Czytasz
Walka Coca-Cola kontra Pepsi trafi na ekrany. Kto wyreżyseruje film?

Walka Coca-Cola kontra Pepsi trafi na ekrany. Kto wyreżyseruje film?

Coca-Cola Pepsi

Istnieje większe starcie niż to Biedronki i Lidla. Mowa o wojnach colowych (z ang. cola wars), w których ścierały się Coca-Cola i Pepsi.

Najgłośniejszy amerykański spór marketingowy

Wszystko zaczęło się w 1886 roku. To wtedy mieszkający w Atlancie farmaceuta John Stith Pemberton wyprodukował syrop, który pomieszał z wodą gazowaną i nazwał to Coca-Colą. Napój sprzedawano w lokalnej aptece, a jego twórca twierdził, że może on być lekarstwem na wiele chorób. Wymieniano m.in. uzależnienie od morfiny, niestrawność, zaburzenia nerwowe, bóle głowy i impotencję. Mimo tego Pemberton nie widział potencjału w swoim produkcie, więc powoli wyprzedawał udziały. Po jego śmierci kontrolę nad marką przejął Asa G. Candler.

Pepsi powstała natomiast w 1893 roku z inicjatywy Caleba Bradhama. Najpierw sprzedawano ją jako Brad’s Drink w aptece w Północnej Karolinie. Nazwa napoju została zmieniona w 1898 roku na Pepsi-Cola, a Bradham w 1902 roku założył Pepsi-Cola Company. To dało początek największej bitwy marketingowej w historii Stanów Zjednoczonych, znanej jako cola wars. Teraz o wojnach powstanie film.

Bambi jak Saweetie. Artystkę doceniła potężna sieć fast foodów

Coca-Cola i Pepsi: w obsadzie… Michael Jackson?

Co jest lepsze – Coca-Cola czy Pepsi? Obie firmy od lat próbują przekonać konsumenta, że to one zasługują na większą uwagę. Przez długi czas lepiej szło tej pierwszej. Cola była bardziej popularna, a druga z marek zmagało się z wieloma kłopotami finansowymi, ocierając się nawet o bankructwo. Wszystko zmieniło się w 1975 roku. Pepsi zaczęło emitować reklamy Pepsi Challenge, w których podczas blind testów pytano ludzi, co im bardziej smakuje, a ci odpowiadali, że Pepsi. W odpowiedzi oponent stworzył linię produktów Diet, która odniosła ogromny sukces.

Przykłady można mnożyć. Niebawem widzowie zobaczą je na wielkim ekranie dzięki filmowi Cola Wars w reżyserii Judda Apatowa. Reżyser Wpadki czy Funny People zabierze nas do lat 80., czyli peaku starcia i pokaże jego najważniejsze momenty. Nie zabraknie w nich wypadku, jakiemu na planie filmowym do reklamy Pepsi uległ Michael Jackson, kiedy to jego włosy stanęły w płomieniach. Piosenkarz tego nie zauważył i dalej tańczył, co skończyło się wizytą w szpitalu i wypłatą półtoramilionowego odszkodowania (przeznaczonego przez artystę na cele charytatywne).

Sprawdź też
Sinéad O'Connor

Cola Wars zostanie wyprodukowany dla Sony przez należące do Stevena Spielberga studio Amblin Entertainment. Scenariuszem zajmą się znany z serialu Lakers: Dynastia zwycięzców i Ocalonego Jason Schuman oraz mający na koncie Auta 2, Rodzinę Addamsów 2 i Bezmocnych Ben Queen. Na ogłoszenie daty premiery będziemy musieli jeszcze poczekać.

Copyright © Going. 2021 • Wszelkie prawa zastrzeżone