Czytasz
Wielka Brytania ma problem z reklamą Calvina Kleina z FKA twigs. Powód? Seksualizacja

Wielka Brytania ma problem z reklamą Calvina Kleina z FKA twigs. Powód? Seksualizacja

FKA twigs

Wyspy poruszone. Fotografia FKA twigs i jej nagiego ciała z lekką kurtką na ramionach, jaką opublikowała rok temu marka Calvin Klein, została uznana za obraźliwą. Tak zdecydowała brytyjska instytucja Advertising Standards Authority. Co to oznacza?

FKA twigs w ogniu kontrowersji

Widzieliście już najnowszą kampanię Calvina Kleina? Jeśli nie, to nadróbcie zaległości i to jak najszybciej. Wiosenną kolekcję bielizny reklamuje w tym roku laureat Złotego Globu dla najlepszego aktora w serialu komediowym – Jeremy Allen White. Główny bohater The Bear przemierza dachy Nowego Jorku, początkowo w białej koszulce i sportowych spodenkach, jednak szybko się ich pozbywa, zostając w samych bokserkach. Po miejskich eskapadach pakuje się z butami na kanapę, a potem odpoczywa w towarzystwie odlatujących białych gołębi. I co? Internet oszalał.

Pomimo ogólnej gorączki, dziś nie piszemy o tym. Co prawda pozostaniemy w temacie kampanii marki Calvin Klein, jednak skupimy się bardziej na ubiegłorocznej. Okazało się, że nie spodobała się ona Wielkiej Brytanii i została częściowo zbanowana przez organizację Advertising Standards Authority. Powodem było jedno zdjęcie, mające przedstawiać uprzedmiotowienie kobiet i ich nadmierną seksualizację.

Obcesowy marketing

Pewność siebie i zmysłowość. Na tych dwóch filarach opierała się kampania Calvina Kleina wiosną 2023 roku. Wzięły w niej udział gwiazdy muzyki, ekranu, wybiegów i sportu: JENNIE, Kendall Jenner, FKA twigs, Michael B. Jordan i Aaron Taylor-Johnson, a fotografował ich znany w świecie mody duet Mert Alas i Marcus Piggott. Jedno ze zdjęć zrobionych FKA twigs tak nie spodobało się dwóm anonimowym donosicielom, że zgłosili je do brytyjskiej instytucji Advertising Standards Authority (ASA), nadzorującej rynek reklamowy. Okazało się, że skargi są zasadne. Reklama faktycznie została uznana za obraźliwą, a marka ma przestać jej używać.

Według ASA reklama wykorzystuje nagość i koncentruje się na cechach fizycznych FKA twigs, a nie na ubraniach, do tego stopnia, że przedstawiają ją jako stereotypowy obiekt seksualny. Ponadto, w swoim oświadczeniu organizacja podkreśla, że kompozycja obrazu skupia uwagę widzów na ciele modelki, a nie na reklamowanej odzieży. Zaskarżona została również fotografia przedstawiająca Kendall Jenner, ale w tym przypadku nie wykryto nieprawidłowości.

Harvardowi brakuje wykładowców – wszyscy chcą się uczyć o Taylor Swift

Przesadzona reakcja?

Co na to wszystko Calvin Klein? Stanowisko marki jest jasne . Sytuacja to pomyłka, a reklama jest naturalna i neutralna. “Obrazy nie były wulgarne i przedstawiały dwie pewne siebie i wzmocnione kobiety, które zdecydowały się identyfikować z marką Calvin Klein, a reklamy zawierały postępowe i oświecone przesłanie” – mówią przedstawiciele.

Sprawdź też
Frosti branża rapowa

Sama zainteresowana nie wydaje się być zachwycona aferą. W oświadczeniu na Instagramie FKA twigs stanowczo zaprzecza niesłusznie przypisywanej zdjęciu seksualizacji i nie zgadza się ze stanowiskiem ASA. Przekonajcie się poniżej.

Copyright © Going. 2021 • Wszelkie prawa zastrzeżone