Szefowa działu kreatywnego Going. Pisze i rozmawia o książkach, feminizmie…
Trend alert: modne księgarnie. Bottega Veneta współpracuje z nowojorskim klasykiem The Strand, a Heaven by Marc Jacobs wypuszcza kolejną koszulkę z logo Climax Books.
Wprawdzie mariaż literatury i mody to nic nowego, nadal jest tu miejsce na niejedno zaskoczenie czy zwrot akcji. Mieliśmy już torebki w kształcie książek od Olympii Le-Tan (których ceny przekraczają obecnie 5000 zł), a obecnie część celebrytek (patrzę na Was, Duo Lipo i Kendall Jenner) chętnie pozuje z ulubionymi tytułami na instagramowych zdjęciach. W sezonie jesień-zima 2023 pojawił się nowy trend, przenoszący focus z samych książek na sprzedające je miejsca.
W modowym niebie
Heaven to marka sygnowana przez Marca Jacobsa. Dedykowana osobom młodym rocznikiem lub duchem, mocno korzysta ze stylistki lat 90 i 00. W najnowszej kampanii promocyjnej zobaczymy m.in. Charli XCX, Blood Orange, Doję Cat czy Pamelę Anderson. Tripowe grafiki, poszarpane krawędzie czy wróżkowa biżuteria – w kolekcjach znajdziemy dużo smaczków, które mają potencjał na podbicie TikToka (#heavencore?). To jednak nie wszystko. Na stronie internetowej marki znajdziemy sekcję dedykowaną Climax Books. To strefa kuratorowana przez inicjatorkę projektu Isabellę Burley. Od 2020 roku Climax zbiera efemeryczne magazyny, antologie, kasety VHS oraz – oczywiście – książki. W ramach współpracy z marką Marc Jacobs powstała nie tylko selekcja publikacji, ale też króciutki t-shirt z logo.
Fashionistki, które jednocześnie kochają literaturę, mogą poflexować obiema pasjami jednocześnie, gdyż ten sam Marc Jacobs wypuścił model torebki z napisem The Book Bag. Na moje oko książkary, format wydaje się idealny do przenoszenia ze sobą nawet nieco większych woluminów. Jedyny problem? Dosyć wysoka cena (ok. 900 złotych), którą przecież można by przeznaczyć na kolejne tytuły…
Co na to Bottega Veneta?
The Strand to nowojorska księgarnia-instytucja, działająca od prawie stu lat i sprzedająca płócienne torby ze swoim logo w licznych wzorach i kolorach. Ekskluzywna włoska marka modowa Bottega Veneta sięgnęła po ikoniczny model i przetworzyła go po swojemu. Oprócz dwóch tote bags z gładkiej skóry, powstała też wersja z czarnej skórzanej plecionki, która jest jednym ze znaków rozpoznawczych galanterii spod szyldu BV. Efekt współpracy można było zakupić 8 września w czasie specjalnego eventu w Stanach, tymczasem sprzedaż on-line rusza 15 września. Cena? Kosmiczna. 3 modele mieszczą się w przedziale od 7 do 15 tysięcy złotych.
Jeśli zamiast ekskluzywnej torebuńci, wolicie kupować książki – sprawdźcie moje rekomendacje:
Cykl MORE Książkowe
Szefowa działu kreatywnego Going. Pisze i rozmawia o książkach, feminizmie i różnych formach kultury. Prowadzi audycję / podcast Orbita Literacka. Prywatnie psia mama.