Utwór, który nagrał The Weeknd, ma cztery miliardy odsłon na Spotify
Praktykantka w Going. i studentka filologii polskiej. Zapalona kpopiara i…
Kawałek Blinding Lights wbił cztery miliardy odsłuchów na Spotify, stając się najpopularniejszym utworem w historii tej platformy. Sukces ten rzuca światło na finansowe aspekty triumfu.
The Weeknd z kolejnymi sukcesami
Piosenka przeskoczyła nawet Shape of You Eda Sheerana jako najczęściej odtwarzana w dziejach tej platformy streamingowej. Jego utwór z 2016 roku Starboy zajmuje szóste miejsce (dwa i pół miliarda odsłon). The Weekend wyraził za to swoje zdziwienie: Nigdy nie przestanę być zaskoczony tym, że cokolwiek stworzę, dociera do milionów ludzi, a tym bardziej miliardów. Jestem bardzo wdzięczny, że ta piosenka sprawia, że ludzie wracają, żeby jej słuchać.
Blinding Lights to wydany w listopadzie 2019 roku drugi singiel z czwartego albumu studyjnego The Weeknda, czyli After Hours. Spędził cztery tygodnie na pierwszym miejscu na Billboard Hot 100 i pozostał w pierwszej 10 listy przez cały rok. W listopadzie 2021 roku kawałek zdetronizował The Twist Chubby’ego Checkera jako numer jeden wszech czasów na liście Hot 100, zajmując pierwsze miejsce na liście Billboard’s Greatest of All Time Hot 100.
Trust Issues jest na Spotify. The Weeknd twierdzi, że to dzieło hakera
Sukces a zarobki
Spotify, płacąc od 0,003 do 0,004 dolarów za każde odsłuchanie, to jeden z wygranych tej sytuacji. Mówimy tu o ponad 20 milionach dolarów wygenerowanych przez jeden utwór na jednej z największych platform streamingowych na świecie. The Weeknd nie zatrzymuje dla siebie całej tej kwoty.
Piosenka Blinding Lights to rezultat współpracy z Maxem Martinem, Oscarem Holterem, Ahmadem Balshem (raperem znanym jako Belly) i Jasonem Quenneville’em. Każdy z nich otrzymuje swoją część, a konkretny podział pozostaje tajemnicą. Większa część tantiem trafia do niego, a reszta jest rozdzielana między współtwórców i współproducentów, których udziały pozostają poufne. Potencjalni inni uczestnicy procesu, którzy również mogą dostawać pewien procent zysków, pozostają niejawni.
Cheers to @theweeknd ✨ Blinding Lights is the first song to reach 4 billion streams on Spotify. pic.twitter.com/Q7VVxNFNPN
— Spotify (@Spotify) January 12, 2024
Praktykantka w Going. i studentka filologii polskiej. Zapalona kpopiara i entuzjastka koreańskich seriali. Czytam i piszę, a w wolnym czasie eksploruję świat gier komputerowych.