Po ogromnym sukcesie „Barbie” czy „Super Mario Bros” nikogo nie dziwi fakt, że kolejne wielkie marki produkujące zabawki i gry chcą dołączyć do kinowego świata. Przyszła pora na Monopoly.
Transakcja za ogromne pieniądze
Pod koniec zeszłego roku mówiło się o rozmowach Hasbro z Lionsgate, jakoby druga firma miała wykupić od pierwszej Entertainment One. Na początku sierpnia informacja została potwierdzona, a eOne zostało sprzedane za 500 milionów dolarów. Choć transakcja ma zostać sfinalizowana dopiero pod koniec 2023 roku, to studia mają już plany na pierwsze produkcje:
Ta sprzedaż jest w pełni zgodna z naszą strategią i cieszymy się, że udało nam się pomyślnie zakończyć ten proces. Zespół zarządzający Lionsgate ma doświadczenie w branży rozrywkowej i rozbudowie marek, dlatego cieszymy się, że znaleźliśmy tak dobry dom dla naszego biznesu filmowego i telewizyjnego eOne. Nie możemy się doczekać współpracy z nimi, zwłaszcza przy filmowej adaptacji gry Monopoly.
Powiedział dyrektor generalny Hasbro Chris Cocks
W ramach sprzedaży Lionsgate otrzyma do dyspozycji bibliotekę treści zawierającą niemal 6500 tytułów, utalentowany zespół pracowników oraz aktywne produkcje dla własności intelektualnej nienależącej do Hasbro, np. The Rookie, Yellowjackets czy Naked and Afraid.
Hasbro nie odda jednak wszystkich swoich licencji – poza działaniami w obrębie animacji Peppa Pig, Transformers: EarthSpark i My Little Pony: Tell Your Tale firma zachowa także zespół kreatywny oraz zespół ekspertów ds. biznesu, by zająć się ponad 30 projektami Hasbro, w skład których wchodzą franczyzy TRANSFORMERS i G.I Joe, PLAY-DOH, Dungeons & Dragons, MAGIC: THE GATHERING oraz spore portfolio gier planszowych.
Bilety na najlepsze koncerty znajdziecie tutaj
Monopoly na wielkim ekranie
Wraz z ogłoszeniem przejęcia eOne powraca też temat produkcji filmu opartego na planszówce Monopoly, o którym mówiło się już kilka lat temu. Pierwotnie do produkcji zaangażowano Kevina Harta, Tima Story’ego i Ridleya Scotta, jednak w tym momencie prawdopodobnie żaden z nich nie bierze już udziału w projekcie.
Podobnie jak Mattel w przypadku Barbie, tak i Hasbro również będzie brało czynny udział w produkcji filmu. Jak na razie produkcja jest dopiero w fazie planowania, więc nie mamy ani potwierdzonych nazwisk aktorów, ani przewidywanej daty premiery, choć to zapewne jedynie kwestia czasu. Po oficjalnym ogłoszeniu wydaje się, że adaptacja filmowa będzie priorytetem dla firm.