Twórcy Chłopów, którym długo wieszczono sukces, tym razem obejdą się smakiem. Na nagrodę szansę mają za to inni polscy filmowcy.
Wczoraj dowiedzieliśmy się, kto nie sprostał oczekiwaniom branży i ma szanse na Złote Maliny. Wśród niechlubnych nominacji prym wiodą Niezniszczalni 4, Egzorcysta: Wyznawca i nasz ulubieniec ze Stumilowego Lasu, czyli Puchatek: Krew i miód. Dziś, tradycyjnie na drugą nóżkę, do wiadomości podano zaś tytuły, które ubiegają się o Oscary. Nazwiska szczęśliwców w Samuel Goldwyn Theater podali aktorzy Zazie Beetz i Jack Quaid.
Biedne istoty to nie tylko świetny film, ale też książka. Sprawdź naszą recenzję!
Wśród nominacji do najważniejszej nagrody w branży filmowej nie ma wielu zaskoczeń. Najwięcej szans mają na nie Oppenheimer, Barbie, Czas krwawego księżyca i Biedne istoty. Chłopi DK i Hugh Welchmanów musieli ustąpić miejsca innym animacjom, ale na czerwonym dywanie będziemy mieli innych reprezentantów. Kapituła dostrzegła bowiem polsko-brytyjską koprodukcję Strefa interesów Jonathana Glazera.
96. gala wręczenia statuetek Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej odbędzie się 10 marca. Po raz czwarty poprowadzi ją aktor i komik Jimmy Kimmel. Reżyserią widowiska zajmie się Hamish Hamilton, Brytyjczyk znany ze współpracy z U2, Beyoncé, Britney Spears i The Rolling Stones. Notujemy datę wydarzenia i zabieramy się za nadrabianie nominowanych produkcji. Jest z czego wybierać!
Oscary 2024: Najlepszy film
- American Fiction
- Anatomia upadku
- Barbie
- Biedne istoty
- Czas krwawego księżyca
- Maestro
- Oppenheimer
- Poprzednie życie
- Przesilenie zimowe
- Strefa interesów
Reżyseria
- Justine Triet (Anatomia upadku)
- Martin Scorsese (Czas krwawego księżyca)
- Christopher Nolan (Oppenheimer)
- Jonathan Glazer (Strefa interesów)
- Yorgos Lanthimos (Biedne istoty)
Oscary 2024: Aktor pierwszoplanowy
- Bradley Cooper (Maestro)
- Colman Domingo (Rustin)
- Cillian Murphy (Oppenheimer)
- Paul Giamatti (Przesilenie zimowe)
- Jeffrey Wright (American Fiction)
Aktorka pierwszoplanowa
- Annette Benning (Nyad)
- Lily Gladstone (Czas krwawego księżyca)
- Sandra Huller (Anatomia upadku)
- Carey Mulligan (Maestro)
- Emma Stone (Biedne istoty)
Oscary 2024: Aktor drugoplanowy
- Sterling K. Brown (American Fiction)
- Robert de Niro (Czas krwawego księżyca)
- Robert Downey Jr. (Oppenheimer)
- Ryan Gosling (Barbie)
- Mark Ruffalo (Biedne istoty)
Aktorka drugoplanowa
- Emily Blunt (Oppenheimer)
- Danielle Brooks (Kolor purpury)
- America Ferrera (Barbie)
- Jodie Foster (Nyad)
- Da’Vine Joy Randolph (Przesilenie zimowe)
Oscary 2024: Scenariusz adaptowany
- American Fiction (Cord Jefferson)
- Barbie (Greta Gerwig, Noah Baumbach)
- Biedne istoty (Tony McNamara)
- Oppenheimer (Christopher Nolan)
- Strefa interesów (Jonathan Glazer)
Scenariusz oryginalny
- Anatomia upadku (Justine Triet)
- Przesilenie zimowe (David Hemingson)
- Maestro (Bradley Cooper, Josh Singer)
- Poprzednie życie (Celine Song)
- Obsesja (Samy Burch)
Oscary 2024: Montaż
- Anatomia upadku (Laurent Sénéchal)
- Przesilenie zimowe (Kevin Tent)
- Czas krwawego księżyca (Thelma Schoonmaker)
- Oppenheimer (Jennifer Lame)
- Biedne istoty (Yorgos Mavropsaridis)
Zdjęcia
- Hrabia (Edward Lachman)
