Czytasz
Jaka jest idealna długość filmu? Wreszcie poznaliśmy odpowiedź

Jaka jest idealna długość filmu? Wreszcie poznaliśmy odpowiedź

idealna długość filmu

Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród dwóch tysięcy Amerykanów mówią, że większość klasyków trwa o wiele dłużej, niż powinna. Idealna długość filmu budzi jednak kontrowersje.

Odbiorcy wolą krótsze filmy

Długość kinowych hitów to jedna wielka loteria. Niektóre produkcje zamykają się w niecałych 120 minutach, a inne potrafią trwać grubo ponad dwie godziny. Wygląda na to, że odbiorcy mają własne zdanie na ten temat. W większości wskazują na to, że idealna długość filmu to nie więcej niż 92 minuty.

Tak wynika z badań rynkowych Talker Research, które przeprowadzono w kwietniu w internecie. Za produkcjami, których czas wynosi więcej niż 120 minut, opowiedziało się tylko 15% ankietowanych. Co więcej, tylko 2% Amerykanów przyznało, że chętnie ogląda filmy, których czas trwania przekracza 150 minut.

Memy filmowe na wystawie w Warszawie. Jest tu kilka obrazków, które osobiście uważam za arcydzieła

Idealna długość filmu: widzowie kontra producenci

Wyniki przeprowadzonej ankiety nie przekładają się na czas trwania klasyków kina. Aż 9 z 10 najpopularniejszych i najlepiej zarabiających filmów trwa ponad dwie godziny. Wystarczy przypomnieć sobie takie produkcje jak chociażby Avatar: Istota Wody czy Titanic, na których oglądanie trzeba poświęcić ponad trzy godziny. Jedyną produkcją zbliżającą się do czasu preferowanego przez internautów jest remake Króla Lwa, którego czas trwania nadal przekracza dwie godziny.

Sprawdź też
Fudżi

Co więcej, z badań przeprowadzonych w 2022 roku przez What to Watch jasno wynika, że filmy komercyjne odnoszące największe sukcesy trwają średnio po 141 minut. Jest to szczególnie interesujące, kiedy popatrzymy na wyniki podobnej analizy z 1981 roku, które wskazywały na produkcje trwające 110 minut. Wygląda jednak na to, że mimo wszystko odbiorcy decydują się na oglądanie długich filmów, które znacznie przekraczają ich preferencje.

Copyright © Going. 2021 • Wszelkie prawa zastrzeżone