Mortalcio, HiHania i Świeży na dużym ekranie. Zobaczcie teaser „100 dni do matury”
Sekretarz redakcji Going. MORE. Publikował lub publikuje także na łamach…
W pierwszej produkcji sygnowanej znakiem jakości Ekipy wystąpią także uznani, profesjonalni aktorzy: Małgorzata Foremniak, Piotr Głowacki czy Jacek Koman.
O filmowym projekcie jednego z najpopularniejszych influencerskich kolektywów pisaliśmy już w lipcu. Okazało się wtedy, że EKIPA Holding S.A. połączyła siły ze spółką zależną Laniakea Pictures i Watchout Studio. Po udanym szturmie na różne rynki – od handlu FMCG, przez artykuły papiernicze, aż po organizację koncertów – przedsiębiorstwo zapragnęło wkroczyć na duży ekran. – Zawsze myśleliśmy o tym, żeby zrobić film o influencerach, co będzie dla nas poniekąd naturalne. Rozważaliśmy wiele różnych opcji, a ostatecznie zdecydowaliśmy się na fabułę związaną z maturzystami. Po rozmowach z różnymi uczestnikami rynku filmowego zobaczyliśmy, że mamy ogromną przewagę polegającą na rozpoznawalności naszych influencerów – przekonywał Łukasz Wojtyca, prezes zarządu firmy. Aby ukończyć projekt, EKIPA Holding S.A. dostała dofinansowanie z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Zima w kinach i z Ekipą
Wiedzieliśmy, że prace nad produkcją posuwają się do przodu, ale nie spodziewaliśmy się, że w aż tak szybkim tempie. Film trafi do kin już 28 lutego 2025 roku. Za jego dystrybucję odpowiada NEXT FILM, który niedawno prezentował widzom m.in. Kuleja. Dwie strony medalu, Supersiostry i Kobietę z… Reżyserię widowiskowej komedii akcji powierzono debiutantowi, Mikołajowi Piszczanowi. Doświadczenie zdobywał, tworząc krótkometrażówki i ucząc się na większych planach (Drużyna A(A), Johnny).
100 dni do matury: z internetu do multipleksów
Do sieci trafił właśnie pierwszy zwiastun filmu. W repertuarach pojawi się jako 100 dni do matury. Wbrew pozorom na dużym ekranie nie zobaczymy Maty, który prawie pięć lat temu nagrał album pod tym samym tytułem. W obsadzie znaleźli się za to znani i lubiani influencerzy z ekipy GenZie. To m.in. Bartek Laskowski (Świeży), Hania Puchalska (HiHania), Patryk Baran (Mortalcio), Bartek Kubicki, Pola Sieczko, Kinga Banaś, Julita Różalska, Alan Kowalczewski (Posti) oraz Dominik Kwolczak (Kwolczi). Gwiazdy Internetu staną w jednym rzędzie z doświadczonymi rodzimymi aktorami. Zaproszenie do udziału w projekcie przyjęli m.in. Małgorzata Foremniak, Piotr Głowacki i Jacek Koman.
Czas nowych wyzwań
Członkowie GenZie już wielokrotnie zdążyli udowodnić, że czują się przed kamerą jak ryba w wodzie. Nagrywają vlogi, TikToki i inne materiały w mediach społecznościowych. Praca na większym planie zdjęciowym, w towarzystwie starych wyjadaczy, była jednak dla nich zupełnie nowym doświadczeniem. – To stresujące zadanie, bo zobaczą i ocenią nas nie tylko nasi widzowie, ale i inni odbiorcy, ale przyznam, że dla mnie to jest właśnie najciekawsze, żeby sprawdzić się w nowych wyzwaniach i pokazać szerszej publice, jak sobie z nimi radzę – przekonuje HiHania.
Małą niewiadomą pozostaje jeszcze sama fabuła. – To wciągająca opowieść o pierwszych ważnych wyborach, przyjaźni i gotowości do zmian. Zabawne i mądre kino dla nastolatków łączące ważne przesłanie z jakościową rozrywką – pisze sam dystrybutor. Sama efektowna zajawka obiecuje zaś utknięcie w laserowym labiryncie, wspinanie się po wieżowcach i rejsy luksusowymi statkami. Będzie się działo!
Pieprzyć Mickiewicza 2 z pierwszym zwiastunem. Dużo tu buzujących hormonów!
Sekretarz redakcji Going. MORE. Publikował lub publikuje także na łamach „newonce", „NOIZZ", „Czasopisma Ekrany", „Magazynu Kontakt", „Gazety Magnetofonowej" czy „Papaya.Rocks". Mieszka i pracuje w Warszawie.