- Czas krwawego księżyca (Rodrigo Prieto)
- Maestro (Matthew Libatique)
- Oppenheimer (Hoyte van Hoytema)
- Biedne istoty (Robbie Ryan)
Oscary 2024: Efekty specjalne
- The Creator
- Godzilla Minus One
- Strażnicy Galaktyki: Volume 3
- Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
- Napoleon
Muzyka
- American Fiction (Laura Karpman)
- Indiana Jones (John Williams)
- Czas krwawego księżyca (Robbie Robertson)
- Biedne istoty (Jerskin Fendrix)
- Oppenheimer (Ludwig Göransson)
Oscary 2024: Piosenka
- The Fire Inside (z Flamin’ Hot) – Becky G
- I’m Just Ken (z Barbie) – Ryan Gosling
- It Never Went Away (z Amerykańskiej symfonii) – Jon Batiste
- Wahzhazhe (A Song for My People) (z Czasu krwawego księżyca) – Osage Tribal Singers
- What I Was Made For (z Barbie) – Billie Eilish
Kostiumy
- Barbie (Jacqueline Durran)
- Czas krwawego księżyca (Jacqueline West)
- Oppenheimer (Ellen Mirojnick)
- Napoleon (Janty Yates, Dave Crossman)
- Biedne istoty (Holly Waddington)
Charakteryzacja
- Golda
- Maestro
- Oppenheimer
- Biedne istoty
- Śnieżne bractwo
Oscary 2024: Scenografia
- Barbie (Sarah Greenwood, Katie Spencer)
- Czas krwawego księżyca (Jack Fisk, Adam Willis)
- Napoleon (Arthur Max)
- Oppenheimer (Ruth de Jong)
- Biedne istoty (James Price, Shona Heath)
Dźwięk
- Twórca
- Maestro
- Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
- Strefa interesów
- Oppenheimer
Film międzynarodowy
- Io Capitano / reż. Matthew Garrone (Włochy)
- Perfect Days / reż. Wim Wenders (Japonia)
- Society of the Snow / reż. Juan Antonio Bayona (Hiszpania)
- Pokój nauczycielski / reż. İlker Çatak (Niemcy)
- Strefa interesów / reż. Jonathan Glazer (Wielka Brytania)
Oscary 2024: Animacja
- Chłopiec i czapla / reż. Hayao Miyazaki
- Między nami żywiołami / reż. Peter Sohn
- Nimona / reż. Nick Bruno, Troy Quane
- Pies i robot / reż. Peter Berger
- Spider-Man: Across the Spider-Verse
Krótkometrażowa animacja
- Letter to a Pig / reż. Tal Kantor
- Ninety-Five Senses / reż. Jerusha Hess, Jared Hess
- Our Uniform / reż. Yegane Moghaddam
- Pachyderm / reż. Stéphanie Clément
- War is Over! Inspired By The Music By John & Yoko / reż. Dave Mullins
Film dokumentalny
- Bobi Wine: The People’s President / reż. Moses Bwayo, Christopher Sharp
- The Eternal Memory / reż. Maite Alberdi
- Cztery córki / reż. Kaouther Ben Hania
- To Kill a Tiger / reż. Nisha Pahuja
- 20 dni w Mariupolu / reż. Msystlav Chernov
Oscary 2024: Krótkometrażowy film dokumentalny
- The ABCs of Book Banning / reż. Sheila Nevins and Trish Adlesic
- The Barber of Little Rock / reż. Christine Turner, John Hoffman
- Island in Between / reż. S. Leo Chiang, Jean Tsien
- The Last Repair Shop / reż. Ben Proudfoot, Kris Bowers
- Nǎi Nai & Wài Pó / reż. Sean Wang, Sam Davis
Krótkometrażowy film aktorski
- The After / reż. Misan Harriman
- Invincible / reż. Vincent René-Lortie
- Knight of Fortune / reż. Lasse Lyskjær Noir
- Red, White and Blue / reż. Nazrin Choudhury
- Cudowna historia Henry’ego Sugara / reż. Wes Anderson
Sekretarz redakcji Going. MORE. Publikował lub publikuje także na łamach „newonce", „NOIZZ", „Czasopisma Ekrany", „Magazynu Kontakt", „Gazety Magnetofonowej" czy „Papaya.Rocks". Mieszka i pracuje w Warszawie.