Czytasz teraz
Instagram pozwala dodać muzykę do profilu. Tak było na portalu MySpace
Kultura

Instagram pozwala dodać muzykę do profilu. Tak było na portalu MySpace

MySpace Sabrina Carpenter

Instagram wprowadza funkcję, dzięki której użytkownicy będą mogli dodać do profilu piosenkę i poczuć się jak na portalu MySpace. Promuje ją Sabrina Carpenter. Nie za późno?

Opisy bogatsze o dźwięki

Pamiętacie czasy, w których nie można było dodawać piosenek do stories? No właśnie. Wydaje się, jakby ta funkcja istniała od zawsze. Jest ona jednak stosunkowo nowa, bo na świecie zadebiutowała w 2018 roku, a w Polsce trzy lata później. Od tego momentu muzyka na Instagramie (zarówno w stories, jak i w reelsach) stała się tak powszechna, że ciężko byłoby wyobrazić sobie jej brak.

Platforma postanowiła jednak pójść krok dalej. Użytkownicy Instagrama będą mogli wybrać piosenkę, która pojawi się na ich profilu w obszarze bio. Wizytatorzy profilu będą natomiast mogli utwór odtwarzać i zatrzymywać w dowolnym momencie. Fajnie, prawda? Tylko chyba trochę za późno – MySpace zrobił to już lata temu.

Tak wygląda sztuczna nostalgia. Powstał MySpace dla genzeciaków

Instagram przywraca klimat portalu MySpace

Jak działa nowa propozycja Instagrama? Żeby znaleźć piosenkę, trzeba wejść w edycję profilu i kliknąć Dodaj muzykę do profilu. Następnie aplikacja pozwala wyszukać wybrane kawałki, a nawet podpowiada, co mogłoby zainteresować użytkownika. W kategorii Przeglądaj można odnaleźć piosenki pogrupowane tematycznie – wyróżniono m.in. takie kategorie jak Gatunki, Nastroje czy Motywy, a w nich dokładniejsze podgrupy (Pop, Muzyka dyskotekowa, Rodzina, Miłość). Po zaznaczeniu utworu aplikacja wyświetli okienko, w którym trzeba określić, jaki 30-sekundowy fragment ma się pojawić. Czy appka sama odtworzy utwór? Nie, wizytatorzy będą sami musieli kliknąć play.

Gdzieś to już widzieliście? Internetowi wyjadacze z pewnością pamiętają wczesne lata dwutysięczne, gdy królem mediów społecznościowych był wspomniany MySpace. Tam dodawanie piosenek do profilu istniało od zawsze – strona była wręcz kopalnią choćby muzyki emo.

Dobra okazja do promocji

Instagram postanowił świętować uruchomienie funkcji z przytupem. Promuje ją poprzez współpracę z Sabriną Carpenter, o której głośno zrobiło się dzięki przebojowi Espresso, a później kawałkowi Please, please, please. Piosenkarka na profilu w nowo powstałej sekcji wstawiła wcześniej nieupubliczniony fragment utworu Taste. W momencie publikacji IG był jedyną platformą, na której można było go posłuchać.

Zobacz również
zupki chińskie

Akcja z Taste to nie jedyny smaczek, jaki Instagram przygotował dla fanów piosenkarki. W związku z premierą albumu Short n’ Sweet (23 sierpnia) po wpisaniu konkretnych słów w Notatkach, te zmieniały kolor na niebieski. Zdaniem-kluczem jest np. I’m working late cause I’m a singer, czyli jeden z viralowych tekstów pochodzących z Espresso.

Copyright © Going. 2024 • Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry strony