Recenzja

Challengers
Kultura
„Challengers”: Czy to filmowy as serwisowy? [RECENZJA]
U Luki Guadagnino kort staje się areną miłosnych uniesień, męskiej rywalizacji i niespełnionych ambicji. Nagromadzenie skrajnych emocji w tenisie wypada…
Kultura
„Tyle co nic”: Ciężar zwany ideowością [RECENZJA]
Grzegorzowi Dębowskiemu w pełnometrażowym debiucie udało się uciec od fabularnej powierzchowności. Tę historię szczególnie warto poznać w dobie wciąż trwających…
Kultura
„W nich cała nadzieja”: Czy powinniśmy bać się robotów? [RECENZJA]
Ewa walczy o przetrwanie z maszyną imieniem Artur, a w tle pobrzmiewają wątki dotyczące kryzysu klimatycznego, sytuacji uchodźców i samego…
Kultura
„Kochanica króla Jeanne du Barry”, czyli wersalski nieporządek [RECENZJA]
Oparta na faktach historia XVII-wiecznej kurtyzany, która wywołała skandal na francuskim dworze, wypada aż i tylko poprawnie. Niestety, Maïwenn tym…
Kultura
„Reality”, czyli one-man show Sydney Sweeney i nieoczywisty thriller w jednym [RECENZJA]
Reżyserka Tina Satter przeniosła wcześniej głośną historię sygnalistki Reality Winner na deski Off-Broadwayu. Teraz próbuje swoich sił w świecie filmu… i…
Kultura
„Tori i Lokita”: Dzieci nieszczęścia [RECENZJA]
Europa miała być dla nich oazą spokoju, a przywitała biedą i niesprawiedliwością. Historia przyszywanego rodzeństwa ostatecznie nie podnosi na duchu,…
Kultura
„Życie w błocie się złoci”, a filmu nie udało się nie sknocić [RECENZJA]
Po seansie produkcji z Małachem i Dudkiem P56 towarzyszy mi nieodparte wrażenie, że wszystko, co mogłoby być ciekawe w tej…
Kubuś Puchatek: Krew i miód
Kultura
„Puchatek: Krew i miód”: W Stumilowym Lesie dziś nie zaśnie nikt [RECENZJA]
Na nowy film Rhysa Frake’a-Waterfielda trudno pójść nawet dla samej zabawy. Nieoficjalny sequel kultowej bajki nie ma nic do zaoferowania…
Kultura
„Wieloryb” Darrena Aronofsky’ego, czyli gdy ciało staje się pułapką 
Każdy ruch sprawia mu ból, a każde kolejne kalorie wepchnięte w siebie mogą skończyć się tragedią. Historia Charliego, którą od…
Kultura
Przeczarowany świat – 5 powodów, dla których warto zobaczyć wystawę Małgorzaty Mirgi-Tas
W 2022 roku, po raz pierwszy w ponad 120-letniej historii weneckiego Biennale, polski pawilon reprezentowała romska artystka. Małgorzata Mirga-Tas opowiada…