„Dziewczyna influencera” w lutym w kinach. Pierwsze skrzypce zagrają tu internetowi celebryci
Sekretarz redakcji Going. MORE. Publikował lub publikuje także na łamach…
W pełnometrażowym debiucie Szymona Gonery obok profesjonalnych aktorów pojawią się m.in. Wojtek Gola, grupa 6IXTEEN oraz Paula aka @mrslillyy. O tym, co wyniknie z takiego połączenia, przekonamy się na początku lutego.
Świat influencerów w ostatnich latach coraz częściej łączy się z kinem. Nie chodzi tu już jedynie o sytuacje, gdy sieciowi celebryci dumnie paradują po czerwonych dywanach na premierach filmów albo sami zostają zaproszeni do obsady. Codzienność osób, które obserwują setki tysięcy internautów, sama w sobie okazuje się wdzięcznym tematem scenariuszy. Jako pierwszy w Polsce zauważył to Magnus von Horn, twórca Sweat. Przezdolna Magdalena Koleśnik zagrała u niego Sylwię Zając – popularną influencerkę, która każdą chwilę swojego życia uwiecznia w mediach społecznościowych. Choć serduszka i udostępnienia przybywają jej w zawrotnym tempie, boryka się z dojmującą samotnością.
Od trudnego dzieciństwa do sukcesu
Wkrótce światło dzienne ujrzą trzy inne projekty oscylujące wokół podobnej tematyki. O dwóch wiadomo już od jakiegoś czasu. W sierpniu okazało się, że Krystian Kuczkowski, reżyser znany z dokumentów poświęconych Krzysztofowi Krawczykowi, Annie Przybylskiej i Maryli Rodowicz, przygotowuje Influencerów. Twórca zaprosił do podzielenia się swoimi historiami Michała „Boxdela” Barona, Natalię „Natsu” Karczmarczyk i Kamila „Buddę” Labuddę. – Chcę pokazać drogę, jaką przeszedł każdy z moich bohaterów. Bo to niekiedy kręta droga. Często wiodła od trudnego dzieciństwa, przez szaloną młodość, aż do sukcesu i dużych pieniędzy – przekonywał autor. Influencerów koprodukuje Platige Image, studio współodpowiedzialne za sukces Wiedźmina i Wonder Woman.
Oliwka Brazil wraca do środowiska rapowego! Kto czekał na jej comeback?
Wchodzę w ten świat i oczom nie wierzę
Autorski projekt poświęcony internetowym gwiazdom rozwija także Maria Sadowska. Reżyserka Dziewczyn z Dubaju i Dnia kobiet zamierza przyjrzeć im się bardziej krytycznie. Interesują ją patostreaming i Pandora Gate, którą nie tak dawno temu żyła cała Polska. – Coś się nam stało. Jak my na to wszystko pozwoliliśmy. Wchodzę w ten świat i powiem wam, że oczom nie wierzę – komentowała na początku listopada. W pracach nad filmem wspiera ją Maja Staśko, literaturoznawczyni i aktywistka walcząca o prawa kobiet.
Był dokument, jest fabuła
Daty premiery produkcji Kuczkowskiego i Sadowskiej pozostają jeszcze nieznane. Z ich cienia wyłoniła się za to jeszcze jedna produkcja z influencerami w roli głównej. Stoi za nią debiutujący w świecie pełnego metrażu Szymon Gonera. Do tej pory stworzył jedynie krótkie metraże i dokument Superheroes opowiadający o początkach inwazji Rosji na Ukrainę. Występują w nim zarówno uchodźcy wojenni szukający bezpieczeństwa poza granicami swojego kraju, jak i Polacy gotowi nieść im bezwarunkową pomoc.
Tytułowa Dziewczyna influencera to u Gonery Zosia, wschodząca gwiazda sieci. Bohaterka udostępnia tam materiały pod nickiem Just Sophie, a w budowaniu zasięgów pomaga jej chłopak, youtuber Komfi. Gdy wychodzi na jaw, że vloger ją zdradzał, kobieta postanawia odciąć się od dotychczasowego życia i wyruszyć w podróż z popularnymi instacelebrytkami. Na szlaku ekskluzywnych śródziemnomorskich kurortów ma nabrać wiatru w żagle. Burzliwy związek nie daje jednak o sobie zapomnieć, a świat lukratywnych współprac i sponsorowanych imprez zaczyna odsłaniać swoje mroczne oblicze. – Bycie sławnym i używanie filtrów nie rozwiązuje żadnych problemów. A popularność ma także bardzo negatywne skutki. I to wszystko chciałem pokazać w tym filmie – filmie o czasach, w których żyjemy – opisuje fabułę reżyser. To dość banalna konstatacja, ale być może warta stałego przypominania.
Dziewczyna influencera kryje w obsadzie miks profesjonalistów i rzeczywistych influencerów. Tych pierwszych reprezentują m.in. Olga Kalicka, Joanna Koroniewska-Dowbor, Kamil Wodka, Rafał Królikowski, Mateusz Banasiuk i Karolina Szymczak. Z social mediów na duże ekrany trafią zaś m.in. współzałożyciel Fame MMA Wojtek Gola, tiktokerka Mrs. Lillyy, grupa 6IXTEEN oraz fotomodelka i prezenterka programu Fashion TV, Barbeliciouss. Czym zaowocuje takie zestawienie? Przekonamy się o tym już 2 lutego dzięki Kinu Świat. Na razie do naszej dyspozycji pozostaje zwiastun, mocno przywodzący na myśl dorobek Tomasza Mandesa i efektowne teledyski. Zajawkę zobaczycie poniżej.
Sekretarz redakcji Going. MORE. Publikował lub publikuje także na łamach „newonce", „NOIZZ", „Czasopisma Ekrany", „Magazynu Kontakt", „Gazety Magnetofonowej" czy „Papaya.Rocks". Mieszka i pracuje w Warszawie.