Natalia Nykiel zachęca do samobadania piersi w nowym klipie
Sekretarz redakcji Going. MORE. Publikował lub publikuje także na łamach…
Takie kampanie społeczne same proszą się o jak najszersze rozpowszechnienie. Natalia Nykiel połączyła siły z marką Avon, przypominając młodym dziewczynom o tym, jak ważne jest bliższe poznanie własnych ciał. – To normalne, że je dotykam – przypomina nastolatkom o samobadaniu piersi.
Jedna z czołowych postaci rodzimego electropopu nie narzeka ostatnio na nudę. W lutym światło dzienne ujrzał trzeci długogrający album Nykiel, który sama określa mianem najbardziej osobistego w swoim dorobku. – To podróż przez fantastyczną dystopię – niezrozumiałą, ale wciągającą i elektryzującą – opowiada o jego anturażu. Na Regnum znalazło się trzynaście premierowych utworów, w tym single Epoka X, Atlantyk oraz Taka Jak Ty. W jednej z nowych piosenek usłyszymy lidera zespołu Coma, Piotra Roguckiego. Producencką pieczę nad krążkiem sprawował Michał „Fox” Król. Muzyk w przeszłości współpracował m.in. z Marią Peszek, Reni Jusis i Dawidem Podsiadło.
Poznać własne ciało
Kawałki z Regnum zdążyły już wybrzmieć na żywo podczas letnich koncertów wokalistki, m.in. na chorzowskim FEST Festivalu. Teraz w napięciu wyczekujemy kolejnych występów mrągowianki. Jej nieobecność na scenie nie równa się jednak zniknięciu z mediów. Artystka została właśnie ambasadorką kampanii społecznej Normalne, że ich dotykam, której muzycznym tłem jest singiel O Sobie.
Chcesz poznać bliżej muzykę z Ukrainy? Oto nasze propozycje jesiennych koncertów!
Akcja edukacyjna stworzona przez markę kosmetyków Avon została zaadresowana do młodych dziewczyn w wieku 16+. O jej merytoryczną warstwę zadbali eksperci z Fundacji Rak’n’Roll i kliniki ginekologicznej Gini. Cel projektu jest jasny i prosty – chodzi o przekonanie nastolatek do bliższego poznania własnych ciał. Dzięki świadomości tego, jak się zmieniają, będą mogły szybciej zareagować na niepokojące sygnały i symptomy groźniejszych chorób. Bagatelizowanie tych drugich bywa brzemienne w skutkach. W Polsce rokrocznie ok. 50 tys. kobiet otrzymuje diagnozę raka piersi. Zbyt późne wykrycie nowotworu zmniejsza szansę na skuteczne leczenie.
Od viralu po zajęcia w szkole
– Wiem, jak ważne dla młodych ludzi jest budowanie podstaw wiedzy na temat naszego ciała i jak bardzo mi tego brakowało, kiedy byłam nastolatką. Z wielką przyjemnością i dumą przyjęłam rolę ambasadorki kampanii i wierzę, że dzięki niej zrobimy wiele dobrego – przyznaje Nykiel w poście opublikowanym na Facebooku. Normalne, że ich dotykam ma przekazać wiedzę o diagnostyce nowotworów piersi na wiele sposobów. Poza samym teledyskiem, który – oby! – rozleje się viralowo po mediach społecznościowych, pomysłodawcy akcji przygotowali specjalny program dla uczennic szkół ponadpodstawowych. Nauczycielom zapewniono dostęp do kontaktu ze specjalistami, a także bezpłatny scenariusz gotowej lekcji. Wkrótce, 1 października, ruszy także specjalny konkurs na TikToku. Jego uczestniczki będą mogły przygotować wideo z autorską choreografią do singla O Sobie. Wszelkie chwyty będą dozwolone z jednym zastrzeżeniem – nagrane układy muszą skończyć się charakterystycznym gestem samobadania.
Więcej szczegółów poświęconych kampanii znajdziecie na jej oficjalnej stronie internetowej.
Sekretarz redakcji Going. MORE. Publikował lub publikuje także na łamach „newonce", „NOIZZ", „Czasopisma Ekrany", „Magazynu Kontakt", „Gazety Magnetofonowej" czy „Papaya.Rocks". Mieszka i pracuje w Warszawie.