Chodź na Restaurant Week! Rusza najsmaczniejszy festiwal w kraju
Sekretarz redakcji Going. MORE. Publikował lub publikuje także na łamach…
Eksperymenty wegańskie, wariacje na temat grzybów, a może egzotyczne owoce morza? W bogatej ofercie lokali, które biorą udział w jesiennej odsłonie Restaurant Week, nawet najwybredniejsi smakosze znajdą coś dla siebie. Impreza rozpocznie się 12 października i potrwa do 13 listopada.
Punktem wyjścia kolejnej edycji akcji jest foodstagramming. Nietrudno zorientować się, co kryje się za tym anglojęzycznym hasłem. Dla wielu z nas wizyta w restauracji nie może już obejść się bez sesji fotograficznej otrzymanych dań – często apetycznie wyglądających, przystrojonych wymyślnym dressingiem i podanych na niebanalnej ceramice. – To będzie najbardziej instagramowa edycja Restaurant Week. Lokale przygotują kolorowe dania, estetycznie zaaranżowane na talerzu, tak, by goście mogli nie tylko pysznie zjeść, ale i zrobić piękne zdjęcia jedzenia, którymi podzielą się w swoich social mediach – mówi Monika Kamińska, Senior Marketing Manager. Podobno nie powinno oceniać się książek po okładce, ale w tym wypadku nagniemy tę zasadę. Spójrzcie choćby na to, co przygotowuje poznańskie MOMO love at first bite.
W pięciu smakach
Tegoroczne Restaurant Week sygnowane hasłem #FoodLooksGood rozpocznie się 12 października i potrwa do 13 listopada. Jak wziąć udział w akcji i spróbować specjalnego menu jednego z ponad 400 lokali rozsianych po całej Polsce (m.in. w Warszawie, na Śląsku, Trójmieście albo w Krakowie)? Najpierw należy odwiedzić stronę internetową imprezy i wybrać najbardziej interesujące nas miejsce. Możliwości jest wiele – zaproszenie do udziału w projekcie przyjęły restauracje o różnych profilach. – Będzie sezonowo i zdrowo, stąd sporo grzybów, jesiennych warzyw i owoców w wielu ciekawych odsłonach. Będzie też szeroki wybór owoców morza, ryb, a także najlepszej jakości mięs takich jak wołowina, jagnięcina, a nawet
dziczyzna – przekonują organizatorzy. Zaznaczają jednocześnie, że w programie coś dla siebie znajdą także weganie i wegetarianie.
Gratisowy drink i jedzeniowy design
Następnym krokiem osób złaknionych kulinarnych wrażeń będzie dokonanie rezerwacji. Zrobią to, ustalając konkretny dzień oraz godzinę wizyty. Posiłek składający się z przystawki, dania głównego i deseru kosztuje 69 zł. Na rabat w wysokości 20 zł mogą liczyć posiadacze kart Visa. Jest i gratisowy drink od partnerów przedsięwzięcia: zarówno w wersji z procentami, jak i tej bezalkoholowej. Ze względu na olbrzymie zainteresowanie akcją goście mają na wizytę tylko 90 minut. To jednak wystarczająco dużo czasu, żeby poplotkować, nadrobić towarzyskie zaległości i i ocenić otrzymane potrawy. A, no i oczywiście zrobić im zdjęcia!
A gdzie na sery? Sprawdź nasz przewodnik! 🧀
Identyfikację wizualną jesiennego Restaurant Week zaprojektowała Anna Augustynowicz. Warszawska freelancerka ma na koncie współpracę z markami pokroju H&M, Reeboka oraz Adidasa. Jej znakiem rozpoznawczym są wielobarwne, patchworkowe kolaże i ruchome obrazy. Swoim fascynacjom dała również upust przy okazji jedzeniowego projektu. Fikuśna typografia spotyka tu pastelowe barwy i apetycznie wyglądające konstrukcje.
Sekretarz redakcji Going. MORE. Publikował lub publikuje także na łamach „newonce", „NOIZZ", „Czasopisma Ekrany", „Magazynu Kontakt", „Gazety Magnetofonowej" czy „Papaya.Rocks". Mieszka i pracuje w Warszawie.