Praktykantka w Going. i studentka filologii polskiej. Zapalona kpopiara i…
Apple przeprosił po lawinie krytyki wywołanej reklamą najnowszego iPada. Prasa hydrauliczna miażdżyła w niej m.in. instrumenty i książki.
Nietrafiony przekaz
Reklama zaprezentowana przez Tima Cooka, CEO Apple, ukazuje maszynę miażdżącą różnorodne przedmioty. Chodzi m.in. o fortepian, metronom, puszkę farby czy grę. Następnie pojawia się iPad Pro. Głos w tle mówi: Najpotężniejszy iPad kiedykolwiek jest również najcieńszy.
Christopher Slevin, dyrektor kreatywny brytyjskiej agencji marketingowej Inkling Culture, podkreślił w serwisie LinkedIn: Wydaje się, że Apple stało się Wielkim Bratem, subtelnie kształtując nasze cyfrowe życie w sposób, którego do końca nie rozumiemy. Nowa reklama iPada Pro, choć estetycznie imponująca, sugeruje przyszłość, w której nasza kreatywność jest ograniczona do ekranów cyfrowych, a wszelka fizyczność zostaje zmiażdżona pod naporem technologii. Paul Graham, inwestor z Doliny Krzemowej, zauważył, że Steve Jobs, współzałożyciel legendarnej marki, nie zaakceptowałby tej reklamy. Uważa, że zbyt bardzo by go to bolało, by ją oglądać).
LINK
Apple: czy to szczere przeprosiny?
W oświadczeniu firma przeprosiła i przyznała, że reklama była nietrafiona. – Kreatywność stanowi istotną część naszej tożsamości marki. Projektowanie produktów, które inspirują twórców na całym świecie, ma dla nas ogromne znacznie – powiedział Tor Myhren, wiceprezes ds. komunikacji marketingowej. Dodawał także: Naszym celem jest podkreślanie różnorodnych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i realizują pomysły za pomocą iPada. Przyznajemy, że tym razem nie trafiliśmy z przekazem – i za to przepraszamy.
Mimo że reklama nadal jest dostępna online na koncie X Cooka oraz na YouTubie, Apple zatrzymał jej emisję w telewizji. Warto również wspomnieć o niekorzystnych porównaniach do kultowej reklamy Apple Macintosh z 1984 roku. Produkcja Ridleya Scotta obrazowała orwellowską wizję przyszłości pod hasłem: zobaczysz, dlaczego 1984 nie będzie jak „1984”.
Meet the new iPad Pro: the thinnest product we’ve ever created, the most advanced display we’ve ever produced, with the incredible power of the M4 chip. Just imagine all the things it’ll be used to create. pic.twitter.com/6PeGXNoKgG
— Tim Cook (@tim_cook) May 7, 2024
Praktykantka w Going. i studentka filologii polskiej. Zapalona kpopiara i entuzjastka koreańskich seriali. Czytam i piszę, a w wolnym czasie eksploruję świat gier komputerowych.