Niedawno mówili o niej, że mogłaby rynkowo unicestwić Spotify. Teraz poznaliśmy datę jej zamknięcia. Czemu TikTok Music przestanie istnieć?
Koniec TikTok Music
– Z przykrością informujemy, że TikTok Music zostanie zamknięty 28 listopada 2024 roku. Chcielibyśmy podziękować za całe wsparcie. Mamy nadzieję, że muzyka się wam podobała – napisano w oświadczeniu na oficjalnej stronie platformy. Użytkownicy dostali także informację, żeby przenieść swoje playlisty do 28 października i poprosić o zwrot pieniędzy za subskrypcję do dnia zakończenia działalności.
Serwis działał dotychczas w pięciu państwach: Indonezji, Brazylii, Australii, Singapurze i Meksyku. Podczas scrollowania aplikacji pozwalał na bezpośrednie zapisywanie wybranych utworów w playlistach.
Ole Obermann, szef rozwoju biznesu muzycznego w ByteDance, zapewnia, że platforma się zamyka, by zwiększyć rolę samego TikToka w kwestii słuchalności muzyki. Oczywiście z korzyścią dla artystów, autorów piosenek i branży.
Islandia ma problem z ogórkami – winny jest TikTok
Rola giganta w promowaniu muzyki
Na początku roku TikTok zaostrzył konflikt z Universal Music Group. Koncern muzyczny poinformował, że zmuszano go do podpisania umowy mniej korzystnej niż ta wcześniejsza. – TikTok odpowiada za zaledwie około 1 proc. naszych dochodów. Innymi słowy – chce tworzyć biznes oparty na muzyce, ale nie chce za nią uczciwie płacić – czytaliśmy w styczniowym stanowisku UMG.
Był to natomiast jeden z kilku problemów. Platformie zarzucano także brak kontroli nad muzyką generowaną przez sztuczną inteligencję. Po kilku miesiącach sporu doszło jednak do porozumienia, a twórczość postaci jak choćby Taylor Swift, Kendrick Lamar czy The Weeknd wróciła do katalogu platformy.
W zeszłym tygodniu ByteDance poinformował, że 27% singli z TOP 100 w Niemczech było viralami na TikToku. Dopiero potem stały się hitami na niemieckiej liście przebojów.