K-pop dawno nie widział takiej dramy. Fifty Fifty traci trzy członkinie, w tle… spisek
Praktykantka w Going. i studentka filologii polskiej. Zapalona kpopiara i…
Trzy członkinie k-popowego zespołu Fifty Fifty zostały zwolnione z agencji Attrakt, co praktycznie zatrzymało działalność grupy. Dziewczyny zadebiutowały, zdobyły szczyty list przebojów i spadły na dno, a wszystko to w ciągu nieco ponad roku.
Szybki sukces i jeszcze szybszy upadek
Fifty Fifty zdobyły dużą popularność na listach przebojów w tym roku dzięki hitowi Cupid. Początkowo zdobył rozgłos na TikToku, a następnie osiągnął 17. miejsce na liście Hot 100. W maju przez dwa tygodnie utrzymywał się na pierwszym miejscu na liście Global Ex-U.S. W lipcu wbiła do TOP 10 Pop Airplay.
Attrakt ogłosił, że rozwiązała umowy z trzema z czterech członkiń Fifty Fifty. Stwierdził, że Aran, Sio i Saena zniesławiły i oczerniły agencję oraz próbowały zerwać umowy. Zakończenie współpracy wynika z pozornego sporu między wszystkimi członkiniami grupy a agencją, który wybuchł w czerwcu tego roku. Zgodnie z informacjami z Korea Times zespół zarzucił agencji naruszenie umowy przez to, że ta nie dostarczyła danych księgowych i zaniedbała zdrowie psychiczne członkiń. Od tego czasu czwarta członkini, Keena, wycofała swój pozew i wróciła do agencji. Grupa podpisała umowę z Warner Records/Warner Music Group Korea w kwietniu tego roku. Przedstawiciel Warner Records nie udzielił komentarza.
Spisek czy próba ratunku?
W deklaracji Attrakt wspomniano także o spisku między trzema członkiniami a Siahnem, założycielem i CEO agencji k-popowej The Givers. Ta firma współzarządzała grupą i była producentem ich przeboju Cupid. Zgodnie z informacjami druga agencja złożyła pozew o odszkodowanie od Siahna i The Givers w związku z rolą w sporze. W kwietniu szef TG powiedział w wywiadzie, że Attrakt i The Givers miały inne podejście do zarządzania grupą w porównaniu z typowymi agencjami, które zazwyczaj łączą usługi zarządzania i wydawania płyt pod jednym dachem.
– Planowaliśmy zaproponować nową strukturę wydawniczą dla Fifty Fifty – oddzielną wytwórnię, która skupi się wyłącznie na rozwoju artystycznym – powiedział Siahn w tamtym czasie. Dodawał: Typowe agencje k-popowe mają ustalony model artysta-agencja, co stanowi przeszkodę dla długotrwałego globalnego sukcesu artysty. Chcemy to przezwyciężyć, tworząc strukturę, w której wytwórnia bezpośrednio współpracuje z artystą, a główny producent nadzoruje aspekty twórcze grupy.
Męskie grupy k-popowe są mniej cenione? Yeonjun zdiagnozował branżę
Praktykantka w Going. i studentka filologii polskiej. Zapalona kpopiara i entuzjastka koreańskich seriali. Czytam i piszę, a w wolnym czasie eksploruję świat gier komputerowych.