To oni stoją za największymi muzycznymi wydarzeniami w Polsce [Bestsellery Empiku]
Kocham muzyczkę, filmy i NBA. Znam zdecydowanie zbyt dużo polskich…
„Live” to nowa kategoria Bestsellerów Empiku. Powstała, aby wyróżnić organizatorów największych festiwali, tras koncertowych i wydarzeń. Znamy wyniki plebiscytu!
[AKTUALIZACJA] Statuetka Bestsellerów Empiku trafiła w ręce Follow The Step za zorganizowanie Fest Festival 2021. Ogromne gratulacje dla całej ekipy! Przypominamy, że tegoroczna edycja Festa zbliża się wielkimi krokami, a za nami już dwa ogłoszenia artystów.Oto piątka liderów, którzy w 2021 roku zgromadzili pod scenami najliczniejsze grono widzów za pośrednictwem serwisów biletowych: Empik Bilety i Going. W tym gronie znalazły się zarówno masowe wydarzenia i festiwale, jak i trasy koncertowe. Z okazji nominacji do Bestsellerów Empiku przybliżamy ludzi, którzy stoją za tymi potężnymi wydarzeniami. Zadaliśmy im wszystkim te same pytania, sprawdźcie, co mieli nam do powiedzenia.
Fest Festival (ZWYCIĘZCA W KATEGORII „LIVE”)
Pierwsze wydarzenie, jakie zorganizowaliście?
Jako nowa agencja koncertowa na rynku zorganizowaliśmy pierwszy koncert w ramach festiwalu World Wide Warsaw w 2015 roku. Artystą, który wystąpił w ramach projektu był Vitalic, z którym współpracujemy do dziś i wystąpi podczas 3.edycji FEST Festiwalu w 2022 roku.
Booking marzeń?
Taki, który przyniesie jak największą radość i uśmiech wśród publiczności, która co roku ufa naszym wyborom i wybiera zabawę na naszych koncertach i festiwalach. Staramy się zaspokoić jak najszersze grono widzów i sprawić, żeby każdy znalazł coś dla siebie. Nie ukrywamy, że gdyby na którejś edycji Fest Festivalu headlinerem została Adele, to czulibyśmy się spełnieni 🙂
Co było najtrudniejsze w zorganizowaniu Fest Festivalu?
Najtrudniejsze w przygotowaniu festiwalu to sprostać wymaganiom dzisiejszego świata i poziomowi rozrywki jaka jest prezentowana na całym świecie. Zadowolić tym samym jak największą liczbę ludzi – nie tylko artystycznie przez wybór gwiazd festiwalu, ale także wizualnie. Do tego stworzyć miejsce, które może zaskakiwać – jesteśmy dumni, że udało nam się to wszystko zapewnić w Parku Śląskim w Chorzowie i tym samym tak szybko zaznaczyć swoje miejsce na festiwalowej mapie Polski.
Najbardziej szalona przygoda w historii Waszej działalności?
Z całą pewnością był to projekt Lata na Pradze w 2020 roku w Warszawie podczas pandemii. Godzinę po konferencji premiera, który ogłosił, że z końcem maja, wracają koncerty do 150 osób zaczęliśmy przygotowania do projektu. W kilka tygodni zorganizowaliśmy cykl 60 koncertów, a Praga Centrum, stała się jednym z najpiękniejszych miejsc w Warszawie. Wystąpiła tam cała gama polskich artystów m.in. Kayah, Beata Kozidrak, sanah, Daria Zawiałow czy Krzysztof Zalewski.
Najbardziej wymagająca trasa/koncert?
Z całą pewnością trasa koncertowa Bajm z okazji 40- lecia zespołu w 2018 roku oraz dwie zeszłoroczne trasy sanah- “Kolońska i szlugi” i “no sory tour”. Trasy odbyły się w kilkunastu największych miastach w Polsce w których gościliśmy w największych obiektach, halach i arenach. Naszym zadaniem była opieka nad każdym aspektem tras od promocji po scenografię czy oczywiście produkcję.
Kup bilety na wydarzenia Follow The Step
Winiary Bookings (Young Leosia – Hulanki Tour)
Pierwsze wydarzenie, jakie zorganizowaliście?
Pierwszy koncert, który wspólnie zorganizowaliśmy odbył się w lutym 2012 roku w Poznaniu. Był to koncert brytyjskiej grupy metalcore’owej Silent Screams.
Najbardziej wymagająca trasa?
Jedną z najbardziej wymagających tras był dla nas niewątpliwie ostatni cykl Lato w Plenerze. W ciągu zaledwie 3 miesięcy zorganizowaliśmy blisko 120 wydarzeń, w 8 największych miastach w Polsce.
