Imprezy Freakquencies The Dare na streamingach? Współpracownik Charli XCX wydał klubową EP-kę!
Dziennikarka i kulturoznawczyni. Pisze o popkulturze, hip-hopie i na tematy…
Po udanym przełomowym 2024 roku The Dare wrócił z nową muzyką. Tym razem, nawiązując do hostowanych przez siebie imprez Freakquencies, bierze na tapet swoje najnowsze i największe miłości: french touch, big beat, electro i acid.
Indie sleaze revival
O The Dare zrobiło się szczególnie głośno w zeszłym roku podczas brat summer. Muzyk i DJ wyprodukował viralowy singiel Guess z rozszerzonej wersji BRAT Charli XCX oraz jego remiks z Billie Eilish. Ponadto sam pod koniec minionego lata wydał swój dobrze przyjęty przez słuchaczy debiutancki album What’s Wrong with New York? w duchu znów coraz popularniejszego indie-sleaze, amerykańskiej i brytyjskiej estetyki lat dwutysięcznych. Tym samym idealnie wpisał się w trendujący w drugiej połowie 2024 roku britishcore – eksplozję brytyjskiej kultury na świecie spodowanej nie tylko mainstreamowym sukcesem Charli XCX, ale także m.in. powrotem Oasis.
Dlaczego muzyka Oasis nadal trafia w punkt? Oto 5 utworów, które zbudowały legendę
Jak napisał Samuel Hine na łamach magazynu GQ, Patrick Smith, bo tak naprawdę nazywa się artysta, jest czołową postacią odrodzenia indie sleaze, ruchu, który podzielił internet, ale co ważniejsze, dał początek nowej fali osobowości i imprez. To, co zaczęło się jako mikrotrend w modzie – „chaotyczna mieszanka grunge’u lat 90. i bogactwa lat 80. z lekko erotycznym podtekstem”, jak to ujął magazyn Vogue – obecnie wydaje się raczej odzwierciedleniem współczesnych niepokojów i ambicji.
Freakquencies: Volume 1
What’s Wrong with New York? muzycznie przywrócił popularny w późnych latach 90. electroclash i budził skojarzenia z amerykańskimi zespołami pokroju LCD Soundsystem czy Yeah Yeah Yeahs. Nowa EP-ka z kolei, jak mówi muzyk, łączy w sobie jego najnowsze i największe miłości: french touch, big beat, electro i acid. Jak wyjaśnia The Dare, te cztery utwory grał grane na różnych hostowanych przez niego imprezach Freakquencies na całym świecie. Posłuchajcie Freakquencies: Volume 1 poniżej!
Dziennikarka i kulturoznawczyni. Pisze o popkulturze, hip-hopie i na tematy lifestylowe. Współpracowała m.in. z „Krytyką Polityczną”, „newonce”, „Mint Magazine”, „Onet”, „Papaya.Rocks” i „Vogue Polska”.
