To tam bawili się David Bowie, Andy Warhol i Grace Jones. Studio 54 znów otwarte po 43 latach
Studentka komunikacji medialno-kulturowej. Najczęściej pisze o muzyce – szczególnie szeroko…
Legendarny nowojorski klub Studio 54 zostanie reaktywowany za sprawą marki Valentino. Wydarzenie odbędzie się podczas rozpoczynającego się Tygodnia Mody.
Czym jest Studio 54?
Studio 54 to legendarny nowojorski klub z Manhattanu. Lokal w kwietniu 1977 roku otworzyli Ian Schrager i Steve Rubell. Zrobili to w miejscu Gallo Theater, dawnego studia CBS. Scenę zamieniono w parkiet, nad barem zawisła dekoracja Moon and Spoon. Wszędzie znajdowały się ogromne lustra, żyrandole, neony i lodowe rzeźby.
W klubie w rytmie muzyki disco imprezowali między innymi Michael Jackson, Salvador Dalí, Dolly Parton, Elton John, Halston czy Cher. Issey Miyake urządził tam swój pierwszy pokaz mody w Ameryce. Organizatorzy imprez skrupulatnie pilnowali, kto był wpuszczany do środka, chcąc zapewnić jak największy komfort całej śmietance towarzyskiej. – Sukces Studia 54 polegał na tym, że przy wejściu panowała dyktatura, a na parkiecie: demokracja – wyjaśniał Andy Warhol.
Od quiet luxury po trashcore. Nowy niechlujny styl zawładnął garderobą gwiazd
Amerykański sen Studia 54 nie potrwał długo. Zaledwie półtora roku po otwarciu klub został zamknięty, a właścicieli oskarżono o uchylanie się od płacenia podatków. Pamięć o lokalu, podobnie jak w przypadku CBGB, Danceterii, Copacabany czy Palladium, nie zatarła się jednak tak szybko. Legendy o tym, co działo się na 54. Ulicy, do dziś krążą po Nowym Jorku. Miejscówka doczekała się upamiętnienia w postaci kilku filmów dokumentalnych i wystaw. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również aukcja na Florydzie z 2013 roku, w trakcie której pod młotek poszły pamiątki związane ze Studiem – księga rezerwacji, kupony na drinki oraz zaproszenia.
Reaktywacja legendarnego klubu
W środę 10 września Studio 54 otworzy swoje drzwi na nowo, jednak tylko na jedną noc. Wszystko za sprawą eventu organizowanego przez markę Valentino Beauty. Jak podaje V Magazine, na liście zaproszonych gości znalazły się osoby bezpośrednio kojarzone z klubem.
– Dziedzictwo Studia 54 jako skrzyżowanie sztuki, mody i muzyki głęboko rezonuje z etosem Valentino Beauty, opartym na inkluzywności, żywiołowości i bezkompromisowej indywidualności – tłumaczy marka. Wydarzenie promuje premierę nowej linii Born in Roma 2025 Rendez-Vous inspirowanej legendarnym miejscem. Zarówno opakowania kosmetyków, jak i flakony perfum mają nawiązywać do przepychu i złotej ery klubu.
Studentka komunikacji medialno-kulturowej. Najczęściej pisze o muzyce – szczególnie szeroko pojętym polskim hip-hopie. Stała bywalczyni wszelkich koncertów, zawsze z analogiem albo cyfrówką w kieszeni.

