Ćwiczenia z nienarzekania, szukanie inspiracji w muzyce, DIY i networking – Audioriver Lab już 7 kwietnia w Warszawie
Pierwsza edycja Audioriver Lab odbędzie się 7 kwietnia na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Coroczna, odbywająca się od 2011 roku konferencja muzyczna wraca w zupełnie nowej odsłonie – z warsztatami, grą towarzyską oraz spotkaniami z twórcami i producentami z różnych dziedzin kultury, nie tylko muzyki. Celem wydarzenia jest stworzenie okazji do inspiracji, dzielenia się dobrymi praktykami i networkingu.
Poszerzamy pole działania i zamiast klasycznej konferencji proponujemy od tego roku model labowy – praktyczny, różnorodny, z bezpieczną przestrzenią do wymiany myśli i doświadczeń. Być może wszyscy trochę za bardzo odlecieliśmy w planowaniu i układaniu strategii, zamiast rozwijać swoją ciekawość i próbować na własną rękę tego co nam się podoba? Punkt ciężkości przenosimy więc na moc tworzenia i otwierania się na nieznane – mówi Marta Berto odpowiedzialna za komunikację Labu i festiwalu oraz współautorka programu Labu.
Program składa się z wydarzenia otwierającego, dostępnego dla wszystkich uczestników i uczestniczek Labu oraz z następujących po nim z trzech równoległych bloków. Wszyscy uczestnicy i uczestniczki Labu będą mogli stworzyć swój własny plan dnia – na poszczególne spotkania i warsztaty będzie można zapisać się poprzez formularz udostępniony po zakupie biletu. Pomiędzy spotkaniami będzie czas na indywidualne rozmowy z gośćmi i twórcami festiwalu, networking i kawę. W ramach Audioriver Lab odbędzie się również After Party w klubie Smolna 38. Zagrają m. in. Scuba, Leon i Deas.
Szczegółowy program Audioriver Lab:
Blok pierwszy: “100 pytań o”
Praktyczne rozmowy o tym jak tworzyć własne wydarzenia i w jaki sposób opowiadać o tym co się robi. Czy istnieją skuteczne sposoby na networking? W ramach tego bloku odbędą się cztery spotkania, podczas których będziecie mogli zadać nieskończoną ilość pytań i wspólnie z ekspertami i ekspertkami oraz prowadzącymi poszukać konstruktywnych odpowiedzi, które pomogą Wam w działaniu.
1.Jak budować sieci wsparcia i czy to się ”opłaca”? // Gość: Marta Białek
2.Jak tworzyć wydarzenia do-it-yourself? // Gość: Łukasz Strzelczyk
3.Jak tworzyć kulturalny squat – case-study londyńskiej Red Gallery // Gość: Ernesto Leal
4.Jak tworzyć dobry storytelling? // Goście: Cezary Chwicewski i Dtekk
Blok drugi: “Tak też można”
Inspirujące przykłady nietypowych połączeń muzyki elektronicznej z innymi działaniami artystycznymi, nowe kierunki w podejściu do dźwięku, przykłady działań w nieoczywistych miejscach. Ten blok to cztery spotkania poświęcone niecodziennym inicjatywom, które być może okażą się inspiracją do nowego podejścia do pracy lub planów i zainteresowania się innymi obszarami.
1.Czy można zobaczyć dźwięki? O związkach muzyki i animacji // Gość: Paweł Świerczek
2.Co może mieć wspólnego rave z sadzeniem paprotek? O strategiach obecności w pejzażu kulturowym // Gość: Małgorzata Brodzińska
3.Jak bada się dźwięk? Prezentacja współczesnych nurtów sound studies // Gość: Antoni Michnik
4.Czym jest selfie-feminizm? O upodmiotowieniu i konstruowaniu wirtualnej tożsamości // Gość: Zofia Krawiec
Blok trzeci: „Ćwiczenia”
1.Warsztat psychologiczny: Jak robić muzykę, nie zwariować i nie stracić przyjaciół? // Prowadzące: Future Simple
2.Warsztat muzyczny: Pierwsze kroki w produkcji muzycznej z Duy Gebordem // Prowadzący: Radek Sirko
After Party // Smolna 38
Main Stage: Scuba, Leon, Deas, Rodrigezz b2b Aksamit
Patio: Glasse, Maciek Głębocki, Adam Gorczyca, Luke Hiero, Pavlo, Ice (Beachboys)
Gościem specjalnym After Party będzie Scuba, czyli występujący pod tym Paul Rose. Zadebiutował na scenie kilkanaście lat temu w katalogu własnego Hotflush Recordings, które na przestrzeni lat stało się jedną z najważniejszych wytwórni w muzyce elektronicznej – początkowo za sprawą brzmień dubstep i garage, a ostatnio dzięki muzyce znacznie bliższej techno. Ma na koncie 4 pełnowymiarowe albumy – ostatni z nich to „Claustrophobia”, na którym zaprezentował nie tylko świetny warsztat producencki, ale i własne spojrzenie na gatunek.