Najbardziej szalona przygoda w historii Waszej działalności?
To właśnie to, czym zajmujemy się na co dzień jest naszą najbardziej szaloną przygodą. Ciężko przytoczyć jedną, konkretną sytuację.
Booking marzeń to…?
Dua Lipa w ramach cyklu Lato w Plenerze.
Co było najtrudniejsze w zorganizowaniu Hulanki Tour?
Pół żartem, pół serio to najtrudniejsze było opanowanie fali zapytań mailowych i telefonicznych czy będą dostępne jeszcze bilety w puli, kiedy niektóre z koncertów wyprzedały się dosłownie w kilkanaście minut, bo sama trasa i praca z artystami to była czysta przyjemność. Natomiast całkiem na serio, układanie trasy zaczęliśmy dość późno, gdy terminy weekendowe w obiektach były już na wagę złota, więc fakt, że udało nam się złożyć trasę w takiej formie, w jakiej się ona odbyła to był ogromny sukces całego naszego teamu.
Łap bilety na koncerty organizowane przez Winiary Bookings
SOLD OUT Agencja (Mata na lotnisku Bemowo)
Pierwsze wydarzenie, jakie zorganizowaliście?
Jeszcze przed sformalizowaniem działalności agencji Magda (założycielka Sold Out Agencji – przyp.} zajmowała się bookingami Solara i Białasa, a jedno z pierwszych wydarzeń to SB FFestival w 2016 roku, który odbył się w Iskrze.
Najbardziej wymagająca trasa/koncert?
Każda z nas ma nieco inną odpowiedź na to pytanie, ale możemy się zgodzić, że w ścisłej czołówce plasują się koncerty Maty: konfetti z zeszytów, zbudowanie schodków nad “Wisłą” lub zorganizowanie spontanicznego koncertu nad Wisłą na dzień przed koncertem na Lotnisku Bemowo. Jednakże wszystkie koncerty, które wymagają zaangażowania dodatkowych osób lub zorganizowania nietypowej scenografii lub efektów specjalnych są wymagające na swój sposób, np. na trasę koncertową Bedoesa musieliśmy zorganizować grupę rekonstrukcyjną rycerzy.. Wśród wymagających wydarzeń, które zapadły nam w pamięć jest także czwarty SB FFestival, który ze Stodoły został przeniesiony na Torwar, co wyniosło go na zupełnie inny poziom produkcji.
Najbardziej szalona przygoda w historii Waszej działalności?
Cała przygoda i rozwój Sold Out Agencji jest szaloną przygodą, która trwa w najlepsze i z każdym kolejnym rokiem przynosi coś nowego. Mieliśmy i mamy ogromny apetyt, ale gdyby kilka lat temu ktoś nam powiedział, że zorganizujemy przełomowy i największy koncert w historii polskiego hip-hopu, to skwitowałybyśmy to tylko uśmiechem.
Większość takich przygód ma związek ze słuchaczami, którzy potrafią przez 2 km truchtać za samochodem artystów lub wręcz uniemożliwiają wyjazd spod obiektu, w którym odbywał się koncert. Jednak z perspektywy czasu wszystkie takie wydarzenia mają swój urok.
Booking marzeń to…?
Niektórzy mówią, że o marzeniach nie powinno mówić się głośno, żeby nie zapeszać, ale… zdecydowanie artysta spoza polskiej sceny muzycznej. Jeśli marzenie się spełni, to na pewno się tym pochwalimy.
Co było najtrudniejsze w zorganizowaniu koncertu Maty na lotnisku Bemowo?
Nad produkcją samego koncertu pracowało naprawdę dużo osób, których działania musiały być skoordynowane, a do tego wszystkiego wisiały nad nami obostrzenia pandemiczne, i niemal do ostatniej chwili nie mogliśmy być pewni czy organizacja wydarzeń kulturalnych nie zostanie ograniczona do zera.
Kup bilety na SBM FFestival
Revolume (PRO8L3M – ART BRUT 2)
Pierwsze wydarzenie, jakie zorganizowaliście?
