Recenzja

„Tyle co nic”: Ciężar zwany ideowością [RECENZJA]

Grzegorzowi Dębowskiemu w pełnometrażowym debiucie udało się uciec od fabularnej powierzchowności. Tę historię szczególnie warto…

„W nich cała nadzieja”: Czy powinniśmy bać się robotów? [RECENZJA]

Ewa walczy o przetrwanie z maszyną imieniem Artur, a w tle pobrzmiewają wątki dotyczące kryzysu…

„Kochanica króla Jeanne du Barry”, czyli wersalski nieporządek [RECENZJA]

Oparta na faktach historia XVII-wiecznej kurtyzany, która wywołała skandal na francuskim dworze, wypada aż i…

„Reality”, czyli one-man show Sydney Sweeney i nieoczywisty thriller w jednym [RECENZJA]

Reżyserka Tina Satter przeniosła wcześniej głośną historię sygnalistki Reality Winner na deski Off-Broadwayu. Teraz próbuje…

„Tori i Lokita”: Dzieci nieszczęścia [RECENZJA]

Europa miała być dla nich oazą spokoju, a przywitała biedą i niesprawiedliwością. Historia przyszywanego rodzeństwa…

„Życie w błocie się złoci”, a filmu nie udało się nie sknocić [RECENZJA]

Po seansie produkcji z Małachem i Dudkiem P56 towarzyszy mi nieodparte wrażenie, że wszystko, co…

Kubuś Puchatek: Krew i miód

„Puchatek: Krew i miód”: W Stumilowym Lesie dziś nie zaśnie nikt [RECENZJA]

Na nowy film Rhysa Frake’a-Waterfielda trudno pójść nawet dla samej zabawy. Nieoficjalny sequel kultowej bajki…

„Wieloryb” Darrena Aronofsky’ego, czyli gdy ciało staje się pułapką 

Każdy ruch sprawia mu ból, a każde kolejne kalorie wepchnięte w siebie mogą skończyć się…

Przeczarowany świat – 5 powodów, dla których warto zobaczyć wystawę Małgorzaty Mirgi-Tas

W 2022 roku, po raz pierwszy w ponad 120-letniej historii weneckiego Biennale, polski pawilon reprezentowała…

„Skinamarink”, czyli horror dziecięcej wyobraźni [RECENZJA]

Pokochały go festiwale i społeczność TikToka, choć kosztował jedynie 15 tysięcy dolarów. Sprawdzamy, dlaczego wokół debiutanckiego…