Istnieje większe starcie niż to Biedronki i Lidla. Mowa o wojnach colowych (z ang. cola wars), w których ścierały się Coca-Cola i Pepsi.
Najgłośniejszy amerykański spór marketingowy
Wszystko zaczęło się w 1886 roku. To wtedy mieszkający w Atlancie farmaceuta John Stith Pemberton wyprodukował syrop, który pomieszał z wodą gazowaną i nazwał to Coca-Colą. Napój sprzedawano w lokalnej aptece, a jego twórca twierdził, że może on być lekarstwem na wiele chorób. Wymieniano m.in. uzależnienie od morfiny, niestrawność, zaburzenia nerwowe, bóle głowy i impotencję. Mimo tego Pemberton nie widział potencjału w swoim produkcie, więc powoli wyprzedawał udziały. Po jego śmierci kontrolę nad marką przejął Asa G. Candler.
Pepsi powstała natomiast w 1893 roku z inicjatywy Caleba Bradhama. Najpierw sprzedawano ją jako Brad’s Drink w aptece w Północnej Karolinie. Nazwa napoju została zmieniona w 1898 roku na Pepsi-Cola, a Bradham w 1902 roku założył Pepsi-Cola Company. To dało początek największej bitwy marketingowej w historii Stanów Zjednoczonych, znanej jako cola wars. Teraz o wojnach powstanie film.
Bambi jak Saweetie. Artystkę doceniła potężna sieć fast foodów
Coca-Cola i Pepsi: w obsadzie… Michael Jackson?
Co jest lepsze – Coca-Cola czy Pepsi? Obie firmy od lat próbują przekonać konsumenta, że to one zasługują na większą uwagę. Przez długi czas lepiej szło tej pierwszej. Cola była bardziej popularna, a druga z marek zmagało się z wieloma kłopotami finansowymi, ocierając się nawet o bankructwo. Wszystko zmieniło się w 1975 roku. Pepsi zaczęło emitować reklamy Pepsi Challenge, w których podczas blind testów pytano ludzi, co im bardziej smakuje, a ci odpowiadali, że Pepsi. W odpowiedzi oponent stworzył linię produktów Diet, która odniosła ogromny sukces.
Przykłady można mnożyć. Niebawem widzowie zobaczą je na wielkim ekranie dzięki filmowi Cola Wars w reżyserii Judda Apatowa. Reżyser Wpadki czy Funny People zabierze nas do lat 80., czyli peaku starcia i pokaże jego najważniejsze momenty. Nie zabraknie w nich wypadku, jakiemu na planie filmowym do reklamy Pepsi uległ Michael Jackson, kiedy to jego włosy stanęły w płomieniach. Piosenkarz tego nie zauważył i dalej tańczył, co skończyło się wizytą w szpitalu i wypłatą półtoramilionowego odszkodowania (przeznaczonego przez artystę na cele charytatywne).
Cola Wars zostanie wyprodukowany dla Sony przez należące do Stevena Spielberga studio Amblin Entertainment. Scenariuszem zajmą się znany z serialu Lakers: Dynastia zwycięzców i Ocalonego Jason Schuman oraz mający na koncie Auta 2, Rodzinę Addamsów 2 i Bezmocnych Ben Queen. Na ogłoszenie daty premiery będziemy musieli jeszcze poczekać.