowej Nairobi jako byli członkowie zespołów Lust of a Dying Breed i Seeds of Datura. Razem w 2019 roku utworzyli Duma (Darkness w kikuyu) z Samem porzucającym bas na rzecz produkcji i gitar oraz Lordem Spike Heart dostarczającym ekstremalnych wokali do projektu.Ich unikalne brzmienie łączy frenetyczną euforię, nieubłaganą fizyczność i buntowniczą postawę hardcore punka i trash metalu z łamiącym kości breakcore'em i surowym, nihilistycznym industrialnym hałasem poprzez klaustrofobiczny wir trzewiowych krzyków.**h t t p s://aaa (PL)**Projekt h t t p s://aaa to muzyczny eksperymentalny trans w klimatach muzyki drone, ambient i noise. Całość materiału dźwiękowego jest tworzona, generowana podczas występu. Jest to poszukiwanie nowych form oraz połączeń dźwiękowych.

  • Festiwal

    Środa, 22 września 2021, 19:00

    Piekarnia, Wrocław, od 35.00 zł

    „O czynach niszczących opowieść” SpektaklJaki ten świat jest mały. I bardzo, bardzo zły. Na westernowym padoku w ostatecznym starciu stają naprzeciw siebie dwie kowbojki. Walczą raczej o opowieść niż ze sobą nawzajem. Wiedzą, że nikt nie będzie patrzył na niuanse tego spotkania, tylko jak to zwykle bywa – na jego zakończenie. To dlatego wpuszczają widza tam, gdzie nie ma czasu na rozpamiętywanie przeszłości i ustanawianie nowych porządków – liczy się tylko to spotkanie. W końcu. Czy konfrontacja ta musi być na tyle niezwykła, by sięgać po konwencję, western, robić do niego kostiumy, scenografię, choreografię? A co jeśli już na wszystko jest za późno, a liczą się tylko zwyczajne tete-a-tete, na które często się spóźniamy? Może warto opowiadać sobie po prostu bajki: Żyły sobie dwa niedopałki. Żyły zgodnie z filozofią, że na złe wieści nigdy nie jest za późno. Pojawiały się więc właśnie wtedy, niczym dwa konie brodzące w błocie.Organizatorka spotkania: SIKSARewolwerami władają: Magda Dubrowska, Alex Freiheit, Anna Steller, Martyna Konieczny, Piotr Buratyński, Tomasz Armada, Konstanty UsenkoProdukcja: Komuna Warszawa „SIKSA. Stabat Mater Dolorosa” Musical o śmierci i dziewczynieMusical oparty o płytę SIKSY Stabat Mater Dolorosa to performatywna realizacja marzenia o robieniu kina, gdzie zarówno marzenie jak i kino jest żuciem gumy balonowej od dawna pozbawionej smaku. Nostalgiczne zaproszenie do roztańczonej opowieści o dziewczynie, która wraca do czasów dzieciństwa, kiedy to przebierała się za różne kobiety używając do tego szafy swojej mamy i wchodziła w rolę po to, by zadowolić samą siebie. Ten film to narzędzie do rekonstrukcji scen szczenięcych, a także barokowe pożegnanie z brokatem i jednorożcami. Stabat Mater Dolorosa wchodzi jak bagnet w posturę współczesności i całym swoim ciałem serwuje mikro-performanse wykonywane na własną odpowiedzialność. Muzyka SIKSY jest scenariuszem, który postaci odrzucają, odgrywają, mielą, wypluwają, negują, potęgują, a kamera Piotra Machy jest jednym z narzędzi zbrodni, którym SIKSA chciałaby osobiście rozjebać współczesność. Jest to język sztuki jakim SIKSA posługuje się od 2014 roku niemal że niezauważenie. Pistolet, dziewczyna i śmierć – to jest właśnie współczesność.REŻYSERIA: Piotr Macha + SIKSASCENARIUSZ: Stabat Mater DolorosaWYSTĘPUJĄ: sam zobaczPRODUKCJA: CINŻKI DIY