Czytasz
AI w służbie zdrowia – NVIDIA tworzy „agentów”, którzy zastąpią pielęgniarki

AI w służbie zdrowia – NVIDIA tworzy „agentów”, którzy zastąpią pielęgniarki

Pielęgniarki AI

Agenci AI, którzy są wydajniejsi niż pielęgniarki – NVIDIA rzuca wyzwanie tradycyjnym szpitalom i klinikom.

Firma NVIDIA nawiązała współpracę z Hippocratic AI w celu opracowania opartych na sztucznej inteligencji agentów opieki zdrowotnej, którzy już wykazali, że przewyższają inne duże modele językowe i pielęgniarki w określonych zadaniach. Czy agenci ci pomogą złagodzić globalny niedobór pracowników służby zdrowia, czy też może doprowadzą do kolejnych problemów?

AI odpowiedzią na brakujące pielęgniarki

Niedobór pracowników to po prostu brak równowagi między popytem a podażą. W opiece zdrowotnej jest to równoznaczne z brakiem możliwości zapewnienia wystarczającej liczby osób z odpowiednimi umiejętnościami.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) oszacowała przewidywany niedobór 10 milionów pracowników służby zdrowia do 2030 roku. Problem dotyczy głównie krajów o niskich i średnich dochodach. Niedobory są już jednak odczuwalne na obszarach wiejskich i w odległych lokalizacjach krajów o wysokich dochodach. Przykładami są Stany Zjednoczone i Australia.

Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji mamy możliwość zaspokojenia niektórych z najpilniejszych potrzeb branży opieki zdrowotnej. Możemy pomóc złagodzić powszechne niedobory personelu i zwiększyć dostęp do wysokiej jakości opieki. Wszystko to przy jednoczesnej poprawie wyników dla pacjentów. Zbiór technologii NVIDIA ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia szybkości i płynności konwersacji niezbędnej pacjentom do naturalnego budowania emocjonalnej więzi z generatywnymi agentami opieki zdrowotnej Hippocratic.

Sprawdź też

Podsumował Munjal Shah, współzałożyciel i dyrektor generalny Hippocratic AI

Modele językowe w natarciu

Agenci opierają się na Polarisie, dużym modelu językowym (LLM) Hippocratic skoncentrowanym na bezpieczeństwie. Zaprojektowano go do rozmów w czasie rzeczywistym między pacjentem a sztuczną inteligencją. System konstelacji liczy sobie ponad bilion parametrów. Łączy w sobie głównego agenta LLM, który kieruje przyjazną dla pacjenta konwersacją, a także kilku wyspecjalizowanych agentów wsparcia. Ich z kolei oddelegowano do zadań opieki zdrowotnej wykonywanych przez pielęgniarki, pracowników socjalnych i dietetyków.

Są one połączone z mikroserwerami NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE). Ponadto wykorzystują usługę NVIDIA Inference Microservice (NIM) do negowania opóźnień i rozpoznawania mowy. Innymi słowy, jest to bardzo silnie sprzężony ekosystem wielu współpracujących ze sobą technologii. Czy niebawem w szpitalu przy drobnych problemach zdrowotnych obsłuży nas AI zamiast pielęgniarki? To niewykluczone.

Czytajcie więcej o świecie technologii tutaj!

Copyright © Going. 2021 • Wszelkie prawa zastrzeżone