Takie kampanie społeczne same proszą się o jak najszersze rozpowszechnienie. Natalia Nykiel połączyła siły z marką Avon, przypominając młodym dziewczynom o tym, jak ważne jest bliższe poznanie własnych ciał. – To normalne, że je dotykam – przypomina nastolatkom o samobadaniu piersi.
Jedna z czołowych postaci rodzimego electropopu nie narzeka ostatnio na nudę. W lutym światło dzienne ujrzał trzeci długogrający album Nykiel, który sama określa mianem najbardziej osobistego w swoim dorobku. – To podróż przez fantastyczną dystopię – niezrozumiałą, ale wciągającą i elektryzującą – opowiada o jego anturażu. Na Regnum znalazło się trzynaście premierowych utworów, w tym single Epoka X, Atlantyk oraz Taka Jak Ty. W jednej z nowych piosenek usłyszymy lidera zespołu Coma, Piotra Roguckiego. Producencką pieczę nad krążkiem sprawował Michał „Fox” Król. Muzyk w przeszłości współpracował m.in. z Marią Peszek, Reni Jusis i Dawidem Podsiadło.
Poznać własne ciało
Kawałki z Regnum zdążyły już wybrzmieć na żywo podczas letnich koncertów wokalistki, m.in. na chorzowskim FEST Festivalu. Teraz w napięciu wyczekujemy kolejnych występów mrągowianki. Jej nieobecność na scenie nie równa się jednak zniknięciu z mediów. Artystka została właśnie ambasadorką kampanii społecznej Normalne, że ich dotykam, której muzycznym tłem jest singiel O Sobie.
Chcesz poznać bliżej muzykę z Ukrainy? Oto nasze propozycje jesiennych koncertów!
Akcja edukacyjna stworzona przez markę kosmetyków Avon została zaadresowana do młodych dziewczyn w wieku 16+. O jej merytoryczną warstwę zadbali eksperci z Fundacji Rak’n’Roll i kliniki ginekologicznej Gini. Cel projektu jest jasny i prosty – chodzi o przekonanie nastolatek do bliższego poznania własnych ciał. Dzięki świadomości tego, jak się zmieniają, będą mogły szybciej zareagować na niepokojące sygnały i symptomy groźniejszych chorób. Bagatelizowanie tych drugich bywa brzemienne w skutkach. W Polsce rokrocznie ok. 50 tys. kobiet otrzymuje diagnozę raka piersi. Zbyt późne wykrycie nowotworu zmniejsza szansę na skuteczne leczenie.
Od viralu po zajęcia w szkole
– Wiem, jak ważne dla młodych ludzi jest budowanie podstaw wiedzy na temat naszego ciała i jak bardzo mi tego brakowało, kiedy byłam nastolatką. Z wielką przyjemnością i dumą przyjęłam rolę ambasadorki kampanii i wierzę, że dzięki niej zrobimy wiele dobrego – przyznaje Nykiel w poście opublikowanym na Facebooku. Normalne, że ich dotykam ma przekazać wiedzę o diagnostyce nowotworów piersi na wiele sposobów. Poza samym teledyskiem, który – oby! – rozleje się viralowo po mediach społecznościowych, pomysłodawcy akcji przygotowali specjalny program dla uczennic szkół ponadpodstawowych. Nauczycielom zapewniono dostęp do kontaktu ze specjalistami, a także bezpłatny scenariusz gotowej lekcji. Wkrótce, 1 października, ruszy także specjalny konkurs na TikToku. Jego uczestniczki będą mogły przygotować wideo z autorską choreografią do singla O Sobie. Wszelkie chwyty będą dozwolone z jednym zastrzeżeniem – nagrane układy muszą skończyć się charakterystycznym gestem samobadania.
Więcej szczegółów poświęconych kampanii znajdziecie na jej oficjalnej stronie internetowej.
![](https://goingapp.pl/more/wp-content/uploads/2022/09/Natalia-nykiel-.jpeg)
Sekretarz redakcji Going. MORE. Publikował lub publikuje także na łamach „newonce", „NOIZZ", „Czasopisma Ekrany", „Magazynu Kontakt", „Gazety Magnetofonowej" czy „Papaya.Rocks". Mieszka i pracuje w Warszawie.