Najpierw loty w kosmos, później koncerty na żywo. Netflix chce podjąć współpracę ze Spotify
Dziennikarka i kulturoznawczyni. Pisze o popkulturze, hip-hopie i na tematy…
Netflix cały czas rozwija swoją ofertę transmisji live. Jak pokazują statystyki, zainteresowanie tego typu treściami na świecie jest duże. Łącząc się ze Spotify, liderem na rynku muzyki, gigant streamingowy mógłby sporo zyskać.
W ostatnim czasie pojawiły się informacje o negocjacjach pomiędzy dwoma streamingowymi gigantami – Netfliksem i Spotify. Jak doniósł The Wall Street Journal, serwisy planują połączyć siły i zaproponować subskrybentom serię muzycznych projektów na żywo, na przykład livestreamów z koncertów i rozdań nagród branżowych, wywiadów ze znanymi artystami oraz nowych dokumentów.

Netflix: Jeszcze więcej transmisji na żywo
Na Netfliksie pojawiły się już podobne formaty. Platforma cały czas rozwija się bowiem w kierunku transmisji na żywo. Do tej pory w jej katalogu taki format reprezentowały wydarzenia sportowe. W zeszłym roku subskrybenci mieli dostęp m.in. do meczów National Football League w Boże Narodzenie. Z NFL Netflix podpisał umowę na trzy lata – rozgrywki będzie można obejrzeć również w tym i następnym roku. Natomiast z WWE Raw, czyli ligą chętnie oglądanych w Ameryce pojedynków wrestlingowych, na 10 lat. W tym roku natomiast platforma podjęła współpracę z NASA. Jej użytkownicy będą mogli śledzić na żywo start rakiet, oglądać spacery kosmiczne oraz widok Ziemi z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Kanał NASA+ ruszy pod koniec tego roku.
Netflix + Spotify = nowe MTV?
Podczas gdy Netflix otwiera się na treści na żywo i formaty muzyczne, Spotify eksperymentuje z materiałami wideo. W tym roku wprowadził w wybranych krajach, w tym w Polsce, możliwość oglądania teledysków. Wspólnie platformy mogłyby m.in. zdobyć kolejnych użytkowników oraz zyskać na reklamach, które łatwiej zawrzeć w programach na żywo niż w innych produkcjach.
Spotify i Universal Music Group połączyły siły. Czym jest „Streaming 2.0”?
Biorąc pod uwagę możliwości, w mediach mówi się, że potencjalna współpraca Netfliksa i Spotify mogłaby być alternatywą dla aktualnie mniej popularnego niż jeszcze kilka dekad wcześniej MTV. Uruchomiona w 1981 roku stacja muzyczna rozpoczęła swoją działalność od emisji teledysków. Później zasłynęła dzięki programom rozrywkowym i rozszerzyła swoją działalność o inne siostrzane kanały oraz formaty pokroju MTV Video Music Awards albo podcasty. Nie wiadomo jednak, czy usługa oferowana przez Netflix i Spotify byłaby dostępna w Polsce.
Dziennikarka i kulturoznawczyni. Pisze o popkulturze, hip-hopie i na tematy lifestylowe. Współpracowała m.in. z „Krytyką Polityczną”, „newonce”, „Mint Magazine”, „Onet”, „Papaya.Rocks” i „Vogue Polska”.

