Recenzja

„Wieloryb” Darrena Aronofsky’ego, czyli gdy ciało staje się pułapką 

Każdy ruch sprawia mu ból, a każde kolejne kalorie wepchnięte w siebie mogą skończyć się…

Przeczarowany świat – 5 powodów, dla których warto zobaczyć wystawę Małgorzaty Mirgi-Tas

W 2022 roku, po raz pierwszy w ponad 120-letniej historii weneckiego Biennale, polski pawilon reprezentowała…

„Skinamarink”, czyli horror dziecięcej wyobraźni [RECENZJA]

Pokochały go festiwale i społeczność TikToka, choć kosztował jedynie 15 tysięcy dolarów. Sprawdzamy, dlaczego wokół debiutanckiego…

Już nigdy nie będzie takiego lata. O filmie „Aftersun” [RECENZJA]

Z debiutanckiej produkcji Charlotte Wells bije dojrzałość, której mogliby jej pozazdrościć starsi koledzy po fachu.…

„Duchy Inisherin”: Kameralna historia, potężne emocje [RECENZJA]

Nowy film Martina McDonagha to modelowy przykład kina autorskiego. Jak w soczewce skupia się w…

Wizualność nad fabułą. Widzieliśmy „Avatar: Istota wody” [RECENZJA]

Oczekiwania były ogromne. Od premiery pierwszego Avatara, przez wielu uznawanego za kamień milowy w historii…