Ta strona używa plików cookie. Dowiedz się więcej

Meet CoPeLia

  • Festiwal

Meet CoPeLia

Piątek, 3 czerwca 2022

20:00

od 15 zł
informacja organizatora

Meet CoPeLia, Karolina Garbacik

Koncepcja i choreografia: Karolina Garbacik Scenografia i multimedia: Paweł Dudko Muzyka: Leo Delibes Muzyka elektroniczna i remix: Wikson Szczygieł Kostiumy: Łucja Grzeszczyk Reżyseria światła: Prot Jarnuszkiewicz Wizaż: Marta Lewkowska Produkcja: Fundacja Rozwoju Sztuki Tańca we współpracy z Białostockim Teatrem Lalek i Studiem Działań Kreatywnych DanceOFFnia Występują: Julia Dondziło Łucja Grzeszczyk Katarzyna Wiktorko Piotr Wiktorko Zadanie dofinansowano ze środków z budżetu Miasta Białegostoku.

Gdzie się zaczyna a gdzie kończy? Czy gdziekolwiek się kończy…? Niefizyczny a prawdziwy, niematerialny a namacalny – świat technologii, cyfrowych treści, wyselekcjonowanych obrazów. Świat, w którym jesteśmy zanurzeni. Spotkaj w nim CoPeLię – piękną, inteligentną projekcję odwiecznego, ludzkiego pragnienia miłości. „Meet CoPeLia” – to taneczny spektakl inspirowany powstałym w XIX w. baletem pt. „Coppelia, czyli dziewczyna o szklanych oczach” z muzyką Leo Delibes’a. To opowieść, której fabuła rozgrywa się we współczesnym nam świecie, a towarzyszy jej współcześnie zreinterpretowana, przetworzona XIX-wieczna muzyka wraz z multimedialną oprawą oddającą istotę naszej nowej, zintegrowanej rzeczywistości.

bilety
ulgowy
od 15
normalny
od 20
miejsce

Białostocki Teatr Lalek

Białystok, Konstantego Kalinowskiego 1

podobne wydarzenia
  • Festiwal

    Sobota, 4 czerwca 2022, 19:00

    Uniwersyteckie Centrum Kultury, Białystok, od 15 zł

    POLICZALNI | chor. Anna piotrowska, TEATR ROZBARK, TEATR ZAWIROWANIAkoncepcja, choreografia i reżyseria: Anna Piotrowska,kreacja i wykonanie: Joanna Brodniak, Kamil Bończyk, Stanisław Bulder, Ewa Noras, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło,muzyka: Aleksandra Piotrowska,asystent: Łukasz Szleszyński,kreacja przestrzeni, kostiumu i scenografii: Anna Piotrowska,realizacja światła: Dastin Greczyło, Krzysztof Soszka,realizacja dźwięku: Jakub Ritter,produkcja: Bytomski Teatr Tańca i Ruchu Rozbark, Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, Teatr Zawirowania, Fundacja Rozwoju Tańca_eferte,współprodukcja: Fundacja Scena Współczesna,dyrektorzy Teatru Zawirowania: Elwira Piorun, Włodzimierz Kaczkowski,koordynator produkcji: Wojciech Grudziński,Projekt Centrum Teatru i Tańca w Warszawie współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.premiera bytomska: 26 września 2021, Teatr Rozbark, Bytom (Scena Cechownia, KILARA 29)premiera warszawska: 30 września 2021, Zawirowania, Warszawa (BRUNA 9)sesja fotograficzna: Aleksandra Staszczyk, Jola Staszczyk.Liczby tworzą nas i nasze historie. Przychodzimy, jesteśmy i odchodzimy w liczbach. Statystycznie urealniamy w pędzie nasz byt. Świat liczb odkrywa absolutną eksplozję w teraźniejszości. Wyostrza powtarzalność, konstruuje rytuały codzienności. Świat policzalnych otworzył zasadę i zrozumienie, że nie ma przeszłości, że nie można się cofnąć. Matematyka nie uznaje przeszłości. Brakuje przestrzeni na refleksję, ze względu na ciągły pęd. Liczby są tak pojemne, że poszerzają świat i maksymalizują codzienność. Liczby, zbiory, ułamki, równania, energia i pęd ich policzalności. 4 strony świata, 2 plus 2, chrzest, komunia, ślub, wesele, pogrzeb, 4 kończyny, nr konta, stypa, 24 kręgi: szyjne, piersiowe, lędźwiowe, 32 zęby, pesel, 2 oczodoły, nr telefonu, 5 linii papilarnych … – ciągła analiza życia przez liczby. Ile to jest raz? Za – raz, raz, te-raz. Policzalni stali się dla mnie bohaterami przyszłości z przeszłości. Obecni w momencie performensu, a okryci nostalgią mojego spojrzenia. Porywacze, wyrywacze liczb schodzących do zera. Policzalność tworzy pewne napięcie w bohaterach, którzy ulegają bezwiednie presji czasu. Pielgrzymi celebrujący w dzienniku statystycznym, w globalnej energii bycia i doświadczania. (AP)