Trudno dokładnie określić która z naszych licznych realizacji została jako pierwsza zorganizowana pod auspicjami Revolume. Na pewno jednak wielką inspiracją i katalizatorem dla powstania agencji był cykl wydarzeń klubowych Rap History Warsaw, którego zasadnicza część odbywała się w latach 2010-2012. Pomysł na cykl przedstawiający rok do roku historię muzyki hip-hop przywędrował do nas – za pośrednictwem Berlina – ze szwajcarskiego Zurichu. Każdej kolejnej imprezie cyklu towarzyszył kolekcjonerski zin z mixtape’em na płycie CD, plakatem i zinem poświęconym danemu rocznikowi z historii rapu. Z czasem formuła imprez ewoluowała w stronę regularnych koncertów polskich i zagranicznych ikon muzyki hip-hop, ze szczególnym naciskiem na nowojorskie legendy rapu. To my jako pierwsi ściągnęliśmy do Polski Grandmaster Flasha, Smif -N-Wessun, Phife Dawga z A Tribe Called Quest, Large Professora, AZ, Dead Prez, Camp Lo czy Slum Village.
Najbardziej wymagająca trasa/koncert?
Prawdziwym wyzwaniem, a zarazem game changerem, który pozwolił nam wskoczyć na wyższy poziom organizacyjny i produkcyjny była trasa koncertowa Taconafide Ekodiesel Tour. Mieliśmy przyjemność realizować cztery z siedmiu koncertów, jakie odbyły się na przestrzeni kwietnia 2018 roku w Krakowie (Tauron Arena), Warszawie (COS Torwar), Poznaniu (Arena Poznań) oraz Wrocławiu (Hala Stulecia). Było to nasz debiut w roli organizatora wydarzeń w największych halach koncertowych w Polsce. Kosztowało to naprawdę dużo pracy i przygotowań, ale dzięki dobremu zgraniu naszego teamu, a także wcześniejszych wieloletnich doświadczeń na rynku eventowym, udało nam się zrealizować całą trasę tak jak uzgodniliśmy i zaplanowaliśmy to wcześniej z artystami.
Najbardziej szalona przygoda w historii Waszej działalności?
W branży muzycznej i koncertowej takie przygody są nieustannie, więc wierzymy, że te najbardziej szalone są wciąż przed nami 🙂 A tak bardziej serio – jako profesjonaliści staramy się, aby wszelkie takie sytuacje pozostały w wąskim gronie osób odpowiedzialnych za kreację, produkcję oraz realizację wydarzeń. Współpracujemy na co dzień z wieloma artystami – nie tylko tymi, których reprezentujemy jako agencja bookingowa – co wiąże się z dużym kredytem zaufania i koniecznością zachowania biznesowej dyskrecji.
Booking marzeń to…?
Na obecnym etapie działalności to w zasadzie każda trasa koncertowa, której realizacji się podejmujemy. Na przestrzeni ostatnich lat regularnie współpracujemy z takimi artystami, jak: Taco Hemingway, OIO, PRO8L3M, Sokół, Pezet, JWPBC, Dwa Sławy, OKI, Kukon, Miły ATZ czy Włodi. Można więc powiedzieć, że regularnie odhaczamy naszą wewnętrzną bucket list.
Co było najtrudniejsze w zorganizowaniu ART BRUT 2 TOUR?
Dostosowanie wydarzeń, ich organizacji i zasad uczestnictwa do nieustannie modyfikowanych obostrzeń covidowych. Wydaje się jednak, że dzięki już prawie 2-letniej praktyce i współpracy z innymi podmiotami, które zajmują się organizacją wydarzeń kulturalnych, udało się wypracować sprawny, bezpieczny i możliwy do szybkiej adaptacji mechanizm działania, który pozwolił nam wrócić do względnej normalności w obecnej post-pandemicznej rzeczywistości.
Koncerty organizowane przez Revolume
Iglo (BAXI – LAST DANCE)
Pierwsze wydarzenie, jakie zorganizowaliście?
Koncert na plaży w Międzyzdrojach – od tego wszystko się zaczęło.
Najbardziej wymagająca trasa/koncert?
Chyba zdecydowanie IT’S DARK TOUR. To była nasza pierwsza duża trasa w największych obiektach koncertowych w całym kraju z bardzo zaawansowana i wymagająca technika.
Booking marzeń to…?
20-lecie zespołu Bass astral x Igo 😉
Co było najtrudniejsze w zorganizowaniu trasy Last Dance?
Nie będzie to nic odkrywczego, ale pandemia, która chyba wszystkim pokrzyżowała szyki. Wielokrotnie przenoszone koncerty, obostrzenia – nie było łatwo.
Trasa Igo solo to coś, czego nie możecie przegapić!
GALA BESTSELLERÓW EMPIKU JUŻ 15 LUTEGO
Kocham muzyczkę, filmy i NBA. Znam zdecydowanie zbyt dużo polskich rapowych wersów i sposobów na przejście Dark Souls.