Znamy program 36. Warszawskiego Festiwalu Filmowego! Jakie filmy zobaczymy w tym roku?
Jestem KONESEREM dobrego wzornictwa i architektury, miłośnikiem muzyki, perkusistą, didżejem,…
Pomiędzy 9 a 18 października odbędzie się Warszawski Festiwal Filmowy. Spośród ponad 3 tysięcy zgłoszeń jury wybrało 105 filmów pełnometrażowych i 68 krótkometrażowych, z czego m.in. 44 filmy to premiery światowe, a 31 międzynarodowe. W tym roku wszystkie projekcje odbędą się w Kinotece i Cinema City Złote Tarasy.
WFF to też Konkurs Międzynarodowy. Jury w którym zasiądzie m.in. Vosar Morina i Slavek Horak wybierze spośród piętnastu filmów ten najlepszy. Mimo pandemii, w nieco pomniejszonym składzie, będzie można poznać twórców części filmów z programu WFF. Do Warszawy przyjedzie m.in. Dan Chisu, Martichka Bozhilova czy Bogdan George Apetri. Program festiwalu udowadnia, że Warszawski Festiwal Filmowy to jeden z najważniejszych festiwali filmowych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Wybraliśmy naszym zdaniem najciekawsze propozycje filmowe. Sprawdźcie, które Was zaciekawią.
Coj, reż. Alexei Uchitel
Film ukazuje historię tragicznie zmarłego w wypadku samochodowym Viktora Tsoia, lidera zespołu Kino. Muzyk stał się symbolem wolności i zmian, Nie będzie to debiut Alexeia Uchitela na WFF. Jego filmy Jeniec, Na końcu świata i Przechadzka były pokazywane na zeszłych edycjach festiwalu.
Człowiek z zajęczymi uszami, reż. Martin Šulík
Co zrobisz, kiedy dziewczyna oznajmia, że jest w ciąży, najlepszy przyjaciel usiłuje popełnić samobójstwo, a na domiar tego wszystkiego wyrastają Ci uszy zająca – dokładnie jak w jednej z twoich powieści? Taka farsa rozgrywa się w komedii Martina Šulíka, wielokrotnie nagradzanego reżysera, którego widzowie mogą kojarzyć z filmu Cygan.
Drodzy Towarzysze, reż. Andrei Konchalovsky
Kolejna rosyjska propozycja festiwalu. Film oparty na prawdziwych wydarzeniach, opowiadający historię matki poszukującej swojej zaginionej córki w latach 60. podczas apogeum radzieckiego zamordyzmu. Opowieść ujawnia niemożliwą do pokonania przepaść między komunistycznymi ideałami a tragicznymi faktami. Film zdobył Nagrodę Specjalną na Festiwalu w Wenecji i zamknie tegoroczny WFF.
Magnezja, reż. Maciej Bochniak
Jedyny polski film w Konkursie Międzynarodowym. Autorska wersja easternu, w którym na odciętym od reszty kraju skrawku ziemi rządzą kobiety, a główną walutą jest kula rewolwerowa. Doborowa obsada, w której znajdziemy m.in. Maję Ostaszewską, Agatę Kuleszę i Borysa Szyca, o którego roli Stefan Laudyn, dyrektor festiwalu mówi, że ma szansę przejść do historii. Na uwagę na pewno zasługuje też muzyka skomponowana przez Jana A.P. Kaczmarka.
18 Kiloherców, reż. Farkhat Sharipov
Film zainspirowany opartą na faktach, bestsellerową powieścią Hardcore kazachskiej autorki Zary Yesenaman, nagrodzonej na Międzynarodowym Młodzieżowym Festiwalu Artystycznym Szabyt, ukazujący kryzys heroinowy lat 90.w Ałmatach. Ostatni fim Shapirova otrzymał nagrodę Złotego św. Jerzego dla najlepszego filmu na festiwalu w Moskwie.
Jesteśmy. Jesteśmy blisko reż. Roman Balayan
Śmierć chrześniaka doprowadza do ogromnoego przewrotu w życiu Alexa. Po drodze poznaje kobietę i od tego momentu wszystko zmienia się bezpowrotnie. Nowy film laureata Złotego Tulipana na festiwalu w Stambule z pięknymi zdjęciami Yuriia Korola.
Duże chłopaki nie płaczą, reż. Steve Crowhurst
Debiut brytyjskiego dokumentalisty ukazujący walkę z problemami, gojeniem ran z przeszłości i konfrontacją z ich źródłem. Świetnie zrealizowany, wstrząsający film oparty na prawdziwej historii.
Jestem KONESEREM dobrego wzornictwa i architektury, miłośnikiem muzyki, perkusistą, didżejem, (jeszcze) niespełnionym producentem i (jeszcze bardziej) niespełnionym projektantem graficznym. Wyznaję słowa Milesa Davisa, który stwierdził, że “życie bez muzyki byłoby niczym”. Od kilku lat przewodzę kolektywom SONDA i SOJUZ, które skupiają didżejów i didżejki z Polski i Europy Wschodniej, tworząc bezpieczne, wolne od uprzedzeń imprezy, prezentujące różne oblicza muzyki elektronicznej.