Męskie grupy k-popowe są mniej cenione? Yeonjun zdiagnozował branżę
Praktykantka w Going. i studentka filologii polskiej. Zapalona kpopiara i…
W trakcie programu Bam House południowokoreański wokalista Yeonjun z Tomorrow X Together (TXT) wypowiedział się na temat przemysłu k-popowego. Zwrócił uwagę na wyzwania, z jakimi borykają się męskie grupy muzyczne, mimo ich znacznego talentu i wysokiej jakości muzyki.
Trudności w przemyśle muzycznym
Yeonjun, członek zespołu Tomorrow X Together (TXT), zabrał głos w temacie k-popowej rzeczywistości. Podczas swojego udziału w internetowym programie Bam House, prowadzonym przez BamBama z zespołu GOT7, poruszył trudności, jakie on i jego grupa napotykają w porównaniu do żeńskich zespołów.
W trakcie rozmowy BamBam zwrócił uwagę, że przejście z drugiej generacji k-popu na trzecią trwało dość długo, podkreślając, że nowsze pokolenia zespołów k-popowych nie miały podobnego doświadczenia. – Zdecydowanie nie było to takie samo w przypadku przejścia z trzeciej generacji na czwartą. To zaszło w mgnieniu oka, prawda? Jak to jest być aktywnym w branży jako przedstawiciel czwartej generacji? – zapytał prowadzący. Yeonjun wyznał, że bycie częścią czwartej generacji k-popu jest dość trudne, szczególnie dla męskich grup: – Wydaje się, że męskie grupy nie cieszą się takim uznaniem w oczach publiczności, co żeńskie. Dla przykładu, na liście Top 100 południowokoreańskich serwisów streamingowych przeważają piosenki żeńskich grup, a nie męskich. – Oczywiście, ich piosenki są doskonałe, nie mogę temu zaprzeczyć. Jednak męskie grupy również prezentują wiele znakomitych utworów. To trochę smutne – dodał.
Widoczna żeńska przewaga
Może faktycznie visuale żeńskich grup przyciągają więcej osób, którym zależy na określonej estetyce. Nie zmienia to oczywiście faktu, że męskie zespoły mają równie unikalne koncepty, które mają swoje rzesze fanów.
W 2023 roku jedna męska grupa, czyli NCT 127, podbiła Circle Digital Chart (odpowiednik Billboard Hot 100 w Korei Południowej). Stało się tak dzięki piosence Ay-Yo. Reszta to żeńskie grupy. Chodzi o NewJeans (Ditto i Super Shy), IVE (Kitsch i I Am), (G)I-DLE (Queencard) i AKMU (Love Lee). Dodajmy, że pojawił się również piosenkarz trot Lim Young Woong (Grain of Sand).
Odpuścił karierę w k-popie. Zarabia mniej, ale jest szczęśliwszy
Praktykantka w Going. i studentka filologii polskiej. Zapalona kpopiara i entuzjastka koreańskich seriali. Czytam i piszę, a w wolnym czasie eksploruję świat gier komputerowych.