Czytasz teraz
Mroczne zjawy, paranoiczne lęki, baśniowe horrory – wybieramy najgroźniejsze azjatyckie kino
Opinie

Mroczne zjawy, paranoiczne lęki, baśniowe horrory – wybieramy najgroźniejsze azjatyckie kino

Azjatycka Noc Grozy Going. Sion Siono

Nadciąga Azjatycka Noc Grozy. W piątek i sobotę zaszyjemy się w Kinie Muranów, by przeżywać lęk i głęboki dyskomfort. W programie filmy z Tajlandii, Indii i Korei. Polecamy wziąć ze sobą kogoś, kto potrzyma Was za rękę w czasie projekcji. 

Kino z Dalekiego Wschodu pełne jest obrazów osobliwych i niepokojących. Czy istnieje jakieś tabu nie do złamania? Jak bardzo mroczny może być czyjś sekret? Mało jest granic, które nie zostały przekroczone. Azjatyccy filmowcy budują napięcie z użyciem środków, po które inni twórcy często nie mają odwagi sięgnąć. 

Specjalnie dla Was wybraliśmy 5 porytych horrorów z Azji, które musicie obejrzeć, a już w najbliższy weekend wpadajcie na Azjatycką Noc Grozy, w ramach której również nie zabraknie wykręconych dreszczowców!

Opowieść o dwóch siostrach (2003), reż. Jee-woon Kim

Koreańska legenda “Róża i Lotos” jest kanwą opowieści o dwóch siostrach, wypełnionej gotyckim mrokiem. Uwolnione ze szpitala psychiatrycznego po latach spędzonych w zamknięciu, dziewczynki wracają do domu, gdzie zamieszkają z ojcem i macochą. Wśród domowników szybko pojawia się napięcie, które narasta, narasta, narasta… by w końcu zacząć objawiać makabryczną tajemnicę. 

Trzy ekstrema (2004), reż. Takashi Miike, Chan-wook Park i Fruit Chan

Trzy filmy krótkometrażowe w reżyserii trzech gwiazd azjatyckiej kinematografii, oscylujące wokół tematu ludzkiego okrucieństwa. “Box” to opowieść o dwóch siostrach, z których jedna ukrywa mroczny sekret. “Dumpling” zderza nas z kobietą, poszukującą wiecznej młodości. “Cut” zanurza nas w świecie nieludzkiej brutalności, opartej o zawiść aktora wobec reżysera. 

Tetsuo. Człowiek z żelaza (1989), reż. Shin’ya Tsukamoto

Czerpiąc z niskobudżetowej, undergroundowej estetyki, Tsukamato portretuje ludzi fetyszyzujących złom i spiralujących w obłęd, podlewając całość krwią i wydzielinami, cieknącymi po wiertłach. Pokazując powolną transformację bohaterów w krwiożerczych cyborgów, film nie stroni od scen, które znajdują się daleko poza granicami dobrego smaku.

Hausu (1977), reż. Nobuhiko Ôbayashi

Absolutny klasyk i estetyczne mistrzostwo. Akcja rozgrywa się na sielankowej prowincji. Sympatyczna kobieta przyjmuje w swoim domku sześć dziewczynek. Idylla okazuje się jednak fikcją i nic nie jest takie, jak się wydawało. W trakcie kolejnych, z każdą kolejną coraz mocniej psychodelicznych, wizji gospodyni domu zostaje zdemaskowana jako duch, który żywi się ofiarami z dziewic.

Zobacz również

Dziwny cyrk (2005), reż. Sion Sono

Sion Sono jest jednym z najbardziej wszechstronnych japońskich twórców, świetnie odnajdującym się w różnych filmowych estetykach. Jego “Dziwny cyrk” to mroczna i erotyczna opowieść o pisarce w trakcie pracy nad kolejną powieścią. Gdy kobieta nawiąże relację z młodym chłopakiem, wydarzenia zaczną wymykać się spod kontroli.

Azjatycka Noc Grozy odbędzie się w dniach 25-26 października w Kinie Muranów.

Bilety na piątkowe seanse są jeszcze dostępne w Going.!


Copyright © Going. 2024 • Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry strony