Czytasz teraz
„Jaka to melodia?” w waszych smartfonach. Poznajcie Bandle
Muzyka

„Jaka to melodia?” w waszych smartfonach. Poznajcie Bandle

Bandle

Ci wprawieni w bojach rozpoznają piosenkę tylko po użytej w niej perkusji. Inni będą potrzebowali jeszcze wokali albo podpowiedzi słownej. Przed wami prosta, choć ciesząca się dużą popularnością gra mobilna.

Wraz z końcem ubiegłego roku na rynku pojawiła się nowość dla melomanów i miłośników łamigłówek. Zasady gry są bardzo proste. Do odgadnięcia jest jeden utwór należący do powszechnie znanego kanonu muzyki rozrywkowej. Na wstępie otrzymujemy szczątkowe informacje o tym, w którym roku został nagrany i czy stworzyła go jedna osoba, czy też cały zespół. Dowiadujemy się także, ile odtworzeń zebrał dotąd na YouTubie. Następnie piosenka odsłania się ścieżka po ścieżce, rozpoczynając od partii perkusji i kończąc na wokalu. Im szybciej podamy właściwy tytuł i nazwę wykonawcy, tym lepiej.

Bandle
Zrzut ekranu z aplikacji Bandle

Bandle: zabawa z limitem lub bez

Nieskomplikowana mechanika Bandle wystarczyła, żeby pomysł zażarł. Kilka miesięcy po starcie muzyczna rozgrywka stała się internetowym viralem i opanowała cały świat. Popularni streamerzy oraz tiktokerzy chętnie dokumentują swoje zmagania, sprawdzając swoją wiedzę na temat popularnych kawałków. Możecie pójść ich śladem, wybierając jeden z dwóch sposobów. Gra jest dostępna w formie przeglądarkowej lub jako aplikacja mobilna. Do dyspozycji użytkowników jest jedna łamigłówka dziennie, chyba że zdecydują się kupić któryś z pakietów. Full Bandle Bundle kosztujący 49,99 zł zawiera wszystkie możliwe piosenki. Istnieją także tańsze opcje uszeregowane według dekady powstania kompozycji.

Can You Guess The Song?! (One Instrument at a Time😈) – Bandle

Na fali słownej łamigłówki

Twórcą Bandle jest programista i zapalony słuchacz muzyki, John Levy. Francuz wyznał w rozmowie z telewizją NBC News, że swoją grę stworzył w oparciu o viralowy hit, jakim całkiem niedawno okazało się Wordle. W projekcie należącym obecnie do koncernu medialnego The New York Times Company chodziło o odgadnięcie pięcioliterowego słowa. Zrobienie tego samego, tyle że z radiowymi szlagierami, okazało się strzałem w dziesiątkę.  

Bandle
Logo aplikacji Bandle / aut.. John Levy / materiały prasowe

Levy dodaje, że jego pomysł był pozbawiony większej akcji marketingowej, ponieważ nie przeznaczył na nią żadnego budżetu. Zadziałała poczta pantoflowa napędzana potencjałem tkwiącym w mediach społecznościowych – Reddicie i X. Dobrze słyszeć, że takie oddolne inicjatywy potrafią mieć jeszcze siłę rażenia.

Zobacz również
50 cent donald trump

cosine.club wskaże muzykę podobną do waszych ulubionych utworów elektronicznych. Koniecznie przetestujcie ten algorytm!

Copyright © Going. 2024 • Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry strony