YouTube Samples jak TikTok. Nowa funkcja już dostępna
Wiele nowych aplikacji umożliwia już użytkownikom poznawanie treści poprzez wertykalne przewijanie proponowanych materiałów, rozpowszechnione przede wszystkim przez TikToka. Teraz identyczny format wprowadził YouTube za sprawą Samples.
Nowa funkcja YouTube Music
Od 15 sierpnia w aplikacji YouTube Music na urządzenia mobilne dostępna jest nowa opcja, pozwalająca użytkownikom odkrywać nieznaną im muzykę. Funkcja jest kolejną nowością z programu Innovation Series, poprzez który do aplikacji YouTube’a wprowadzane są nowe zastosowania jak na przykład ostatnia możliwość dubbingowania filmów w różnych językach, którą otrzymali póki co jedynie nieliczni twórcy pokroju MrBeasta. YouTube Samples jest natomiast dostępne dla każdego, kto posiada aplikację YouTube Music na swoim smartfonie.
Polega ono na przewijaniu krótkich materiałów audiowizualnych z interfejsem do złudzenia przypominającym ten, który znać możemy między innymi z TikToka. Dzięki temu w zaledwie kilka chwil możemy poznać nową muzykę i trafić na artystów, których wcześniej nie znaliśmy. Wertykalny kanał Samples proponuje użytkownikowi zarówno najnowsze utwory popularnych wykonawców, jak i te starsze, które według algorytmu użytkownik może polubić. Sam ogrom pozycji w bibliotece muzycznej YouTube’a sprawia, że każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie.
YouTube ma apetyt na więcej
Ważne jest też to, że w lewym dolnym rogu ekranu znaleźć możemy odnośnik do wykonawcy i albumu, z którego dany utwór pochodzi. Jest to świetne rozwiązanie, dzięki któremu użytkownik może w bardzo prosty sposób sprawdzić numer, a także pozostałą muzykę stworzoną przez danego artystę bez wychodzenia z aplikacji. Poza tym YouTube Samples oferuje też możliwość dodania konkretnej piosenki do playlisty, udostępnienia jej znajomym czy nawet stworzenia z nią youtube’owego shorta, a wszystko to przy pomocy jedynie kilku przycisków z boku ekranu.
YouTube Samples może być również świetną opcją dla samych muzyków, gdyż dzięki niej mogą trafić do zupełnie nowej widowni i budować swoją społeczność słuchaczy. Nowa funkcja została zatem zaprojektowana tak, aby zarówno jedna, jak i druga strona mogła coś zyskać i czas pokaże, czy faktycznie tak będzie. YouTube ma stale badać, jak taka forma odkrywania treści będzie się sprawdzać i jak będzie wpływać na pozostałe obszary aplikacji YouTube Music.