Czytasz
„W głowie się nie mieści 2” to najbardziej dochodowy film roku

„W głowie się nie mieści 2” to najbardziej dochodowy film roku

W głowie się nie mieści 2

Druga część serii, która przedstawia emocje młodej Riley, ma szansę stać się pierwszym filmem, który przebije próg miliarda dolarów w 2024 roku.

Imponujące wyniki finansowe

W głowie się nie mieści 2 zarobiło na razie ponad 724 miliony dolarów na całym świecie, co czyni go najbardziej dochodowym filmem roku. Jeśli przekroczy miliard dolarów, będzie to pierwszy film od czasu zeszłorocznej Barbie, który osiągnie ten wynik.

Jako animacja skierowana do dzieci może nie mieć tak szerokiej publiczności jak film Grety Gerwig. Historia Riley w okresie dojrzewania bazuje jednak na sukcesie pierwszej części. Ta zdobyła popularność wśród widzów w każdym wieku dzięki realistycznemu przedstawieniu emocji jako postaci żyjących w głowie bohaterki i kontrolujących jej uczucia.

Uśmiechnij się 2, czyli gdy gwiazdę popu nawiedzają demony. Niepokoi już sam trailer filmu

W głowie się nie mieści 2: wsparcie zdrowia psychicznego

Film jest nawet wykorzystywany w dziedzinie zdrowia psychicznego jako narzędzie pomagające klientom zrozumieć własne uczucia. Christie Rizzo, profesor psychologii stosowanej na Uniwersytecie Northeastern, polecała go rodzinom z nastolatkami, podkreślając, jak dobrze oddaje on wpływ emocji na nasze zachowania. Rizzo zauważa, że dzieci, które oglądają film, mogą nie traktować go jako edukacyjnego, ponieważ uczy on inteligencji emocjonalnej poprzez swoją fabułę i sposób, w jaki emocje bohaterów odnoszą się do ich poczucia własnej wartości.

Sprawdź też
Canva

Steve Granelli, adiunkt i ekspert od popkultury z Uniwersytetu Northeastern, zauważa, że filmy animowane zwykle zarabiają więcej pieniędzy, a W głowie się nie mieści 2 wydano w odpowiednim czasie, czyli na lato, kiedy rodzice szukają zajęć dla swoich dzieci. Granelli podkreśla, że sequel jest naturalnym rozwinięciem historii, ponieważ Riley teraz wchodzi w okres dojrzewania i doświadcza nowych, bardziej złożonych emocji. Będzie jeszcze większy hit?

Copyright © Going. 2021 • Wszelkie prawa zastrzeżone