  • Festiwal

    Czwartek, 2 czerwca 2022, 19:00

    Miasto Białystok, Białystok, od 60 zł

    Zakupiony karnet upoważnia do wstępu na 5 spektakli w ramach XIX edycji Festiwalu Tańca Współczesnego Kalejdoskop:02.06. 2022r., godz. 19.00 **"3x20"** A. Bożek-Muszyńska, J. Chitruszko, M. Kiwak, J. Pawlikowska, A. Piotrowska i I. Trybuła, spektakl improwizowanySDK DanceOFFnia, ul. Zwycięstwa 8/1 lok. 1003.06. 2022r., godz. 18.30 **Krótkie formy choreograficzne**, spektakleAkademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstokuul. H. Sienkiewicza 1403.06.2022r., godz. 20.00 **„Meet CoPeLia”** Karolina Garbacik, spektaklBiałostocki Teatr Lalek, ul. K. Kalinowskiego 104.06.2022r., godz. 19.00 **„Policzalni”**, chor. Anna Piotrowska, Teatr Rozbark i Teatr Zawirowania, spektaklUniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N05.06.2022r., godz. 18.00 **„Blush”** Michał Adam Góral, spektaklAkademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstokuul. H. Sienkiewicza 14

  • Festiwal

    Piątek, 3 czerwca 2022, 18:30

    Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza / Wydział Sztuki Lalkarskiej, Białystok, od 15 zł

    W ramach XIX edycji Festiwalu Kalejdoskop zapraszamy na wieczór krótkich form choreograficznych!- „Self-release” Gabriela Surowiec- „Internal Escape” Martyna Osińska- „Not now, not here” Kacper Szklarski- „White Rabbit” i „Room 29” Eliza Kindziuk- „Foreesia” Julia Lewandowska i Łukasz Szleszyński- „Wo&/Man” Adrian RadwańskiSelf-release | Gabriela Surowiec,,Self-release” stara się poruszyć problem gromadzenia w sobie wewnętrznych myśli, zmagań i problemów, co prowadzi do pochłaniania osobowości, ukazuje proces uwalniania się od samej siebie. Choreografia dostała się do 2 etapu XII Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego Uczniów Szkół Baletowych im. Bożeny Kociołkowskiej w Bytomiu. Do konkursu oraz Festiwalu Kalejdoskop Martynę przygotowała Eliza Kindziuk.Internal Escape | Martyna Pola Osińska„Internal Escape” opowiada o próbie ucieczki wewnętrznej od narzucanych przez otaczające nas społeczeństwo norm i wzorców zachowań, staraniach w uwolnieniu się od opinii innych, dążeniu by mimo wszystko pozostać sobą. Choreografia dostała się do 2 etapu XII Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego Uczniów Szkół Baletowych im. Bożeny Kociołkowskiej w Bytomiu. Do konkursu oraz Festiwalu Kalejdoskop Martynę przygotowała Eliza Kindziuk.Not now, not here | Kacper SzklarskiProces kreacji zaczyna być wypełniony pytaniem „kto tworzy kogo?”.Kształt, który z czasem nie pasuje tak jak powinien do swojej pierwotnej formy.Jeden drobny szczegół został zagubiony, a wszystko co pozostało jest tylko piosenką dla Was.White Rabbit | Eliza KindziukChoreografia: Eliza KindziukWykonanie: Weronika Juchimiuk“White Rabbit” to choreografia, która przedstawia wyimaginowaną postać z wirtualnej, alternatywnej rzeczywistości. Choreografia w wykonaniu Weroniki Juchimiuk prezentowana była na Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiosłłowskiego w Gdańsku oraz zajęła 1 miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Tańca pod patronatem Krzysztofa Pastora (online) w 2021 roku.Room 29 | Eliza KindziukChoreografia: Eliza KindziukWykonanie: Zuzanna Knyszewska“Room 29 ” to choreografia, która przedstawia amplitudę uczuć i wewnętrzne rozterki, które przeżywa wchodząca w dorosłość młoda kobieta nie potrafiąca poradzić sobie z rozstaniem ze swoją pierwszą życiową miłością. Choreografia w wykonaniu Zuzanny Knyszewskiej prezentowana była na Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiosłłowskiego w Gdańsku oraz zajęła 2 miejsce podczas Międzynarodowych Konfrontacji Baletowych w Kołobrzegu w 2021 roku.Forezja | Julia Lewandowska, Łukasz SzleszyńskiForezja – przenoszenie jednych organizmów przez drugie; chrząszcze są często przenosicielami roztoczy, muchówki – zaleszczotków, pszczoły – wczesnych stadiów larwalnych chrząszczy z rodziny Meloidae. Forezja nie dotyczy przenoszenia pasożyta przez żywiciela, jednak może powodować śmierć przenosiciela.WO&/MAN | Adrian RadwańskiAdrian Radwański