Powstała Barbie będąca hołdem dla Aaliyah. Kiedy ją kupimy?
W 2001 roku Aaliyah straciła życie w katastrofie lotniczej – po niemal ćwierćwieczu od tego tragicznego wydarzenia wypuszczono Barbie na jej cześć.
Wieczna pamięć o księżniczce R&B
Na początku pierwszej dekady XXI wieku R&B i soul królowały u wielu słuchaczy. Najlepszym tego przykładem jest popularność młodziutkiej wokalistki Aaliyah, która wówczas została nazwana mianem księżniczki pierwszego z gatunków. W 2001 roku na rynku ukazał się jej imienny album będący zarazem trzecim krążkiem w dyskografii. Popularność Amerykanki stale rosła, a fani oraz środowisko muzyczne przeczuwali, że w przyszłości czeka ją wielka kariera. Niestety los miał dla niej inne plany.
W tym samym roku 22-letnia piosenkarka zmarła zginęła w katastrofie lotniczej. Wydarzenie miało miejsce dokładnie 25 sierpnia podczas powrotu artystki z planu teledysku do piosenki Rock the Boat. Prywatny samolot pasażerski rozbił się zaledwie 61 metrów od pasu startowego. Wraz z Aaliyah zmarło jeszcze siedem innych osób. Późniejsze śledztwo dowiodło, że pilot nie posiadał odpowiednich uprawnień do kierowania tego typu maszyny, a do tego podczas lotu znajdował się pod wpływem alkoholu i narkotyków.
Czy Barbie 2 już powstaje? Plotki mówią, że tak
Aaliyah: Barbie upamiętnia gwiazdę
Firma Mattel zajmująca się produkcją kultowych Barbie stworzyła serię, za sprawą której upamiętnia znanych i cenionych muzyków – teraz na rynku pojawiła się lalka inspirowana wizerunkiem Aaliyah. Premiera produktu miała miejsce 16 stycznia, czyli w dniu, w którym artystka obchodziłaby 46. urodziny. Lalka okazała się hitem i wyprzedała się tuż po wystartowaniu sprzedaży.
Podczas produkcji zespół Barbie współpracował z bratem tragicznie zmarłej wokalistki. Wraz z nim opracowano nie tylko wygląd, ale zadbano również o to, żeby całość była odzwierciedleniem osobowości oraz dziedzictwa piosenkarki. Początkowo lalka wyceniona na 59 dolarów była dostępna w sklepie Mattel’s Creations wyłącznie dla osób będących największymi fanami marki. Dobra wiadomość jest taka, że już 26 stycznia produkt trafi do ogólnej sprzedaży.