Ta strona używa plików cookie. Dowiedz się więcej

Balet „Burza” | online, bezpłatnie!

  • Teatr
  • Online

Balet „Burza” | online, bezpłatnie!

Piątek, 29 stycznia 2021

19:00

Free
informacja organizatora

Oglądaj na vod: http://vod.teatrwielki.pl/

Balet w dwóch aktach wg Williama Shakespeare’a. Krzysztof Pastor do współpracy nad swoim spektaklem zaprosił parę artystów wizualnych urodzonych w Iranie – Shirin Neshat i Shoję Azari, twórców nagrodzonego na festiwalu w Wenecji filmu „Kobiety bez mężczyzn”. Jak mówi Shoja Azari „polityczny aspekt tego projektu polega na tym, że przychodzimy z innego świata, nie z Europy Zachodniej, że reinterpretujemy Szekspira w nowym ujęciu, umieszczamy go w naszym kontekście historycznym”. Nazywana „poetką wizualną” Shirin Neshat, autorka między innymi kaligrafii zapisywanej na ciele, bardzo interesuje się „językiem ciała jako sposobem opowiadania historii”, pasjonuje ją choreografia w znaczeniu estetyki i kompozycji. Połączenie choreografii, obrazów, przekazu szekspirowskiego oraz muzyki Purcella, Tallisa i muzyki irańskiej daje niepokojący i inspirujący spektakl. Spektakl miał premierę na scenie TW-ON 9.04.2016


OBSADA Prospero – Vladimir Yaroshenko Miranda – Yuka Ebihara Ariel – Patryk Walczak Caliban – Paweł Koncewoj Ferdinand – Maksim Woitiul Stephano – Bartosz Zyśk Trinculo – Kurusz Wojeński Stary Prospero – Abbas Bakhtiari (wirtuoz bębna daf) Głos – Jan Frycz REALIZATORZY Choreografia – Krzysztof Pastor Muzyka – Henry Purcell, Thomas Tallis, Robert Johnson, Matthew Locke, Michel van der Aa oraz irańska muzyka tradycyjna Dyrygent – Matthew Rowe Projekcje wideo – Shirin Neshat, Shoja Azari Scenografia i światła – Jean Kalman Kostiumy – Tatyana van Walsum Dramaturg – Willem Bruls Polski Balet Narodowy i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej oraz Kacper Szelążek (kontratenor) i The Tallis Scholars (nagranie) Sola instrumentalne: Krzysztof Szmańda (perkusjonalia), Sylwia Konopka-Brych (skrzypce), Siebe Henstra (klawesyn), Anna Kowalska (teorba) SCENARIUSZ MUZYCZNY Prolog Thomas Tallis Spem in alium (The Tallis Scholars, director: Peter Philips, CDGIM 203) AKT I Scena 1 Henry Purcell The Tempest, Overture (fragment, Z. 631) Michel van der Aa Circle Chord Henry Purcell The Tempest, Overture (fragment, Z. 631) Henry Purcell In Nomine for six voices (Z. 746) Henry Purcell The Fairy Queen, Prelude to Act 1 (Z. 629) Henry Purcell The Fairy Queen, Hornpipe (Z. 629) Henry Purcell Fantasia in G minor for three voices (Z. 734) Henry Purcell Overture in D minor (Z. 771) Henry Purcell Overture in G minor (Z. 772) Scena 2 Henry Purcell Sonata in D major, Adagio (Z. 850) Robert Johnson Full Fathom Five Henry Purcell Fantasia No. 8 in four parts (Z. 739, fragment) Michel van der Aa Imprint (fragment) Henry Purcell Come ye Sons of Art, Ode (Z. 323) Henry Purcell The Fairy Queen, Act 3, No. 21 (Z. 629) Henry Purcell The Fairy Queen, Prelude to Act 3 (Z. 629) Michel van der Aa Imprint (fragment) AKT II Scena 3 Henry Purcell Hail, Bright Cecilia, No. 1, Symphony – Canzona – Adagio (Z. 328) Michel van der Aa Imprint (fragment) Henry Purcell Hail, Bright Cecilia, No. 1, Grave (Z. 328) Henry Purcell The Fairy Queen, Act 5, Chaconne (Z. 629) Henry Purcell King Arthur, Act 5, Symphony (Z. 628) Henry Purcell The Fairy Queen, Act 4, No. 33, Entry of Phoebus (Z. 629) Robert Johnson / Michel van der Aa Where the Bee Sucks Michel van der Aa Imprint (fragment) Henry Purcell Funeral Music for Queen Mary, Canzona (Z. 860) Henry Purcell Funeral Music for Queen Mary, Funeral March (Z. 860) Scena 4 Matthew Locke The Tempest, Curtain Tune (Z. 631) Henry Purcell Fantasia No. 5 in four parts (Z. 736, fragment) Michel van der Aa Imprint (fragment) Henry Purcell Funeral Music for Queen Mary, Funeral March (Z. 860) Epilog Michel van der Aa Circle Chord

miejsce

Online

Internet

Wydarzenia online cieszą się obecnie rosnącą popularnością, oferując rozrywkę bez potrzeby wychodzenia z domu. Stand-upy, koncerty, wykłady, webinaria, treningi a nawet festiwale muzyczne odbywają się w sieci, angażując tysiące uczestników. Uwaga! Wydarzenia online źle znoszą osoby, które lubią płacenie za szatnię, kolejkę do baru oraz bolące nogi. Zdecydowanie docenią je za to domatorzy a także osoby, które mają zamiar przetrwać pandemię COVID-19 i dożyć późnej starości.